IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как Chrysler пропусна да направи своя Veyron

Концептът ME Four-Twelve може да съперничи на най-мощните хиперколи

Как Chrysler пропусна да направи своя Veyron

Великолепен дизайн, комбиниран с разположен в средата V12 мотор с 4 турбини, разработен от AMG! Ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,9 секунди! Това са характеристиките на Chrysler ME Four-Twelve Concept, който при създаването си е сочен за съперник на Ferrari Enzo.
Как Chrysler пропусна да направи своя хиперкола
За съжаление, този автомобил така и не се появи в серийно производство. Той бе направен през 2004 г., когато Chrysler е част от Daimler-Benz. Така наречено сливане между двата производителя води до няколко съвместни проекта – роудстъра Crossfire, минивана Pacifica и седана 300C. Някои от тях се оказват успешни, а всички олицетворяват смелия американски стил, съчетан с надеждните компоненти на Mercedes.

В наши дни сливането на двете компании се отчита като провал. Вероятно е така, защото в крайна сметка Mercedes е принуден да продаде Chrysler, като губи милиарди. В САЩ са категорични, че вината е на германците, тъй като техният мениджмънт така и не е успял да сближи двете коренно различни култури. През 2004 и 2005 г. обаче всичко изглежда отлично, тъй като Chrysler започва да носи печалби.
Как Chrysler пропусна да направи своя хиперкола
В крайна сметка имено ME Four-Twelve е апогеят на сътрудничеството между двете марки. Автомобилът дебютира на автосалона в Детройт през 2004 г., като предизвиква огромен интерес. Отзивите за него са възторжени, но той така и не стига до серийно производство.

Името ME Four-Twelve (4-12) се превежда като mid-engine (средноразположен мотор), 4 турбини и 12 цилиндъра. Двигателят е наистина впечатляващ, той е създаден влабораториите на AMG, като развива мощност от 850 к.с. при 5750 об/мин. и 1152 Нм в диапазона 2500-4500 об/мин.
Как Chrysler пропусна да направи своя хиперкола
Цялата тази мощ се предава към задните колела посредство 7-степенна автоматична скоростна кутия с 2 съединителя. Благодарение на карбоново-алуминиевото си шаси и използването на въглеродни нишки в останалите компоненти ME Four-Twelve тежи едва 1310 кг.

Освен че е много бърз, автомобилът предлага и съотношение мощност/тегло, което е по-добро от това на Bugatti Veyron, McLaren F1 и Ferrari Enzo. Дизайнът му е агресивен, като според експерти е най-добрият за моделите на Chrysler от този период. Отвътре колата изглежда футуристично, но също и доста функционално.
Как Chrysler пропусна да направи своя хиперкола
Машината, показана в Детройт, не е предвидена за пътуване, но след намесата на експертите от подразделението SRT тя е превърната в напълно годен прототип. И дори е предлагана на американски журналисти, които имат въдзможност да я изпробват на пистата „Лагуна Сека”. Въпреки това обаче автомобилът така и не стига до конвейра. Защо? Отговорът донякъде се крие в думите на генералния директор на Daimler Дитер Цетше.
Как Chrysler пропусна да направи своя хиперкола
„Имаме напълно ясна представа за техническите характеристики на този автомобил и сме наясно какво трябва да се направи за да се произведат 10, 100 или 1000 бройки от него. Както и знаем какво ще ни струва подобно нещо. Преди това обаче трябва да убедим достатъчно хора да платят между 250 000 и 750 000 долара за Chrysler, който вдига 400 км/ч. Ако успеем, ще дам „зелена светлина” на производството”, коментира Цетше.
Как Chrysler пропусна да направи своя хиперкола
Явно обаче кандидати не е имало и през 2005 г. автомобилът е „убит”. Според изданието Detroit News харченето на стотици милиони долари в момент, в който Chrysler трябва да се реструктурира, е напълно неоправдано. Феновете на марката обаче и до ден-днешен са убедени, че причината за отказа от модела е друга – просто ME Four-Twelve е по-бърз от Mercedes McLaren SLR и германците не могат да се примирят с това.

Снимки: Chrysler
 

0 от 500