Bugatti най-после разкри официално новата си хиперкола – Chiron, която заменя досегашния най-бърз сериен автомобил на планетата Veyron.
Производството на модела ще стартира през тази година. Той е оборудван с W16 двигател, развиващ мощност от 1500 к.с. и 1600 Нм въртящ момент, като максималната скорост на модела е ограничена по електронен път на 420 км/ч.
От Bugatti съобщават, че за да постигнат подобен резултат се е наложило да преработят напълно всички елементи на 8,0-литровия двигател с 4 турбини. Две от тях работят само при ниски обороти, докато другите две се включват при достигане на 3800 об/мин.
Освен това двигателят на Chiron е получил нова система за впръскване с 32 клапана, а също така и преработена система за охлаждане, различен карбонов всмукателен колектор, както и изпускателна система от титан с 4 предварителни и 2 основни катализатора.
Двигателят на автомобила работи в комбинация със 7-степенна роботизирана скоростна кутия с 2 съединителя. Хиперколата е получила и система за задвижване на четирите колела с възможност за блокировка както на предния, така и на задния диференциал.
От 0 до 100 км/ч Bugatti Chiron ускорява за 2,5 секунди, до 200 км/ч достига за 6,5 секунди, а до 300 км/ч – за 13,6 секунди. В стандартен режим максималната скорост на купето е 380 км/ч. За достигането на 420 км/ч автомобилът се нуждае от активирането на допълнителен специален ключ.
Както Veyron, така и Chiron е построен изцяло около карбонов монокок, разработен наново от инженерите на Bugatti. Задната част е изградена от карбон, което позволява на колата да бъде с 8 кг. по-лека от своя предшественик.
Каросерията на хиперколата също е изцяло от карбон, като са добавени както пасивни, така и активни аеродинамични елементи. Първите се използват и за охлаждане на агрегатите и компонентите на двигателя. Създадени са специални отвори, които да отвеждат въздуха покрай джантите и така да се охлаждат спирачните механизми.
Освен това моделът е оборудван с активно задно антикрило, работещо в 4 различни позиции. Адаптивното шаси на Chiron на своя ред предлага 5 режима на работа, като променя височината на пътния просвет, работата на системата 4х4 и на активния заден диференциал, аеродинамиката на колата, а също така и алгоритмите на системата за стабилизация и на спирачната система.
От новия модел на Bugatti ще бъдат произведени само 500 бройки, като цената на всяка от тях е 2,4 млн. евро, без в тази сума да бъдат включени данъците и таксите, които собственикът на колата ще трябва да заплати.
Снимки: Ройтерс