IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ferrari спечели „Двигател на годината”

3,9-литровият би-турбо V8 прекъсна хегемонията на малките мотори

Ferrari спечели „Двигател на годината”

Победител в ежегодния конкурс „Международен двигател на годината” стана 3,9-литровият би-турбо V8 на Ferrari – F154, който се поставя на суперколата 488 GTB и разполага с мощност 670 к.с.
Ferrari спечели „Двигател на годината”
По този начин за първи път през последните 8 години надпреварата се печели от мотор с повече от 4 цилиндъра. За последно през 2005 и 2006 г. на първо място бе класиран 3,0-литровия агретат с 6 цилиндъра на BMW - N54B30, след което неизменно на върха са само двигатели с 3 или 4 цилиндъра.

Освен главният приз F154 спечели и в категориите „Най-добър нов двигател”, „Най-добър спортен двигател” и „Най-добър двигател с обем между 3,0 и 4,0 литра”. В крайното класиране италианският мотор събра общо 331 т., като изпревари с 47 т. 1,5-литровия агрегат, използван като част от хибридната система на BMW i8.

На трето място е 3,0-литровият турбомотор на Porsche. Следват 1,2-литровият турбодвигател на PSA, 1,0-литровият двигател EcoBoost на Ford, 2,0-литровият агрегат с 4 цилиндъра на Mercedes-AMG, 6,3-литровият V12 на Ferrari и 2,5-литровият 5-цилиндров мотор на Audi.
Ferrari спечели „Двигател на годината”
Победителите в отделните категории

Двигател на годината  
               3,9-литров би-турбо Ferrari V8

Най-добър нов двигател            3,9-литров би-турбо Ferrai V8

Най-добър спортен мотор          3,9-литров би-турбо Ferrari V8

Най-добър „зелен” двигател    Tesla

Най-добър мотор до 1 литър
     3-цилиндров с турбо Ford EcoBoost (999 куб. см)

Мотор между 1,0 и 1,4 литра      1,2-литров с турбо и 3 цилиндъра PSA

Мотор между 1,4 и 1,8 литра      1,5-литров с турбо и 3-цилиндъра BMW i8

Мотор между 1,8 и 2,0 литра      2,0-литров с турбо Mercedes-AMG

Мотор между 2,0 и 2,5 литра
      2,5-литров с турбо и 5-цилиндъра, Audi

Мотор между 2,5 и 3,0 литра      3,0-литров с турбо Porsche

Мотор от 3,0 до 4,0 литра  
          3,9-литров би-турбо Ferrari V8

Мотор над 4,0 литра
                     6,3-литров атмосферен V12 Ferrari

Снимка: Ferrari

0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Георги ( преди 8 години )
    Не харесвам ферари поради много причини, но това не ги прави по-малко велики. Не харесва дизайна на ауди и лексус, но и на тях не мисля че им пречи. Но най-лошото което мога да направя е да отчиам всички тях. За коне с капаци чували ли сте...
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Георги ( преди 8 години )
    До колко трябва да не си постигнал нищо, колко трябва да си нищожен като човек, за да приемаш за постижение това че си фен на купчина ламарина произвеждана на другия край на света, от някой който го боли х** за тебе. И колко трябва да си жалък за да обиждаш и мразиш всеки и всичко различно от твоето виждане. Колко трябва да си нищожен за да се самоизразяваш с пристрастност към отбор, марка, държава или град. Гледай и се радвай на хубавото без значение от къде идва.
  • #10
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Hahha ( преди 8 години )
    Значи когато дебелите и потни американци изберат тойота за кола е проява на разбиране,знание,добър вкус,а когато хора от бранша които са далеч по-запознати с автомобилите и с това си вадят хляба изберат двигател на годината и там не попадне нито една японка е нагласена работа.За една компания няма по-голямо признание от това,но само оризарите не го разбират.Били отсвирили класациите... Глупости на търкалета,това че автомобният свят не ги брои за живи е друга бира вече.Не е само да продаваш явно.
  • #9
    12 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    От доста години японците са отсвирили тези платени класации Автомобил на годината, Двигател на годината и др. подобни измишльотини. Група журналисти избират двигател на годината?! По-голяма смешка от това, здраве му кажи.Те нали бяха избрали 2.0 ТФСИ на ВАг. И какво стана с него? Сещате ли се. Масови проблеми с ангренажната верига и масово блокирали и нацепени двигатели, докато обявят сервизна акция. Освен тези екстри е доказан маслояд, а обявения разход на гориво, няма нищо общо с реалния.
  • #8
    26 rate up comment 10 rate down comment
    Дедовия ( преди 8 години )
    Боли ме оная работа, че нямало японци в класацията. Съмнявам се да подкарам 1,5 литровия на i8, или 2,0 AMG, както който и да е от тия в класацията. Това са автомобили, които 99,99% от нас гледаме само на картинка. За мен е важно, че през последните 7 години, откакто карам японски коли, единствената поддръжка по двигателя ми е била да сменя маслото.
  • #7
    12 rate up comment 2 rate down comment
    ttt ( преди 8 години )
    1.9 disel доста марки ползват този масов двигател.
  • #6
    29 rate up comment 3 rate down comment
    ttt ( преди 8 години )
    Кой даде комънрейл технологията на света, пак FIAT
  • #5
    6 rate up comment 5 rate down comment
    фен на БМВ ( преди 8 години )
    Бърза справка,кои имат най-много отличия "двигател на годината"в историята на приза? И кои ги няма изобщо на картата хахахах
  • #4
    10 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    доста тъпо изказване на долнияиталианците могат да правят двигатели за ферари алфи, фиат - масовките- как са с двигателите ?
  • #3
    36 rate up comment 1 rate down comment
    Иво ( преди 8 години )
    И после казват, че италианците не можели да правят коли, а само спагети... Могат ама малко хора могат да си ги позволят за съжаление :)