Компанията Mazda подготвя новости, които ще засегнат един от най-известните и един от бъдещите модели на марката. Това разкри пред CarAdvice шефът на отдела за разработки на двигатели и трансмисии на японския производител Тецуи Муратани.
По думите му станалият легенда благодарение най-вече на задното си предаване роудстър MX-5 може да бъде оборудвано със система за задвижване на четирите колела. Самият Муратани е голям фен на спортните модели на Mazda, като притежава първото поколение на MX-5, както и купето RX-7.
„В момента се предлагат Mazda2, Mazda3 и Mazda6 със система 4х4. Напълно възможно е тя да се появи и при MX-5, но трябва да бъдат отчетени няколко фактора, като най-важният е автомобилът да продължи да носи удоволствие от управелнието си”, коментира Муратани.
По думите му новата трансмисия, която ще работи в комбинация със система за задвижване на четирите колела при роудстъра, може да бъде напълно готова до 5 години. Така че модификацията на MX-5 с 4х4 вероятно ще се появи едва в началото на следващото десетилетие.
Другата новост е поставяне на турбокомпресор при роторния двигател на бъдещото купе RX-9. То ще бъде изградено по мотивите на концептуалния модел RX-Vision, представен преди година.
„По мое мнение роторният двигател изпитва липса на тяга на ниски обороти, което един малък турбокомпресор може да компенсира. Благодарение на него ще бъде увеличен максималния въртящ момент”, обясни Муратани.
Очакванията са бъдещият RX-9 да се превърне в приемник на семейството RX-7. Не е изключено купето да получи хибридна модификация с обща мощност от около 450 к.с.
Снимка: Mazda