Победител в ежегодния конкурс „Международен двигател на годината” стана 3,9-литровият би-турбо V8 на Ferrari – F154, който се поставя на суперколата 488 GTB и разполага с мощност 670 к.с.
По този начин за първи път през последните 8 години надпреварата се печели от мотор с повече от 4 цилиндъра. За последно през 2005 и 2006 г. на първо място бе класиран 3,0-литровия агретат с 6 цилиндъра на BMW - N54B30, след което неизменно на върха са само двигатели с 3 или 4 цилиндъра.
Освен главният приз F154 спечели и в категориите „Най-добър нов двигател”, „Най-добър спортен двигател” и „Най-добър двигател с обем между 3,0 и 4,0 литра”. В крайното класиране италианският мотор събра общо 331 т., като изпревари с 47 т. 1,5-литровия агрегат, използван като част от хибридната система на BMW i8.
На трето място е 3,0-литровият турбомотор на Porsche. Следват 1,2-литровият турбодвигател на PSA, 1,0-литровият двигател EcoBoost на Ford, 2,0-литровият агрегат с 4 цилиндъра на Mercedes-AMG, 6,3-литровият V12 на Ferrari и 2,5-литровият 5-цилиндров мотор на Audi.
Победителите в отделните категории
Двигател на годината 3,9-литров би-турбо Ferrari V8
Най-добър нов двигател 3,9-литров би-турбо Ferrai V8
Най-добър спортен мотор 3,9-литров би-турбо Ferrari V8
Най-добър „зелен” двигател Tesla
Най-добър мотор до 1 литър 3-цилиндров с турбо Ford EcoBoost (999 куб. см)
Мотор между 1,0 и 1,4 литра 1,2-литров с турбо и 3 цилиндъра PSA
Мотор между 1,4 и 1,8 литра 1,5-литров с турбо и 3-цилиндъра BMW i8
Мотор между 1,8 и 2,0 литра 2,0-литров с турбо Mercedes-AMG
Мотор между 2,0 и 2,5 литра 2,5-литров с турбо и 5-цилиндъра, Audi
Мотор между 2,5 и 3,0 литра 3,0-литров с турбо Porsche
Мотор от 3,0 до 4,0 литра 3,9-литров би-турбо Ferrari V8
Мотор над 4,0 литра 6,3-литров атмосферен V12 Ferrari
Снимка: Ferrari