IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW представи двигател с 4 турбини

Той е дизелов, има обем от 3,0 литра и развива 400 к.с.

BMW представи двигател с 4 турбини

След като неотдавна пусна на пазара дизелов двигател с три турбини, германската компания BMW представи нова версия на мотора, която е оборудвана с цели четири турбини. Агрегатът се появи пред публика на специализирано изложение в Австрия, като ще дебютира на борда на бъдещия 750d xDrive.
BMW представи двигател с 4 турбини
Снимка: BMW

Новият агрегат е редови с шест цилиндъра и има работен обем от 3,0 литра. Мощността му е 400 к.с., които са налични между 4000 и 4600 об/мин. Въртящият момент пък достига 760 Нм, като е на разположение между 2000 и 3000 об/мин. Всъщност въртящият момент е електронно ограничен, тъй като това е максимумът, който може да поеме автоматичната трансмисия с 8 степени на ZF, се казва в официалното съобщение.

Моторът е базиран на познатия агрегат с 3 турбини, като има аналогично тегло. Основата разлика е, че голямата конвенционална турбина е заменена от две по-малки.

Дизеловият двигател ще дебютира на борда на новия флагман 750d xDrive, като ще му предостави ускорение от място до 100 км/час за около 4,5 сек. В същото време обаче средният разход на гориво ще бъде намален с 5% спрямо версията с три-турбо.

С новия мотор ще се оборудват и други модели на BMW, включително X5 M50d, X6 M60d и M550d xDrive.

0 от 500
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    bmw e60 ( преди 7 години )
    Две от турбототата ще са доста малки(евтини) за компенсиране на турбо лага, а другите 2 за бууст в високите обороти. Не мисля че ще е много по-скъпо за подръжка от 3 турбо двигателя. Въпреки това аз съм се ориентирал към би-турбо версията на 5та серия, която се е доказала от доста години. Докато не бъде тестван този двитател няколко години да си покаже дали е надежден не бих си помислил за него. Според мене Ауди има по-добра сратегия с електрическата турбина, вместо 2 малки турбота.
  • #8
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Прав си че най-продавания е 3.0 d...само че с "абривиатура" 4.0 d (масово 7ци, Х5ци, Х6ци) и 5.0 d (X5 и Х6)..аз лично в СФ съм виждал по-малко с БМВ-та с двигател 3.0 d (най-слабия - 258 кс.)..явно си мислят че ще им се смеят!
  • #7
    11 rate up comment 1 rate down comment
    до Triforce ( преди 7 години )
    струва ми се си скаран с цените .... или си имал на предвид нова турбина с променлива геометрия ????
  • #6
    15 rate up comment 3 rate down comment
    до ;) ( преди 7 години )
    за двигател с принудително пълнене и къс живот не съм съгласен , справка може да направиш в мобиле.де там поне са с реални километри ..... ако гледаш тукашните и на 150000 хил. ще хвърли двигател
  • #5
    24 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Купуваш нова кола с 4 години или 200 000 км.? Какви турбини ще купувате?! Да му мислят "тарикатите" като я вземат на 350 000км. (естествено 105 000 км. в БГ) на 5 години!
  • #4
    15 rate up comment 4 rate down comment
    до ;) ( преди 7 години )
    Много правилен коментар! (това от фен на BMW)
  • #3
    23 rate up comment 20 rate down comment
    ;) ( преди 7 години )
    Двигател с принудително пълнене има по-къс живот от атмосверен. А и както знаем турбините са консуматив. Но купувачите си вземат имидж, не надеждност. Ако искаш и двете, има японски луксозни марки.
  • #2
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Triforce ( преди 7 години )
    Рециклиране на турбина е 1000-1400 лева. Една турбина изкарва нова към 250 000 км, а след рециклиране изкарва наполовина. Сега ти ми кажи, като си купиш НОВА кола или на 50 000 км., колко пари ще дадеш, когато колата ти е на 300 000 км.? Можеш да смяташ, нали?
  • #1
    24 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Не ми се мисли след 100 хиляди километра, тоя който я притежава, какво обслужване го чака. Като съм чувал на сегашните БМВ-та колко им струва смяната на турбината, може да се окаже, че ако трябва да се сменят 4 турбини на 5 годишна седмица, може да ти излезе по евтино да си купиш друга 5 годишна със здрави турбини.