IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Уникален, не просто достъпен

Тест на специалната Dacia Duster Champions Edition

Уникален, не просто достъпен

Duster е флагман на румънската марка Dacia, както и нейна визитка в страните от Западна Европа. С този модел производителят успя да се наложи дори на пазара в Германия, където реализира цели 30% от продажбите му в Европа. И като всеки успешен модел, флагманът на Dacia се сдоби с редица специални серии. Най-новата от тях се нарича Champions Edition, налична е в ограничен тираж и е насочена към онези клиенти, които търсят богато оборудване и уникален стил.
Уникален, не просто достъпен
Въпросната модификация Champions Edition е създадена за да отбележи 10-годишнината от възраждането на румънската марка, която през 2005 година премина в състава на Renault-Nissan. Именно от френско-японският концерн са заети основните възли и агрегати на моделите Dacia. В най-голяма степен от това се възползва Duster, който е оборудван с двигатели от Renault и със система за задвижване към четирите колела от Nissan.

Dacia Duster Champions Edition се възползва също така от всички опции, които се предлагат за проходимата машина. И не само това. Моделът разполага с екстри, които не са достъпни за останалите модификации. Въпросното оборудване е подбрано с цел уникална визия на модела. Както и максимален комфорт за пътуващите.
Уникален, не просто достъпен
Duster Champions Edition демонстрира създаден специално за модела син цвят Cosmos Blue, съчетан с тъмносива окраска на джантите и страничните огледала. Синият цвят намира приложение и при някои характерни детайли в интериора, като например предпазните колани, стелките, тапицерията и шевовете на седалките. Серийното оборудването пък включва опции като мултимедийната система MEDIA NAV с тъч екран, Bluetooth, USB и интегрирана навигация.

Лимитираната версия на модела се предлага единствено с дизеловия мотор с обем 1,5 литра и мощност 110 к.с. Агрегатът се куплира с ръчна скоростна кутия с 6 степени, като може да бъде съчетан с 4х2 или 4х4 задвижване.
Уникален, не просто достъпен
Уникален, не просто достъпен
Дизеловият агрегат е най-оптималното предложение за Duster, като е познат от редица модели на Renault, Nissan, Dacia и дори Mercedes и Infiniti. Моторът е достатъчно динамичен и еластичен, като в същото време демонстрира нисък разход на гориво - около 6 л/100 км при смесен режим на шофиране. 

Съдейки по грубоватият външен вид на Dacia Duster, мнозина вероятно предполагат, че автомобилът има некомфортна возия. Истината обаче е съвсем различна - всъдеходът на румънската марка има едно от най-комфортните шасита в сегмента. Возията е мека, като е облагодетелствана от големия ход на окачването, високия просвет и високопрофилните гуми. В същото време обаче колата остава стабилна и позволява динамично шофиране.
Уникален, не просто достъпен
Не липсват и недостатъци, но те са пренебрежимо малки, особено с оглед на цената на автомобила. Такива са слабата изолация от шум в купето, както и липсата на опции като регулиране на волана в дълбочина.

Въпреки че не е перфектен, Duster остава едно от най-интересните предложения на пазара. Румънският всъдеход е наистина проходим, просторен е, като освен това предлага добър комфорт, прилична динамика, нисък разход на гориво и достъпна цена. А версията Champions Edition надгражда всичко това с уникално излъчване, богато оборудване и комфортен салон.
Уникален, не просто достъпен
Цените на Duster Champions Edition dCi 110 започват от малко над 30 000 лв. с ДДС. Тестовият екземпляр прехвърля сумата от 35 000 лв., но разполага с допълнителните екстри круиз контрол и ограничител на скоростта, заден паркинг сензор, кожен волан, подгряване на предните седалки. 

Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 3 rate down comment
    :)) ( преди 8 години )
    ама всички клошари я обичате дачията, нали? ;-)
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    :) ( преди 8 години )
    Много харесвам Дачия ,защото всички селяни я мразят.:))))))))))))))
  • #21
    2 rate up comment 4 rate down comment
    кльошар ( преди 8 години )
    те тоа задръстер е дъ бест за нази бате! секъде върви а и место има зъ къшоните ши знаиш!
  • #20
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Striker ( преди 8 години )
    "Дизеловият агрегат е най-оптималното предложение за Duster..." - Е не, драскачите на тоя кух сайт наистина вече ги избират само от тройкарите в училище! НЕГРАМОТНИЦИ!
  • #19
    11 rate up comment 1 rate down comment
    аман от клошари ( преди 8 години )
    Кое е бест бе ?Имаме две служебни Е350,нови на лизинг и повече Мерц никога,не спря да се чупи,окачването е от кашкавал,всичко е премиум пластмаса и еко кожа,за капак масло и филтри 1200 лева.Имаме и 4 НОВИ Дачии,за 3 години само масло,по 280 лева е обслужването.А такива ШЕФЧЕТА като теб колкото искаш.Поредният клошар на който всичкото му имане е на паркинга.Ама то какво друго от хора дето ценностите им са глокви,бело и Фики.Карай си премиума,то и хората от Горубляне ядат !
  • #18
    3 rate up comment 14 rate down comment
    1101 ( преди 8 години )
    До колко сте простиАбе отворко в момента карам S320 cdi w221 2007 година взех я септември месец на лизинг колата е на 280 000 километра освен пълното обслужване имаше да се правят и ремонти по окачването сменил съм всичко, което имаше да се сменя да скъпи са ремонтите, скъпа е подръжката на тази кола ама знам, че карам МЕРЦЕДЕС The best or nothing! Пък ти си карай "новата дачия"
  • #17
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Xexe ( преди 8 години )
    I kat ti se stroshi neshto po subaruto i trqbva si prodadesh panelkata v Lulin.Che kat ti gledam misleneto si utaika ot pokrainite!
  • #16
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Просто са по евтини от фолксваген и шкода.
  • #15
    15 rate up comment 2 rate down comment
    колоко сте прости ( преди 8 години )
    Българите даказано са слабоумни чалгари.Предпочитат да карат изнасилено БМВ или Мерц на 400000 км,но не и нова кола.И разпалено обясняват калко съм ***,че имам НОВА кола.Карам втора нова Дачия |РАЗБИРАЙТЕ ОТ МАГАЗИНА|и ме боли глока за мнението на слабоуния ***.НОВОТО СИ Е НОВО !!!!!!!!!!!!!!!!
  • #14
    7 rate up comment 13 rate down comment
    Z ( преди 8 години )
    Махнете го този ***,това не е джип,а някакво подобие на леген.Визия отврат,цена прекалено висока за това,което се предлага,за същите пари мога да си взема Subaru Tribeca/2008г и ще е много по здраво от тази кофа,ама ново било,от магазина...ами карайте си го със здраве.