IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan придобива Mitsubishi

Сделката за 34% от акциите е на стойност 1,8 млрд. долара

Nissan придобива Mitsubishi

Компанията Nissan Motor се готви да придобие 34-процентов пакет от акциите на Mitsubishi Motors, като ще плати 1,8 млрд долара. Това съобщи японската телевизия NHK, според която сделката е пред финализиране. Остава единствено през тази седмица УС на Mitsubishi да се събере и да реши дали да приеме предложението на Nissan.
Nissan става соственик на Mitsubishi
Ако сделката се състои, Nissan ще се превърне в най-големия акционер в Mitsubishi и фактически ще вземе компанията под свой контрол. За по-малкия производител това също е изгодно, тъй като ще му позволи значително да разшири своите възможности.

Още в края на 2013 г. двете японски компании обявиха, че започват обмен на технологии и съвместно използване на производствени мощности. Тогава се очакваше Nissan да окаже необходимата помощ, благодарение на която Mitsubishi да пусне два нови седана. Година по-късно проектът бе спрян, но сега отново се открива възможността моделите Galant и Lancer да получат наследници.

Двете марки вече имат едно съвместно предприятие – компанията NMKV Ltd., основана през 2011 г. Тя произвежда малолитражките Mitsubishi EK, Mitsubishi EK Wagon, Nissan Dayz и Nissan Dayz RooX, а през есента на миналата година трябваше да започне разработка на напълно нов електромобил.

През пролетта обаче избухна скандал, след като от Mitsubishi признаха, че са извършили нарушения при тестовете за разхода на гориво на свои модели и в резултат на това продажбите на малолитражки в Япония спаднаха само за месец с 60%. Сега компанията е заплашена от сериозни санкции и помощта на Nissan идва в най-подходящия момент.

Любопитен факт е, че именно Nissan разкри несъответствията в разхода на гориво на моделите на Mitsubishi.

Снимка: Mitsubishi

0 от 500
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Така се прави бизнес!Загробваш култова компания с измислен скандал,тя почти фалира и после я купуваш за жълти ст.Сега следва да уволнят инжинерите и да започнат да продават Дачии под марка Мицубиши.Сега Дъстер и Логан и като Рено и като Нисан скоро и Митсубиши Дъстер ще имабно на Нисан Терано. Относно разхода всички лъжат,а немците най-много,особенно БМВ.Мерседес пък са най-честн - просто си признават че са лами.Всичко зависи от задволанното у-во.Мойта Дачия и под заводските 4.5/100 ясвалям
  • #18
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    сриваме акциите на компания като разкриваме "проблеми" при измерването на разхода, след което купуваме, схемички, при това очеизвадни...
  • #17
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Никола ( преди 7 години )
    Интересни мнения за Маздата по-долу , само че не са много точни . Мазда в момента освен в Хирошима се прави в още поне 4-5 държави - по целия свят . Реално Мазда 3 е на платформата на Форд Фокус , на същата платформа е и Волво 40/50 . Разбира се има някакви разлики , но основно това са идентични модели -глобализация .
  • #16
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    И сега като се обединят двата най-*** дизайнерски отдела, чудеса на естетиката ни очакват. Само вижте илюстрацията
  • #15
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ако не беше пиявицата Рено и Бразилския и шеф сега Нисан щеше да е при СААБ или Ровър,
  • #14
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Не. Най-добре ще е повечето от вас да спрат да пишат глупости и да започнат да ходят на училище. Кой от пишещите тук оценители на коли е измислил някаква кола, или пък управлява автомобилна компания!? Все акъллии, бреййй. Единия да се отделяли. Другия за дизайн и качество говори, 'щото бил ходил някъде си. Третия пък статистик, че изнася проценти на колите в Германия и Австрия.
  • #13
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Най-добре ще е Нисан и Минсубиши да се отделят от пиявицата рено.
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Дошо ( преди 7 години )
    Така де! Едната полудържавна перачница върви по утъпкания път на другата!Т.е. рено по стъпките на СОЦваген, макар че още доста трябва да се понапънат.
  • #11
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    Бил си по салоните ясно колко. Затова в Австрия и Германия са карат около 60-70% немски, от тези чупещите се, тези са някакви мазохисти. В Италия евтините коли масово са Фиат, скъпите пак немски...
  • #10
    16 rate up comment 17 rate down comment
    гжнн ( преди 7 години )
    Бил съм няколко пъти в Германия, Австрия и Италия за автомобили и там навсякъде по автосалоните чувах все същата поговорка:"Ако искаш качество - вземи си немска кола;Ако искаш модерен дизайн - вземи си италианска кола,а ако искаш и двете наведнъж - вземи си японска кола".Това на кратно е реалността за всички в Европа- японските коли превъзхождат европейските и в качеството и в технологиите и в дизайна ! На всички останали успех !