"Така в бъдеще ще изглеждат спортните автомобили", твърдят от Opel, разкривайки първите изображения на модела GT. Той е концепция, чиято премиера ще се състои след малко повече от месец в Женева.
Снимка: Opel
GT Concept представлява чистокръвен спортен модел, който залага на ефективността. Автомобилът е двуместен, като има позициониран зад предния мост двигател, секвенциална трансмисия и задно предаване.
Това е директен потомък на Opel GT. Авангарден, но и пуристичен спортист, който изоставя всичко, което нарушава чистотата на формите, се казва в съобщението от компанията.
Дизайнът на модела е силно повлиян от авангардната концепция Monza. Интересен акцент са страничните врати, които са свързани с предните калници. Това решение позволява на вратите да потънат значително в предните арки на калниците, когато биват отворени, което спестява място и е много полезно при паркиране в тесни пространства. Освен това страничните огледала на модела са заменени от камери, а челното стъкло преминава в стъклен панорамен покрив, оставящ усещане за автомобил тип targa.
Ако се чудите защо предните гуми са червени, това решение има за цел да напомни за мотоциклета Opel Motoclub 500 от 1928 година, който също е авангарден за времето си и е оборудван с гуми в същия цвят.
Най-любопитно обаче е задвижването на Opel GT Concept. То е поверено на 1.0-литров двигател с три цилиндъра и принудително пълнене. Агрегатът е базиран на изцяло алуминиевия мотор на ADAM, Corsa и Astra, като при Opel GT е настроен да генерира 145 к.с. и 205 Нм.
Въртящият момент се предава към задния мост чрез самоблокиращ диференциал и секвенциална шестстепенна трансмисия, чието управление става чрез лостчета на волана. Общата маса на модела е под 1 000 килограма, което позволява спринт от 0 до 100 км/ч за по-малко от осем секунди, сочи официалната информация. Максимална скорост достига 215 км/ч.
Всички подробности за компактната спортна кола ще станат ясни в началото на март.