IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Силен август за новите коли в България

Ръстът в продажбите достига 26%, по-висок е от този в Европа

Силен август за новите коли в България

Силен август за новите коли в България
Снимка: Ройтерс

През август българският пазар на нови автомобили демонстрира едно от най-големите увеличения в ЕС, става ясно от статистиката на Асоциацията на европейските автомобилопроизводители (ACEA).

Ръстът спрямо същия месец на миналата година е точно 26,3%, а увеличението за първите 8 месеца на годината доближава 9%. Продажбите в страната ни обаче остават сравнително малки като обем - съответно на 2029 и 16 562 нови автомобила.

Въпреки това обаче с по-голям ръст на годишна база могат да се похвалят само 5 държави от ЕС - Хърватска, Унгария, Латвия, Люксембург и Румъния. Именно северната ни съседка е рекордьор в това отношение, отбелязвайки увеличение от внушителните 68,6% спрямо август 2016 г.

Реализираните в държавите от ЕС нови автомобили през август са 819 126 (ръст от 10%), а тези за периода януари-август 2016 година - 9 787 760 (ръст от 8,1%).

През август увеличение в резултатите отчитат всички пазари, като изключение правят единствено Гърция, Холандия и Словения, където е отбелязан спад със съответно 6,6, 12,1 и 1,3 на сто.

Най-голям като обем продължава да бъде пазарът на Германия. Резултатът за август е 245 076 продажби и ръст от 8,3%. Следват пазарите на Франция (98 211 продажби / ръст от 6,7%), Великобритания (81 640 / +3,3%), Италия (71 576 / +20,1%), Испания (64 089 / +14,6%).

Повече подробности за резултатите за август и за първите 8 месеца на годината вижте в таблицата
Силен август за новите коли в България

Тагове: ACEA
0 от 500
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    В заключение ( преди 8 години )
    Пушливата БГ-джамбаз мафия от горубленско-дупнишкият тип е в разцвета си! А преживното население си диша ли диша отровите и пълни болниците и джобовете на другата мафия с белите престилки ...
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Купих чисто нова Алфа Жулиета на жената 1.4 турбо 105кс. евро 5в, данък 370лв. На моята 7г,S класа евро 4 232кс данък 350лв, на съседа Пасат 1.9 ТДи без ДПФ-и на тръба със некъв софтуер, пуши на комин, все се хвали че данъка му е 60лв. Е няма такава държава, на мергела скоро май ще му режа ДПФ-ите, ще си го карам и не ми пука, ще си пуша кат камаз и 80% от колите. Няма смисъл да го сменям като е евтино, а в Берлин на Мергела за да влеза в центъра плащам 1000евро, а на Алфата 150евро, по екологич
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Абсолютни смешковци! ( преди 8 години )
    Да, но в Чехия, Унгария, Румъния, Хърватия и прочие, данъците и еко таксите за стари трошки са в ПЪТИ по високи отколкото за новите, да ен говорим, че техническите прегледи не са формални....
  • #2
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Смешковци! ( преди 8 години )
    Около 2000 нови коли за август 2016г при над 21000 в съпоставимата като територия и населенеие Чехия!Дори една Хърватска с половин територия/население от това на БГ, приета доста след нас в ЕС е с повече продажби!А и то повечето в БГ за реекспорт...
  • #1
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    В момента спира регистрацията на коли с двигатели евро 5 и дилърите се чудят как да разкарат старите на склад. Вероятно много от колите са регистрирани без да са купени и за това се изкривява статистиката