IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Обладан от кросовърите

Nissan Navara вече не е просто неуморим работяга, а и приятен спътник за всяко пътуване

Обладан от кросовърите

Обладан от кросовърите
Кросовърите спечелиха сърцата на клиентите със своите универсалност и атрактивен външен вид. Популярността на този тип автомобили нарасна толкова много, че те вече присъстват във всеки автомобилен сегмент. Дори в този на пикапите. Да, новото поколение Nissan Navara лесно може да бъде сбъркано с Qashqai или X-Trail при поглед отпред. Това е търсен ефект, тъй като пикапът вече не е просто неуморим работяга, а и приятен спътник за всяко пътуване.

Това е постигнато благодарение на използването на технологии от света на кросовърите, които подобряват най-вече пътното поведение, комфорта в кабината, сигурността и разхода на гориво. Но без да компрометират задължителните за пикапите способности.

"Напълно новият Nissan Navara поставя нов еталон в сектора на 1-тонните пикапи, комбинирайки най-доброто от лидерството на Nissan в сегмента на кросовърите с над 80 години опит в дизайна и производството на здрави и интелигентно конструирани пикапи", споделиха от компанията по време на премиерата.
Обладан от кросовърите
Една от иновациите е 5-звенно задно окачване, което заменя обичайните за сегмента листови ресори. С такова пружинно окачване се оборудва само версията Double Cab на новата Navara, като предоставя далеч по-комфортна возия, особено при ненатоварен автомобил.

Убедихме се в това по време на теста на модела, който се състоя в околностите на Банско. Успяхме да изпробваме Navara както на магистрала и първокласни асфалтирани пътища, така и на кални и заснежени офроуд терени.
Обладан от кросовърите
За Navara тежките терени не са проблем

При движение по асфалт, пикапът показа поведение като на голям всъдеход. Завоите се взимат с минимален крен, а поддържането на скорост от 140-150 км/час не е проблем. Най-добре иновативното за сегмента окачване обаче се усеща при лошите пътища, при движението по които задницата на машините с ресори буквално подскача. При Navara комфортът остава на високо ниво, именно заради новата схема на задното окачване.

Подобрената возия е позволила на инженерите да скъсят леко междуосието (по-дългото междуосие е предпоставка за по-качествена возия), което пък се е отразило положително на маневреността. Диаметърът на завой вече е само 12,4 метра, което е особено полезно при маневриране в града.
Обладан от кросовърите
Добрата новина е, че заетата от света на леките автомобили концепция на задното окачване не влияе на товароносимостта на пикапа. Тя остава над 1 тон, а теглителна сила достига 3500 кг. Издържливостта на новите компоненти също не отстъпва на ресорите, заявиха от компанията.

Обладаването от кросовърите е особено видно при дизайна на екстериора и интериора. Новата Navara изглежда по-стилно отвсякога, разчитайки на LED фарове и дневни светлини, решетка във формата на "V", разширени калници и множество хромирани елементи.
Обладан от кросовърите
Салонът е максимално приближен до тези на Qashqai и X-Trail

Дизайнът на салона също е приближен максимално до тези на Qashqai и X-Trail, като е оборудван и с предлаганите за кросовърите екстри - камера с 360-градусово наблюдение около автомобила, електрически седалки с подгряване, климатроник с две зони, инфо-система със 7-инчов дисплей, въздуховоди за задните места и много други. Използваната за таблото пластмаса е твърда на допир, но пък изглежда добре и има висока издържливост. Предните седалки са аналогични с тези на X-Trail, докато задните предлагат по-комфортен наклон на облегалката в сравнение със старата Navara. Впечатление обаче ни направи липсата на възможност за регулация на волана в дълбочина при тестовия модел.
Обладан от кросовърите
Превключвателят за различните режими

За да направят Navara още по-привлекателна за различните клиенти, японците са подготвили и широка линия от над 125 различни аксесоара. Сред тях можем да изброим тегличи, багажници, пластмасови или алуминиеви покрития на товарния леген, С-образни релси за закрепване на различни товари, алуминиеви джанти, странични релси, хромирани детайли и др.

Най-интересни са предлаганите няколко типа хардтоп - мек, метален или такъв, който превръща пикапа в SUV. Последният представлява масивен елемент, оборудван с вътрешна тапицерия, осветление и прозорци, като е свързан към централното заключване на автомобила и се предлага в цвета на каросерията. Въпросната екстра предлага отлична защита за багажа, но и цената й не е за подценяване - около 7 000 лв.
Обладан от кросовърите
Що се отнася до задвижването, новата Navara разчита на познатия 2,3-литров дизелов мотор. Той е подобрен, като сега изразходва с 24% по-малко гориво. Заслуга за това има и трансмисията, която е напълно нова - 7-степенна автоматична. Тя се предлага като опция, докато стандартната е ръчна с 6 степни.

Двигателят е наличен в две версии - със 163 или със 190 к.с. Изборът от задвижвания е между задно и 4х4.
Обладан от кросовърите
Моделите с 4х4 са оборудвани стандартно със системата Hill Descent Control (HDC), която се активира чрез бутон и осигурява контролирано спускане по наклон. Налична като базово оборудване е и системата Hill Start Assist (HSA) - поддържа спирачно усилие, което, при потегляне по наклон нагоре, предотвратява потеглянето на автомобила назад.

Самото 4х4 задвижване, подобно на Qashqai и X-Trail, е снабдено с контролер. Той е разположен на централната конзола в салона и предлага три режима - 2WD, 4HI и 4LO. Първият задвижва само задните колела, като е предназначен за постигане на по-нисък разход. 4HI включва в движението всички колела и функционира при скорост до 100 км/час. Последният режим с ниски предавки е предназначен за най-тежките терени, като отдава по-голям въртящ момент към колелата. Освен това е налично и механично заключване на диференциала, което отново се активира с натискането на бутон.
Обладан от кросовърите
Един от предлаганите хардтопи

Цените на новата Navara във версия Double Cab стартират от 58 300 лв. с ДДС. Върховият модел приближава сумата от 80 000 лв. с ДДС. 12-ото поколение на пикапа се произвежда в Барселона, Испания. Гаранцията е 5 години или 160 000 км.

Снимки: Любомир Асенов

Тагове: nissan navara
0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    пикапа ( преди 8 години )
    Нисана има едно предимство,което никой от другите пикапи нямат и именно затова е избран за 1 за 2016 г-задното окачване,което е като на Сув-карайте си неразрушимата Хайлукс,която се обръща при скорост от 58 километра и подскача като топка при скорост от 120 Може и да ви надживее
  • #18
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Германия ( преди 8 години )
    Ти виж от сега вече кожата на седалката е вече на черти след година две ще е за тапицер.каква пластмаса на таблото гадна и твьрда още от снимките си личи.. Евтин оризарски сбирщайн...Пфуу
  • #17
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Мачо Царевичака ( преди 8 години )
    Пикапа е много удобен за нивата. И с каручката не беше зле, бяхме и свикнали, но не можем вече да се излагаме вече с това магаре. Сега мятаме мотиките и ботушите с родата и ходим да копаем царевица с пикапа. Магарето го качваме в багажника, а каручката я закачаме отзад. За всеки случай, че не се знае къде ще се окопаем в рядката кал с това чудо на техниката. Гъзари сме ей.
  • #16
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Панелния плъх, който не знае за какво служат пикапите е виждал нива, само на снимка. От къде да знае, че там с бус или баничарка не може да се стигне при лоши метеорологични условия. То детенцето е расло в саксия и е гледало със завистлив поглед през терасата, как батковците правят слънца с баварките пред блока.
  • #15
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    А когато трябва да идеш до нивата и всичко е кал? С баниарката, нали?
  • #14
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Когато имаш вила с черен път до нея в планината, последното нещо ще е да мислиш за бус или баничарка. За тях мислят само хора, които не са излизали от панелката в квартала, мислейки си, че всички там живеят. Да, но има и хора, които не живеят на асфалтова улица, която им е чистят. Има и такива, които са балканджии, както им викат и за тях пикапа е перфектната кола. С него отиват до най-близкото населено място и пазаруват за седмица-две. МОЛ-а не е на първата пряка...
  • #13
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Когато ми кажеш за бус или баничарка с проходимост на този пикап или товароносимост или възможност да теглят ремарке/каравана с голямо тегло ще се съглася с теб.Баничарката е с 2 места, а ако пикапа е с 2 места площта изобщо не е една и съща. Същата е когато пикапа е с двойна кабина, т.е. 5 места. В бус със същите размери, като пикапа ти гарантирам, че никога няма да успееш да натовариш толкова много. Да не говорим за удобството, че нищо не отваряш, а просто хвърляш в каросерията нещата.
  • #12
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Баничар ( преди 8 години )
    Искаш сигурно да кажеш че можеш да натовариш 2-4 хладилника прави в пикап. В баничарката ще вкараш 1-2 легнали. Тук печелиш по точки. Обаче във всички тривиални товари баничарката си е равносилна на пикап понеже товарната площ е същата. Европалет влиза и в баничарка и в пикап. Над 2 метра плоскости, тръби и т.н. в пикап влизат ако ги пуснеш да стърчат назад в баничарка само на тавана. Обаче баничарката е малка кола. Виж един бус е голям точко колкото пикап, обаче събира двойно.
  • #11
    2 rate up comment 5 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    съгласен с почти всичко което си посочил като предимства , но това за вертикалната посока не го разбрах много:D .А и самото товарене е много по-удобно при 1 бус примерно.Не на последно място и е даначното облегчение, може би за това са толкова популярни в САЩ, понеже масово ги използват за пазарски колички, а не по предназначението им.
  • #10
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Оня долу пък и с баничарка го сравни. Майко мила, някой хора тук не са излизали от панелката скоро и нямат акъл да помислят, че товаренето на пикапите във вертикална посока е неограничено. Да не говорим, че офроуд възможностите им са на много високо ниво, товароносимостта е много по-голяма, както и тегленето на голямо ремарке или каравана. Но какво ли да обяснявам на човек, който няма акъл да е разбрал за какво служи пикапа.Не,не е да ходиш с него до чалготеката,а е кола за работа.Работно магаре