IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Обезщетения в Европа ще смажат VW

Концернът се съгласи да плати до 14,7 млрд. долара за обратно изкупуване, обезщетения и глоби в САЩ

Обезщетения в Европа ще смажат VW

Главният изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер предупреди, че последиците за германския автомобилостроител ще бъдат драстични, ако в Германия бъдат наложени глоби като тези в Съединените щати заради манипулираните газови емисии, предаде БТА, позовавайки се на негово интервю във вестник Welt am Sonntag.
Обезщетения в Европа ще смажат VW
Главният изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер. Снимка: Ройтерс

„Не е нужно да сте математик, за да признаете, че плащане на обезщетения на каквато и да е стойност ще смаже Volkswagen", посочва Мюлер на фона на нови призиви на германския регулатор за потребителските права да бъдат платени обезщетения в американски мащаб за потребителите в Германия.

Компанията се съгласи да плати до 14,7 млрд. долара за обратно изкупуване, обезщетения и глоби в Съединените щати след скандала, станал известен като Дизелгейт.

Автомобилостроителят обяви, че ще изкупи обратно около 480 000 дизелови коли с 2,0-литрови двигатели в САЩ, като освен това предложи на потребителите пари в брой за създаденото неудобство.

Мюлер отбелязва, че концернът е заделил 16,2 милиарда евро (18 милиарда долара) за справяне с кризата, оставайки финансово солиден.

При все това ръководителят на Volkswagen изтъква, че положението в Германия не може да се сравнява с това в САЩ, където властите очакват повече притежатели на коли, засегнати от скандала с емисиите, да поискат поправка на двигателя, за да бъдат покрити екологичните стандарти.

Собствениците на такива коли трябва да получат пари в брой като обезщетение за разочароващата реклама на автомобилостроителя.

Volkswagen призна през септември след разследвания в САЩ, че по време на тестовете за допустими емисии на вредни газове в околната среда на дизелови автомобили е използвал забранен софтуер, който измерва при тестване по-ниски нива на замърсяващите газове, отколкото в нормален режим на работа. Програмата е вградена в 11 милиона автомобили в световен мащаб.

Повече по темата четете в Investor.bg

0 от 500