Duster е флагман на румънската марка Dacia, както и нейна визитка в страните от Западна Европа. С този модел производителят успя да се наложи дори на пазара в Германия, където реализира цели 30% от продажбите му в Европа. И като всеки успешен модел, флагманът на Dacia се сдоби с редица специални серии. Най-новата от тях се нарича Champions Edition, налична е в ограничен тираж и е насочена към онези клиенти, които търсят богато оборудване и уникален стил.
Въпросната модификация Champions Edition е създадена за да отбележи 10-годишнината от възраждането на румънската марка, която през 2005 година премина в състава на Renault-Nissan. Именно от френско-японският концерн са заети основните възли и агрегати на моделите Dacia. В най-голяма степен от това се възползва Duster, който е оборудван с двигатели от Renault и със система за задвижване към четирите колела от Nissan.
Dacia Duster Champions Edition се възползва също така от всички опции, които се предлагат за проходимата машина. И не само това. Моделът разполага с екстри, които не са достъпни за останалите модификации. Въпросното оборудване е подбрано с цел уникална визия на модела. Както и максимален комфорт за пътуващите.
Duster Champions Edition демонстрира създаден специално за модела син цвят Cosmos Blue, съчетан с тъмносива окраска на джантите и страничните огледала. Синият цвят намира приложение и при някои характерни детайли в интериора, като например предпазните колани, стелките, тапицерията и шевовете на седалките. Серийното оборудването пък включва опции като мултимедийната система MEDIA NAV с тъч екран, Bluetooth, USB и интегрирана навигация.
Лимитираната версия на модела се предлага единствено с дизеловия мотор с обем 1,5 литра и мощност 110 к.с. Агрегатът се куплира с ръчна скоростна кутия с 6 степени, като може да бъде съчетан с 4х2 или 4х4 задвижване.
Дизеловият агрегат е най-оптималното предложение за Duster, като е познат от редица модели на Renault, Nissan, Dacia и дори Mercedes и Infiniti. Моторът е достатъчно динамичен и еластичен, като в същото време демонстрира нисък разход на гориво - около 6 л/100 км при смесен режим на шофиране.
Съдейки по грубоватият външен вид на Dacia Duster, мнозина вероятно предполагат, че автомобилът има некомфортна возия. Истината обаче е съвсем различна - всъдеходът на румънската марка има едно от най-комфортните шасита в сегмента. Возията е мека, като е облагодетелствана от големия ход на окачването, високия просвет и високопрофилните гуми. В същото време обаче колата остава стабилна и позволява динамично шофиране.
Не липсват и недостатъци, но те са пренебрежимо малки, особено с оглед на цената на автомобила. Такива са слабата изолация от шум в купето, както и липсата на опции като регулиране на волана в дълбочина.
Въпреки че не е перфектен, Duster остава едно от най-интересните предложения на пазара. Румънският всъдеход е наистина проходим, просторен е, като освен това предлага добър комфорт, прилична динамика, нисък разход на гориво и достъпна цена. А версията Champions Edition надгражда всичко това с уникално излъчване, богато оборудване и комфортен салон.
Цените на Duster Champions Edition dCi 110 започват от малко над 30 000 лв. с ДДС. Тестовият екземпляр прехвърля сумата от 35 000 лв., но разполага с допълнителните екстри круиз контрол и ограничител на скоростта, заден паркинг сензор, кожен волан, подгряване на предните седалки.
Снимки: Automedia.bg