IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първата Dacia с два педала

Easy-R не е типичен автоматик, но има немалко предимства

Първата Dacia с два педала

Бюджетните автомобили и автоматичните скоростни кутии никога не са вървели ръка за ръка. Съществуват обаче така наречените автоматизирани механични трансмисии, които решават проблема с досадното сменяне на скоростите. Такава опция вече предлага и румънската марка Dacia. Името й е Easy-R, като е достъпна както с бензинов, така и с дизелов двигател.
Първата Dacia без педал на съединителя
Easy-R не е класически автоматик, въпреки че оборудваните с нея автомобили нямат педал на съединителя и не изискват от водача да сменя скоростите. Трансмисията използва компютърно контролирани електромеханични механизми, които превключват предавките вместо шофьора.

Боравенето с Easy-R е същото като при автоматиците. Трансмисията има четири режима на работа - D (Движение), N (Неутрален), R (Заден) и M (ръчен), които се изобразяват на таблото. Не е налична обаче позиция P (Паркинг), което налага водачът да активира ръчната спирачка при паркиране.
Първата Dacia без педал на съединителя
Основните предимства на автоматизираната механична трансмисия на Dacia спрямо класическите автоматици са по-ниското тегло, по-простото обслужване, по-ниската цена и аналогичното потребление на гориво спрямо версиите с механични скорости. Недостатъкът е само един - представянето, което не е така "добре смазано" като при автоматиците от ново поколение.

Изпробвахме Easy-R на борда на Dacia Sandero, оборудвана с бензиновия двигател TCe 90. В този случай трансмисията разполага с 5 степени, докато при моделите с дизеловия dCi 90 степените са 6. И при двете версии на Easy-R е предвидена система Stop & Start, която "гаси" мотора по време на престой.
Първата Dacia без педал на съединителя
Още при първата смяна от 1-ва на 2-ра предавка ни стана ясно, че Easy-R не е истински автоматик. Управлението на кутията е поверено на компютърно контролирани електромеханични механизми, които изключват съединителя, сменят предавката и след това отново задействат съединителя. Казано иначе, все едно някой натиска съединителя, сменя скоростите и след това отново пуска съединителя вместо вас. А това се усеща от шофьора и пътуващите в колата, тъй като превключването на по-висока или по-ниска скорост не е така гладко и отнема повече време спрямо автоматиците.

Първоначалното ни впечатление не бе особено добро, но след като свикнахме с особеностите на кутията, пътуването из градските улици стана далеч по-комфортно. Ако шофьорът се "научи" да борави плавно с газта - да я отпуска леко при смяната на предавките, представянето на Easy-R става значително по-добро. Освен това кутията отчита стила на шофиране и се адаптира към него, което допълнително спомага за синхронизирането между шофьора и трансмисията.
Първата Dacia без педал на съединителя
Инженерите на марката са предвидили и ръчен режим на управление, който е добро решение за любителите на по-динамичното шофиране. При този режим водачът просто бута лоста на пред или назад, изреждайки скоростите. Друго предимство е системата Hill Start Assist, която задържа автоматично спирачките при потегляне, за да не тръгне автомобилът назад. А в случаите, при които се налага рязко ускорение - например изпреварване, шофьорът просто трябва да активира функцията кикдаун, която може да свали 1 или 2 предавки. Това става чрез натискане до долу на педала на газта. Тъй като Easy-R е насочена предимно към шофьорите, които използват колата си най-вече в града, кутията разполага с функция „пълзене“ - автомобилът автоматично потегля бавно напред или назад, без върху педала да се осъществява никакъв натиск.
Първата Dacia без педал на съединителя
Като цяло Easy-R би свършила отлична работа на онези, които не искат кола с ръчни скорости, но в същото време търсят бюджетен автомобил. Тя предоставя по-висок комфорт спрямо колите с ръчни скорости, без да увеличава потреблението на гориво. Е, свикналите с модерните автоматични трансмисии вероятно ще останат разочаровани от представянето на автоматизираната механична трансмисия на Dacia. Но пък определено ще се впечатлят от цената - 1400 лв. Кутията е достъпна за моделите Sandero и Sandero Stepway.

Снимки: Automedia.bg

Тагове: dacia sandero easy-r
0 от 500
  • #11
    7 rate up comment 3 rate down comment
    до: Drianov ( преди 7 години )
    Разбирача на вариаторите се появи. Чул-недочил, но да се обади. Трета кола има с вариатор бе многознайко и съм наясно с нещата, а не като теб. Първо се кази и покарай, после вземи малко прочети кое как е и тогава се изказвай неподготвен! Аман от пУбери в този сайт!
  • #10
    16 rate up comment 0 rate down comment
    до: LEX ( преди 7 години )
    2 пъти баш не е. Около 2500 е с CVT спрямо механичната, но пък оборудването с CVT е винаги по-богато и от там следва, че цените горе-долу са едни и същи. А това което си чувал не е вярно. Вариоаторите са много опростени и евтини за поправка, ако нещо стане. Имаш само 2 шайби и един ремък/верига. Нищо повече. Какво да му стане и какво да му се развали, че да струва скъпо и да не може да се оправи. Митове и легенди само, както едно време разправяха, че на японските коли двигателите били запечатани
  • #9
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Fudjy Heavy Industri ( преди 7 години )
    Не е вярно, всичко подлежи на ремонт и не е чак толкова скъп. Но си е ремонт на автоматична скоростна кутия в Сервиз, не в квартален гараж. Там има ДДС, труд, части.Гаранция.
  • #8
    9 rate up comment 19 rate down comment
    RRE S3 ( преди 7 години )
    avtomatic za bedniaci,idealen e za toyotodjiite vapreki 4e i 1400 keva sa im mnogo na 80% ot pi6e6tite tuk
  • #7
    9 rate up comment 9 rate down comment
    LEX ( преди 7 години )
    За вариаторната също съм чувал, че не подлежи на ремонт. Счупи ли се директно е за цяла нова кутия. Такава е и на Ауди Мултитроника. КАзват да се бяга от тях. Имат определен живот и си чао.
  • #6
    3 rate up comment 29 rate down comment
    e46 ( преди 7 години )
    Кво е тва бе? Абе ей смешници научете се да карате на ръчки па тогава приказвайте. Аз вече съм го свикнал не ми прай впечатление- газ биеш сайдинитела лост газ тва е. Вие тука немате акъл и шоферски умения 98% скочили на автоматици. Кой знае на ръчки как да превключи скорост без ползване на сайдинител щото аз знам?
  • #5
    15 rate up comment 1 rate down comment
    LEX ( преди 7 години )
    Цената на вариатора (CVT) е два пъти и отгоре по-висока от тази... Тази кутия наистина е гадна и се усеща зле, но имам приятелка, която кара Сузуки Суифт с такъв автоматик и си е свикнала, кара си го, дори не и прави впечатление. Освен Сузуки и Тойота слагаха такава на Ярис, Аурис, Корола, Версо, преди да сложат вариаторната в настоящите модели.
  • #4
    14 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    1400 лв. за едното нищо. Нирак ни риба. Хем е автоматик, ама не е баш. Ако беше на една цена с ръчката да си го вземе човек, а то по-зле. За тези пари е по-добре ЦВТ. За бюджетни автомобили и такива, които се карат предимно градско и не само вариатора е най-доброто решение. Евтино, надеждно, линейно ускорение без придърпване, нисък разход на гориво, ниско тегло, висока надеждност и опростена конструкция. Нисан имат прекрасни вариатори и ако се сложат на Дачия ще бъде супер добре за клиентите.
  • #3
    17 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Когато има пасажер в колата, наистина *** стават два!!! :)))
  • #2
    9 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    доказан Румънски ***...на 20.000 км скърца като опел на 200,000