IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Qoros и Koenigsegg създадоха нов тип двигател

Бензиновият агрегат е без разпределителен вал

Qoros и Koenigsegg създадоха нов тип двигател

Китайската марка Qoros в сътрудничество с шведската компания FreeValve, принадлежаща на автомобилния производител Koenigsegg, разработиха концептуален автомобил, оборудван с бензинов двигател от ново поколение.
Qoros и Koenigsegg създадоха нов тип двигател
Основната особеност на агрегата, чиято премиера се състоя на автосалона в Пекин, е отсъствието на разпределителен вал и на всички елементи, нужни за неговото функциониране. Вместо тях работи пневматична система с хидравлично налягане, управлявана по електронен път. Тя се нарича PHEA – Pneumatic-Hydraulic-Electric-Actuator.

Според създателите на технологията отсъствието на стандартния механизъм значително повишава точността на отваряне и затваряне на клапаните. Новият двигател може да включва и изключва различен брой цилиндри, както и да работи в 3 основни термодинамични цикъла.

„Вярвам, че в обозримо бъдеще в автомобилната индустрия ще се извърши преход именно към двигатели с подобни механизми, като това може да се сравни с отказването от карбураторите в полза на директното впръскване на гориво”, заяви Кристиан фон Кьонигсег, собственик на едноименната компания.
Qoros и Koenigsegg създадоха нов тип двигател
Създателите на двигателя допълват, че подобни мотори ще бъдат по-леки, по-икономични и по-производителни от стандартните двигатели с вътрешно горене. Тяхното пускане в употреба ще увеличи живота на конвенционалните бензинови мотори, които постепенно биват измествани от хибридите и електромоторите.

Снимки: Motor

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    и кво ( преди 7 години )
    много отдавна двигателите във формула 1 работят на подобен принцип. Тия съвсем не са открили топлата вода просто се опитват да го вкарат в масово производство. Интересно защо ли големите производители не са го внедрили досега???
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    На фиат системата се нарича MultiAir въведена е още през 2009г.
  • #11
    6 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 7 години )
    Те Фиат използват подобна етхнология от няколко години. Но там е махнат само единият разпределителен вал.
  • #10
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Qoros e дефакто израелска компания, проектирането е в Израел а производството в Китай. Все си мисля че еврейте не биха дали пари за разработката на нещо безмислено.
  • #9
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Тва ( преди 7 години )
    Тва е революция!Хахаххахахха!абе,ей японците електрически и водородни автомобили произвеждат масово,тия се връщат в каменната ера да правят подобрения.тва пневматик налягане дето било електронно ,да не е нещо като гениалното помпа -дюза на Ваген!?те много го хвалеха,даже било революция:)
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    и аз си спомням , че в Формула едно имаше такива мотори, но ги забраниха... кво толко различно са направили тези тук не става ясно.
  • #7
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Това е толкова безмислено, че направо няма смисъл да се коментира. ДВГ е на доизживяване. В момента всички компании разработват батерии, всички знаят че бъдещето е на ел. колите а не на ДВГ. Както във филма на Дани Де Вито"Парите на другите". Където в една фабрика, която трябваше да купи и да препродаде, за да изкара пари. Та там пред борда на акционерите каза. Окей фабриката ви може от няколко поколения да произвежда най-добрите камшици за коне, но това вече не се търси. Хората вече карат коли.
  • #6
    14 rate up comment 1 rate down comment
    fan ( преди 7 години )
    Не съм оптимист, защото тая философия е в разрез с цялата психология в момента, да се потребява повече, кратък живот на продукта и.т.н.....тоест ще бъдат хвърлени усилия тая хубава разработка да не може да види бял свят в серия..
  • #5
    7 rate up comment 3 rate down comment
    .... ( преди 7 години )
    Малко преди да променят правилата във Формула 1 и да наложат ограничение на оборотите, Макларън /вероятно и други отбори/..... използваха мотор без клапани, разпределителни валове и т.н..... за да могат да работят при около и над 20 000 оборота..... доколкото помня
  • #4
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Борис ( преди 7 години )
    Добро утро както се казва. Най-накрая някой да го направи. Дано влезе в масово производство. Системата с разпределителните валове е безкрайно непрецизна и до голяма степен на това се дължи ниското КПД на двигателите с вътрешно горене.