IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Зимни, летни или всесезонни гуми - държавата умува

Прието е обаче новите шофьори да имат само две трети от контролните точки

Зимни, летни или всесезонни гуми - държавата умува

Вместо задължение за смяна на летни със зимни гуми и обратно в закона може да се въведе използването на всесезонни гуми. Такава идея обсъждат депутатите от транспортната комисия в парламента. Предстои обаче избраниците от различните партии да преценят плюсовете и минусите преди да се пристъпи към взимането на решение.
Зимни, летни или всесезонни гуми - държавата умува
Снимка: Ройтерс

"Терминът "всесезонни гуми" го има при производителите и вносителите на гуми, но го няма в нормативната база. Ако искаме да използваме този термин в законодателство, трябва да го регламентираме", каза шефът на транспортната комисия Настимир Ананиев пред Dnes.bg.

Той разясни, че ако решат да се промени законът и да се въведе използването на всесезонна гума, преди това трябва да се промени наредбата за това. "Ако вкараме в наредбата какво значи сезонна гума, можем и да го вкараме и в закона. Темата е важна, има различни мнения, но трябва да намерим най-малкото общо кратно", каза още Ананиев.

Той обясни, че има и голяма дискусия за големината на грайфера на гумата. Последните предложения са да се въведе изискване той да е 4 мм, но депутатите са склонни да го намалят на 3 мм.

"Но ако приемем всесезонните гуми, може би ще трябва да запишем уточнение за шофиране "при зимни или при снежни условия" и тогава може би сигурно няма да се уточнява големината на грайфера", обясни Ананиев.

Заради всички тези дебати решението какво да се запише в закона по отношение на зимните и летните гуми е било отложено на вчерашното заседание на транспортната комисия.

Депутатите не са взели решение и по отношение на някои ограничения за младите шофьори. Те са приели текстът, според който новите водачи ще имат две трети от точките за стаж от 24 месеца. Все още обаче върви дебат за това дали да се въведе задължението за придружител в колата на новите шофьори, както и дали да си забрани те да шофират нощем.

"Пътната полиция информира, че в първата година новите водачи правят 22% от нарушенията в държавата, а през втората - 55% от нарушенията. Така се обосновават защо искат 24 месеца ограничение", каза Ананиев.

Той обясни, че според предоставената от МВР статистика през нощта стават по-малко катастрофи, но много тежки.

"Помните нали, Луковит - три жертви, Червен бряг - три жертви, Симеоновград - шест жертви. Това са все катастрофи от нула до шест часа и все с млади хора", каза Ананиев. Той обясни, че Георги Свиленски от БСП предлага забраната за шофиране на млади шофьори да е от 22.00 часа до 6.00 часа. Самият Ананиев е предложил ограничението да е от 0 до 6 часа. "Но ще го обсъдим и решим", каза той.

Още новини от България четете в Dnes.bg

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    КОКО ( преди 5 години )
    Пичове и пички сигурно и маслото на двигателя си сменяте на всеки сезон, щото не може и зиме и лете с едно и също.
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    FastDriver ( преди 7 години )
    Няма безплатен обяд господа. Както и гуми, който се представят еднакво добре в нашия климат. А долупосочените марки и техните производни имат общо с автомобилна гума, само защото са кръгли и черни, но второто не винаги е сигурно. При гумите за джип, термина е all terain-всички терени, а не всички сезони.
  • #11
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Аертон ( преди 7 години )
    Всесезонни гуми се карат в страни с малки температурни амплитуди, напр. Англия, Франция и наоколо - през зимата рядко пада под 5 градуса, а през лятото рядко става 30 градуса. В България обаче няма как при минус 20 и при + 39 градуса да караш с една и съща каучукова смес. Който казва друго - нищо не разбира или над 50-90км/ч не вдига.
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Бумеранг ( преди 7 години )
    Като говориш за Дебица и Корморан все едно говориш за налъми! Това не са гуми, а са средство за самоубийство!!! Тврди и се пързалят дори в жегата!
  • #9
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Планинар от Девин ( преди 7 години )
    Какви ги дрънкате за тези всесезонни гуми и т.н. Ей такива паркетни лъвчета зимата редовно се налага да ги вадим от 20-30 см. мек сняг. 20% са с всесезонни гуми, а другите са със зимни, но изтрити! Има и паркетни джипчета точно с такива всесезонки .... Така се окопават, че не е истина! Всесезонките са готини за средиземноморски климат, а не за Балканси! Истината е, че арапчетата без пари търсят тънката поста, а после аз и комшиите ги дърпаме по баирите с уазките и нивите! Сега плюйте наволя:)
  • #8
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Онзи ( преди 7 години )
    Статистиката показва, че 95% от причинилите катастрофи са с валидна шофьорска книжка. Значи забраняваме обучението на шофьори и спираме катастрофите.Нормално е 93% произшествия да са със стари коли, защото масово караме стари коли. И не защото не искаме нови, а защото сме бедни. И да осъзнаваме, че сме по-застрашени в по-старите си коли.Но със забрана няма да ми купят кола за минимум 20 бона при 900лв. заплата...Живи и здрави да сте всички.
  • #7
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Enzo ( преди 7 години )
    Има едно единствено нещо, което трябва да се направи и което реално ще доведе до чувствително намаляване на катастрофите със загинали и осакатени хора, ще подобри чувствително положението със замърсяването на градовете ни и ще реши в значителна степен проблема с трафика и паркирането. Това е пълна забрана за "употреба на пътни превозни средства, произведени преди повече от 10 години". Точно с тази формулировка. 93% от произшествията със загинали и осакатени, са с автомобили на по над 10 години!
  • #6
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Никола ( преди 7 години )
    Има тестове и те показват , че всесезонните гуми се справят много добре с летните и зимни условия от специализираните гуми на повечето бюджетни марки и модели. Тестовете показват , че много по-добре е една качествена всесезонна гума от една от сорта Корморан , Дебица и прочее мизерни марки. Единствено по-добре се представят топ марките и то само по някои показатели.За нашите условия всесезонната гума е отлично решение .
  • #5
    10 rate up comment 6 rate down comment
    www ( преди 7 години )
    Значи ме съветваш на три години да давам по над 600 лева за гуми, с които зимата в сняг си оставам там където съм? Най-важното за една гума е сцеплението, а 50% от него идва от състава на гумата и другите 50% от грайфера на самата гума! Ако това, което си написал е 100% вярно то тогава във Ф1 щяха да карат с едни гуми / те се пробваха за кратко и бързо се върнаха към смените / Мисля, че просто не усещаш поведението на колата на пътя така както го усещат повечето шофьори, които избират сезонните
  • #4
    9 rate up comment 2 rate down comment
    ///// ( преди 7 години )
    И аз си карам с всесизонни гуми. Нямам никакви ядове ни лете ,ни зиме. Е вярно,че колата е 4х4 :)