IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Особености при теглене на автомобил

Съвети, които могат да ви спестят много нерви (Видео)

Особености при теглене на автомобил

Автопаркът в България е представен предимно от стари коли, а използването на услугитне на "Пътна помощ" може да коства цяло състояние. Именно заради това редица шофьори търсят начин сами да си помогнат при авария с колата на пътя. Това обаче може да доведе до дори по-сериозни проблеми. Ето няколко съвета, които могат да ви ги спестят.
Особености при теглене на автомобил
Снимка: Ройтерс

Ако смятате да теглите повредената си кола с друга такава, трябва да знаете, че това не винаги е разрешено. На магистрала например тегленето може да става само с твърда връзка. Освен това в теглената кола не трябва да има пасажери.

Полезно е също така да знаете, че ако моторът на повредения автомобил не работи, сервоуправлението също няма да функционира. Казано иначе, воланът ще бъде много труден за въртене, а педалът на спирачките - почти неизползваем и твърд като камък.

Ако все пак се решите на подобно изпитание, поставете ключа в стартера и завъртете на контакт. В противен случай воланът ще се заключи и колата ще бъде неуправляема.

Използването на аварийни светлини е задължително, както и поставянето на червена кърпа на самото въже. Така останалите участници в движението ще знаят, че се движите на буксир.

Шофьорът, който тегли повредената кола, трябва да се въздържа от резки ускорение и спиране, както и резки завои, тъй като рискува теглената кола да се забие в него или в друг автомобил.

Добре е също така въжето да бъде опънато през цялото време - дори когато спирате за кратко (например на светофар). Така ще избегне рязкото дърпане, причинено от еластичността на материала. Както и възможността въжето да попадне под гумите на колата.

И не на последно място - използвайте единствено определените за тази цел куки. В краен случай може да закачите въжето за подходящ елемент на шасито (не за купето!). Но така съществува риск да повредите бронята на автомобила си.

Ето и видео с провали при теглене на повреден автомобил



Видео: YouTube

Още полезна информация:

Какво да правим при заледен път?
За и против миенето на автомобила през зимата
Как да изберем правилните чистачки

0 от 500
  • #12
    32 rate up comment 8 rate down comment
    VAGara ( преди 8 години )
    то нали више треа да знаеш как да теглиш "Ако все пак се решите на подобно изпитание," " поставете ключа в стартера и завъртете на контакт. В противен случай воланът ще се заключи" но явно за автора на статията е сложно нещо тва, слага се на първо завъртане не на контакт
  • #11
    32 rate up comment 8 rate down comment
    някой си ( преди 8 години )
    Предварително се извинявам, но както сте прави по въпроса с новите автоматици така и не. Няма значение дали е нов или стар, позицията "N" е за освобождаване от скорост. Понеже от дълго време работя в представителство на доста известна марка, която няма да споменавам, производителят не препоръчва използването на неутралната скорост, но в аварийни ситуации е позволено. Ако смятате да дърпате автоматик на 5-10км няма проблем, просто след това трябва да изчистите и грешките в компютъра на скоростнат
  • #10
    32 rate up comment 8 rate down comment
    Деца без книжки ... ( преди 8 години )
    ... като има ограничение по пробег/скорост. Така че не ми обяснявай, че всички не се теглят. 4х4 и задно също могат да се теглят.
  • #9
    33 rate up comment 8 rate down comment
    Деца без книжки ... ( преди 8 години )
    БМВ 'специалиста' - DCT (Dual-clutch transmission) знаеш ли какво е или ти не си виждал BMW на живо ? Само на картинка.До другият специалист, който си "ПУЩА" колата. Не си казал какви 'нови' автоматици караш от 2014,2015 но истината е че съвременните автоматици - хидротрансформатор и DTC (робот.) и др. могат да се теглят. На някой робот. може МЕХАНИЧЕСКИ - т.н. Авариен режим, да се отдели съединителя и могат да се теглят без проблем. Други се теглят в режим N(Neutral) - изкл. ск. ...
  • #8
    37 rate up comment 8 rate down comment
    Що пък не ( преди 8 години )
    ..но дърпането не е проста работа, демек не еза прости 'ора!
  • #7
    41 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Оня специалист с новите автоматици с 2 съединителя май не е карал такъв. Пише си го в книжката да не се дърпа/тегли и да не се пуща с изключен двигател по нанадолнище, както и като се тегли с колесар на колесаря да са предните двигателни колелета. Говоря за нови автоматици моя и на жената коли 2014 и 2015 г. И преди съм карал автоматици и при всички е така да не се теглят! Ама *** Балкански къде е виждал автоматик той, а и почнал много да разбира уж. то за това има прецакани АТ от разбирачи.
  • #6
    47 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    тая статия е само за феновете на германските автомобили
  • #5
    38 rate up comment 11 rate down comment
    :) ( преди 8 години )
    Веднъж като дърпах кола с въже и при един завой въжето се нави на оста на предното окачване. После го оправих но целия бях изцапан.
  • #4
    50 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Автоматика има маслена помпа която трябва да работи за да омаслява механиката. Ако се дърпа на повече от 200-300м има опасност за скоростната кутия. Няма такъв термин "новите автоматици с 2 съединителя". Примерно БМВ не монтира автоматици с 2 съединителя, това не значи че са стари.
  • #3
    45 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    По скоро проблема е при старите автоматитци. Новите със два съединителя, са де факто ръчни скоростни кутии с две роботчета които "местят лоста вместо теб". При сложните стари автоматици може и да е било проблем, при новите неутларната предавка е като на ръчна скоростна кутия. Не си прав, ако попаднеш някъде без покритие и намириш някой от близкото село да те дръпни, или пък ако затънеш в калта и трябва да те изкарва трактор, репатрака не помага. Абонамента за пътна помощ също е ограничен.