IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen с изненадваща печалба през първото тримесечие

Нетната печалба на концерна се понижава с 20% до 2,31 млрд. евро

Volkswagen с изненадваща печалба през първото тримесечие

Германският автомобилен гигант Volkswagen се връща към печалба през първото тримесечие на годината, след като отчете рекордна загуба през 2015 г., съобщи Wall Street Journal. Липсата на нови заделени средства за справяне с последиците от скандала с емисиите подхранват оптимизма, че концернът вече е понесъл по-голямата част от финансовата тежест.
Volkswagen с изненадваща печалба през първото тримесечие
Снимка: Ройтерс

Печалбата на VW през първите три месеца на годината се понижава с 20% до 2,31 милиарда евро нето от 2,89 милиарда евро през същия период на миналата година. Консенсусната прогноза на Dow Jones беше за 15% спад в нетната печалба до 2,45 милиарда евро.

Приходите падат с 3,4% до 50,96 милиарда евро.

„В светлината на широкия спектър от предизвикателства, пред които сме изправени, като цяло сме доволни от началото на несъмнено трудна фискална 2016 година“, казва главният изпълнителен директор Матиас Мюлер. „През първото тримесечие за пореден път успяхме да ограничим икономическите ефекти от проблема с дизеловите двигатели и да постигнем уважителни резултати в трудни условия“, допълва той.

VW посочва, че оперативната печалба, която не включва печалбата от смесените дружества в Китай, нараства с 3,4% до 3,4 милиарда евро.

Двете смесени дружества в Китай допринасят с 1,2 милиарда евро за печалбата преди облагане с данъци, което е по-малко от 1,6 милиарда евро през същото тримесечие на миналата година.

През 2015 г. компанията отчете рекордна загуба от 5,5 милиарда евро основно заради заделените 16,2 милиарда евро за справяне с последиците от скандала с манипулираните данни за вредните емисии.

„Гарантирането на стабилното финансово състояние на Volkswagen в дългосрочен план остават топ приоритет на фона на очакваните ефекти от дизеловия проблем“, казва Франк Витер, главен финансов директор на компанията.

По-високата печалба от очакваното отразява по-стабилните продажби, които бяха облагодетелствани от възстановяването на търсенето в Китай и ръста на европейския пазар, който се отличава с високи маржове.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Не се излагай пич, почти всички сме карали нови служебни шкоди и тия легенди ги разправяй на някой друг.
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До последния 2 ( преди 7 години )
    Не съм имал нито една ВАГ кола - и няма и да имам - не ги харесвам. НО 60-те СЛУЖЕБНИ шкоди си ги знам, че имах вземане даване с поддръжката им в Еуратек. Заминаваха повдигачи на стъклата - стар проблем за ВАГ. Но двигатели и СК не са се обаждали / всички бяха ръчки - DSG беше *** дума /.А ДА - нашите бяха нови - не като твоята!
  • #10
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Да заблуждавай хората, аз проблеми нямам с това. Който е балък да си се връзва на глупостите ти, а който е патил като мен вече знае и не се доближава до нищо от тоя концерн. А иначе и 300 коли да напишеш, че си имал и карал до над 500 000 км. все тая. Всички знаем вече какъв въздух под налягане сте 3мата 4мата ВАГ фенчета в тоя сайт.
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До Последния ( преди 7 години )
    60 коли с двигател на VW - шкодилаци / Фабии, Румстъри, Октавии / - всичките с 1,9 помпа-дюза и купени нови между 2008 и 2010 - всичките изкараха 200 000 без проблеми по двигател и скорости. Един чех гръмна турбина понеже маслото не беше сменяно над 30 хиляди км при норматив 15000.
  • #8
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Абе тука сте се събрали да пишете вицове май? VW на милион километри произведен след 2000ната година няма. Те на 100-150 000 вече се предават и ако не вкараш пари равни на стойността на автомобила по това време, трудно избутват до 200 000.НЕ че нещо ама от личен опит го казвам. Викаха ми разни познати навремето взимай една Голф 4ка и карай никви грижи много са добри и здрави - вкарах си от германия кола с история от дилар на коли - за 2.5 години каране над 8 000 лева в ремонти - Не мерси.
  • #7
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Горубляне ООД ( преди 7 години )
    По пътищата на БГ..се движат наистина милионници (естествено на километраж не повече от 200 000 км.) и виждате повече немски автомобили, защото другите не биха се справили с подобен "тормоз"..не биха се справили с "чипове", със смяна на софтуери, с ниско качествена поддръжка..и т.н. Тези на които се присмивате, трябва да са собствениците с коли "нов внос" на "130 000км." от "1ви" собственик, а не на дадената марка, защото въпреки километрите, тормозът и ПОРЕДНИЯ собственик..продължава напред!
  • #6
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Германише боkлуцише ( преди 7 години )
    Не бе, не са милионници, милиардници са!
  • #5
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Да не забравяме, че типичен пример за гнилоч и нарицателно за това е точно германски варел.
  • #4
    23 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    Това са катализатори и гърнета. Нормално е да показват такива части, предвид че повечето са милионници. Нещо непосично за жълтурските гнилочи и сглобки тип зрънчо!
  • #3
    17 rate up comment 13 rate down comment
    До Дошо ( преди 7 години )
    Няма нито една част на "снимката горе" по-стара от стария ти Сивик с двигател на още по-стара Астра.