Последствията от скандала с манипулираните двигатели на концерна Volkswagen, станал известен като „Дизелгейт”, кара все повече производители да се насочат към нови технологии. Един от тях е Kia, където смятат да закрият проекта си по създаване на хибридни системи с участието на дизелов мотор.
Изданието Autocar цитира шефа на департамента за разработване на високоефективни автомобили на Hyundai Motor Group – Алфред Бирман, според когото работата върху хибридни силови агрегати продължава, но в компанията са притеснени от все по-жестоките изисквания за екологичността на двигателите.
„Наличието на дизелов мотор в хибридния агрегат значително увеличава цената на технологията. Като добавим все по-сериозните изисквания за екология, сме длъжни да преосмислим подобни разработки. Във всички случаи постигнато до момента няма да бъде изхвърлено, а ще се използва, но при хибридните с бензинови мотори”, обясни Бирман.
За първи път Kia използва дизелов хибрид при концепта Kia Optima T-Hybrid, показан на автосалона в Париж през 2014 г. Силовият агрегат се състоеше от 1,7-литров дизел CRDi и електромотор. При представянето на прототипа от компанията обявиха, че неговото използване ще намали разхода на гориво и нивата на вредни емисии с 15-20%.
Снимки: Kia