IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой е най-популярният автомобил на света?

Не статистика, а връщане назад във времето

Кой е най-популярният автомобил на света?

Класациите за най-популярните автомобили на света се появяват ежемесечно, като в основата им е статистиката от продажбите. Подреждането се прави сравнително лесно. Далеч по-трудно е да се отговори на въпроса „Кой всъщност е бестселърът на бестселърите?”

На пръв поглед изглежда, че и класацията за най-популярен автомобил на всички времена не би трябвало да представлява трудност, ако имате под ръка съответната статистика. Тя показва, че Toyota Corolla за целия си жизнен цикъл е продадена в над 40 млн. единици. Само за 2015 г. резултатът на модела 1 329 024 продажби по цял свят, които правят Corolla абсолютният лидер. Нещо повече – моделът бе съвсем близо до собствения си рекорд от 2005 г., когато записа над 1 360 000 бройки на пазарите.
Кой е най-популярният автомобил на света?
Автомобилът на японците е убедителен лидер по популярност в световен мащаб, като увеличава аванса си пред конкурентите. Основните от тях са Ford F-Series, който за цялата си история е продал 35 млн. бройки, и Volkswagen Golf, който през 2013 г. премина границата от 30 млн. произведени и продадени автомобила.

Статистиката е явно в полза на Toyota, която пуска първата Corolla още през 1966 г., а на пазара вече е 11-ото поколение на модела. Именно това, според някои експерти, трябва да бъде отчетено при определяне на най-популярни автомобил.

Първата Corolla е с 1,1-литров мотор с 60 к.с. и е далеч от техническия шедьовър на японците в 11-ата генерация. Така че има сериозна логика в думите на тези, които твърдят, че това са напълно различни автомобили, а не един и същ модел. И ако разделим 40 млн. на 11 се получава резултат от 3,5 млн. за всяка една генерация – резултат, който редица други автомобили също са постигали.

Ако се изчислява резултатът по поколенията, то статистиката ще бъде по-различна. В историята на автомобилостроенето има истински икони, които десетилетия на ред са се предлагали без радикални промени в конструкцията си. Един от тях е Beetle на Volkswagen, чието производство стартира през 1940 г. и приключва през 2003 г. И въпреки че за този период германският автомобил еволюира технически, то приликите между първите и последните серии са повече, отколкото разликите. От Beetle са продадени над 21 млн. бройки, а резултатът от 1,3 млн. годишно е постигнат още в началото на 70-те, тоест 30 години преди Corolla.
Кой е най-популярният автомобил на света?
Това показва, че моделът на Volkswagen спокойно може да претендира за званието „Най-популярен автомобил”.

Не бива обаче да пропускаме и още една култова машина – Ford-T. Ако броим изключителния резултат от 21 млн. продажби за 60 години (средно по 350 000 годишно), какво да кажем за 15 млн. за 20 години (средно по 750 000 на година). И това е постигнато в периода 1908-1928 г., когато голяма част от хората дори не са си помисляли, че могат да притежават личен автомобил.
Кой е най-популярният автомобил на света?
Точно преди 100 години в света имало повече Ford Model T от всички останали автомобили накуп. Точно така – през 1916 г., 55% от световния автопарк се състои от американския модел. Подобен резултат няма как да бъде постигнат отново, така че детето на Хенри Форд със сигурност попада в тройката на най-популярните машини за всички времена. А това кой от нея е №1, всеки има право сам да избере.

Снимки: Toyota, Volkswagen, Ford

0 от 500
  • #22
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Дизел ( преди 7 години )
    Най-популярните са:1.Фолксваген бръбар2.Мини3.Голф 2-ка4.Порше 911Това са автомобили, които НЯМА КАК ДА СЕ СБЪРКАТ!
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до Land Cruiser 70 ( преди 7 години )
    Пак че е S класата, че иначе от Мерцедес по-добре да се самозакрият!От поне десетина години хората избират БМВ и Ауди пред изключително посредственото качество на новите C и E класи! За смехотворният дизайн и негативите на SUV-овете Мерцедес няма смисъл дори да говорим. Тук изключвам G класата, която е страхотен автомобил, но струва един чувал с пари!В общи линии от перфектните Мерцедеси от близкото минало остана само емблемата! Жалко!
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Да сравняваш Тойота с Порше и Ауди е меко казано смехотворно.Тойота създаде Лексус, за да избяга от лошия си имидж, а в крайна сметка пак не успя, докато форумните специалисти сравняват най-калпавата японска марка Тойота с гиганти в лукса и качеството като Порше и Ауди!
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Do Land Cruiser 70 ( преди 7 години )
    Много си смешен във фенските си твърдения! 1-во,Тойота наистина се представиха великолепно,но за да победиш на Льо Ман е задължително първо да завършиш.2-ро.Помнят се само победителите! А специално на Льо Ман кралете са Порше и Ауди,колкото и да не ти харесва това.
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    факти ( преди 7 години )
    В крайна сметка, колкото и да ви е мъчно, колкото и да не ви се иска, колкото и да злобеете германофилчета, трябва да приемете фактите, такива, каквито са, а именно, че най-продаваната и най-популярна кола за всички времена се нарича Тойота Корола!!!Каквито и лъжи да вадите, каквото и да си измислите и съчините, фактите няма как да промените!Костенурки, бръмбари и темподобни твари са недоразумения, които заслужено са в историята.А най-срамното за вас е, че дори не знаете как се нарича модела.
  • #17
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Обективен ( преди 7 години )
    "Техническия шедьовър на японците в 11-ата генерация" всъщност е пластмасова щайга, произведена от неграмотни анадолци в Адапазаръ, Турция!
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до: И двамата не зна ( преди 7 години )
    Много добре знам моето момче! Ако не си забелязал спорим за името, а не за историята.И понеже си много знаещ, я повтори как точно се казва модела. Кажи го на български, защото някои явно не го разбират и за тях кефер е костенурка. Кажи как се казва на немски модела и на български преведено как е! Намери някъде превод, като костенурка и върви пак да си играеш в пясъчника!KLASIKA се изгуби, като дърт и *** п*дЕраст! На прайда е бил със сигурност, както и ВАгфена.
  • #15
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Porsche! ( преди 7 години )
    Да използваме случая и да поздравим Porsche за 18-тата победа на Льо Ман,разплаквайки Тойота в последната обиколка след лидерство от 23ч.58 мин! Затова един от нсй-известните лафове е,че ако искаш да победиш на Льо Ман,първо трябва да завършиш!
  • #14
    2 rate up comment 3 rate down comment
    И двамата не знаете! ( преди 7 години )
    Първоначално моделът се е казвал KdF,което е " сила чрез радост" - Kraft durch Freude. От там и популярното в Германия и съседите Kafer,като а-то е "ум-лаут" и се чете Кефер.На негова база по време на ВСВ е разработен и военият Kubelwagen,който е имал уникална проходимост на базата на редуктори в самите колела и самоблокиращ диференциал между тях. На негова база е създадена и амфибията Schwimmwagen.Beetle или "бръмбаросвенато" му е станало след началото на експорта му и е придобило световна изв
  • #13
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Като за начало се пробвай да си намалиш шрифта на буквите!Ако не знаеш как ползвай търсачката.Това,че се правиш на секретарка на Класика не те оправдава.Следващото нещо е да ползваш търсачката за името на колата на немски.Името е едно и само едно.На всички езици се превежда като бръмбар.Ако откриеш някъде да се превежда по друг начин ще си призная че греша.Познанията ми по немски показват обаче че ти не си прав.Това че някой без много акъл е нарекъл колата по друг начин не значи че е в