IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои хибриди са изгодни и кои не?

Американска фирма изчисли разликите в разходите между хибриден и стандартния модел

Кои хибриди са изгодни и кои не?

Притежанието на автомобил с хибриден силов агрегат в повечето случаи излиза много по-скъпо в сравнение с неговия аналог, оборудван с двигател с вътрешно горене. Това разкрива компанията ViNCENTRiC, която е направила свое изследване на хибридните модели, предлагани на пазара в САЩ.
Повечето хибриди излизат по-скъпо на собствениците им
Фирмата е анализирала данните за разходите на 29 хибридни автомобила, както и на техните бензинови аналози. В някои случаи са сравнявали подобни модели – например Toyota Prius С и Toyota Yaris. Крайният резултат показва, че само 7 от хибридите излизат по евтино от бензиновите им варианти. Това са Ford Fusion, Toyota Pirus С, Lexus CT200 h (сравнен е с IS 200t), Lexus ES300 h, Lincoln MKZ, Toyota Avalon и Audi Q5.

Най-голяма изгода носи на собственика си хибридът CT200 h (на снимката). За 5 години при пробег от 15 000 мили на година (24 000 км) хечбекът позволява да се икономисат 8728 долара в сравнение с Lexus IS200 t, който на всичко отгоре струва и с 5081 долара повече. Само от гориво хибридният модел спестява 4225 долара. От ViNCENTRiC обаче не коментират разликата в мощността и размера на двата модела Lexus.

Най-голямата разлика, но в обратна посока е при Lexus LS600 h. Той излиза на собственика си за същия период 118 537 долара, докато седанът LS460 – 90 359 долара. Отгоре на това хибридният модел е с 35 924 долара по-скъп като цена в магазина.

В разчетите си специалистите от ViNCENTRiC са включили както началната стойност на автомобила, така и парите, похарчени за гориво, както и за евентуалните повреди, които се появяват през първите 5 години.

Снимка: Lexus

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Разкази по картинка правиш единствено ти Дошо. И това е обществено известен факт!"Фирмата е анализирала данните за разходите на 29 хибридни автомобила, както и на техните бензинови аналози. ""В разчетите си специалистите от ViNCENTRiC са включили както началната стойност на автомобила, така и парите, похарчени за гориво, както и за евентуалните повреди, които се появяват през първите 5 години."Тоест, няма как ако е ненадеждно да излиза по-евтино поддръжката му. Ама то като няма никой в главата
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до: oled ( преди 7 години )
    http://***.autobild.de/heftarchiv/heftartikel_4202774.html
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до: oled ( преди 7 години )
    Има го в онлайн изданието на Ауто Билд. Плащаш 2 евро и ти пращат код с който да отвориш и прочетеш статията. Ще ти пратя линк, но тук не се получава с линковете, а и АБ имат защита за пращането им.
  • #9
    18 rate up comment 8 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    Наместили Алдито, щото са правили съчинение по картника. Продажбите на хибридните NX или RX смазват тези на хибридното Q5 и това е достатъчно показателно. А принципно хибридите не са за икономия, а за ниски вредни емисии. В нормалните държави ниските вредни емисии се поощряват със съответните данъчни облекчения. В Европа данъчни облекчения има за канцерогенните дизели, защото толкова им е акъла на продажните европейски политици.
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    oled ( преди 7 години )
    Анонимен, дай статията да прочетем и ние за сравнение на разходите хибрид/дизел и т.н.
  • #7
    16 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Q5 е един най-грознтие и безсмислени съв модели в света - цена грандиозна, представяне посредствено и на пътя и извън него, надеждност плачевна.Истински представител на марката ауди.А и нямам представа, защо някой намества немските кашони под статия за хибриди.Пишете си в статиите за дизели и нафтови печки, тука място нямате.
  • #6
    5 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    То тъй като стане Ауди Кю 5 да е по-добър хибрид от РХ-то на Лексус, където Дошо толкова много го хвали а колко оплюваше Ауди КЮ5 че харчело много ха ха... мале мале Дошооо за сетен път се вижда, че като се напъваш по голяма нужда и от зор родиш мисъл, кое как е, не трябва да използаваш тази трудно измътена мисъл като факт.
  • #5
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Батерията на Приус струва около 4500 лв с подмяната в Тойота. Състои се от 28 модула. Ако някой модул даде дефект само той се сменя, а не цялата. Така, че любителите на теории как батерията струвала много и как щяла да изгори не са състоятелни. Това е за Приус. При другите хибриди не зная как е. Може при тях да са други нещата.
  • #4
    22 rate up comment 4 rate down comment
    батерия ( преди 7 години )
    Гаранцията на батерията можеш да си е удължиш до 10 г.Спциално на хибридите на Тойота батериите са проектирани така, че да издържат жизнения цикъл на автомобила. е не са консуматив и никога не са били. Доказателство е, че проблем с батериите няма и дори таксита Приус с над 1 млн. км. са с оригинални батерии. При направени тестове на Приус с над 500 000 км. на батериите им и 10 г. възраст на колата не се забелязва промяна на капацитета на батерията което е атестат за тяхното качество.
  • #3
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Сатията е един миш маш. Излизали уж по-скъпо, а по-надолу четем, че 7 модела хибриди все пак излизат по-евтино. Кое всъщност е истината в тази статия? По-скъпо или по-евино излизат?В Евопа е ясно, че излизат доста по-евино. Не кои да е а самите немци го доказват всяка година с тестове и статистика за разходите на хибридни и нехибридни модели. Най-скъпо ислизат дизелите, колкото и страно да звучи,а някой си мислят,че е на далавера да си с нафтова печка.