IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes потвърди пускането на водороден кросовър

Модификацията GLC F-Cell ще предлага пробег от 600 км

Mercedes потвърди пускането на водороден кросовър

Шефът на отдела за изследвания и разработки на концерна Daimler - доктор Томас Вебер, разкри нови подробности за първия сериен модел на Mercedes-Benz, задвижван с водородни клетки.
Mercedes потвърди пускането на водороден кросовър
Пред журналисти на автосалона в Детройт топ-мениджърът потвърди, че машината ще бъде построена на базата на кросовъра GLC, като ще получи най-добрия от всички съществуващи до момента агрегати на водородни елементи.

Модификацията ще се казва Mercedes GLC F-Cell, като ще се появи през 2017 г. Тя ще може да се зарежда напълно за 3 минути, като ще предлага пробег от 600 км. Цената за САЩ ще е около 75 000 долара.

Към момента единственият сериен кросовър на водородни клетки, предлаган на пазара, е Hyundai Tucson Fuel Cell. Редица други производители обаче развиват подобни проекти. Audi, например, разкри в началото на годината своя концепт h-tron quattro. От Mercedes само преди 2 месеца  показаха водородния миниван Vision Tokyo. Компанията обмисляше да пусне и подобна версия на B-Class, но подобен проект се оказа икономически нецелесъобразен.

Освен разработката на сериен водороден модел доктор Вебер потвърди и работата върху нов електромобил на германската марка. Първият изцяло "зелен" модел с модулна структура на Mercedes-Benz ще бъде използвана и за бъдещите хибридни и електрически превозни средства на марката. Този автомобил ще може да изминава около 480 км, като ще се конкурира с Tesla Model S.

Снимка: Mercedes-Benz

Тагове: mercedes-benz glc f-cell
0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост (прод.) ( преди 8 години )
    ... обаче, ако имаш бензинов автомобил ще трябва да си дадеш хубавата продукция от метан на рафинерията да ти направят на ишлеме метанол, който 15% може да се добавя към конвенционални бензинови горива.Тази история с водородните клетки е чедусна, само дето няма термодинамична възможност за реализация, което не е чак толкова фатално, като се вземе предвид че повечето лица, които се занимават с енергетика в BG по принцип са скарани с термодинамиката. За повече подробности вж. 'чистите въглища'.
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 8 години )
    Отн.: Основи на водородната автомобилистика1. Вземаш соларна термична антена и я инсталираш в задния двор2. Пускаш инсталация за производство на метан от вода и въглероден двуокис и соларна термична3. Метанът може да го гориш с газова печка или да си сложиш и една газова турбина и да произвеждаш електроенергия за целия квартал4. Ако ти е останал още метан, го даваш на ишлеме на рафинерията да ти направят метанол или да ти дадат ваучъри за гориво5. Може да се направи газ-метан дизел гориво
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Хаха, то щото като купиш колектори, то те няма да са от някои играч. И мислиш че ще работят постоянно??? И няма да си плащаш ток на друг играч. Номера е да си играч и да имаш кинта и да не ти дреме от разходите а да увеличаваш приходите. И колкото на малките хора да им се иска да го забодат на големите, то никога не става, защото мисленето им е различно. Водород модорот, и един мармот, скоро нищо няма да измести ДВГ.
  • #9
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Големите играчи като Шел искат да наложат водорода за да ходим пак на колонките им и да наливаме. Страх ги е от коли като Тесла защото може да си я зареждаш във вкъщи. Никога не бих си взел такава водородна бомба, което пак ще ме среща с Лукоил или Шел. Метчая за времето когато ще си купя слунчеви панели и ще забравя за всичките гадни монополисти.
  • #8
    3 rate up comment 6 rate down comment
    112 ( преди 8 години )
    Японците от кога пуснаха такъв модел, швабите още се канят.
  • #7
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    Баба Ванга им е предсказала навремето(Нешка Робева е предала информацията), че 2017г ще направят кола на водод и те са повярвали като сега представят информацията за достоверна.
  • #6
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Батко ( преди 8 години )
    За да има 5кг водород за 480км Мирай разполага с 2 бутилки по 60 и 62 литра натъпкани до 690 бара.На Мирай и дават разход 67 mpge, но по информация от Тойота зная, че използва 1кг водород(33kWh) за 95км. Тесла Модел S 60 е по-тежка с 100кг от Тойотата, но изминава 95 мили с енергийния еквивалент на 1 галон бензин. Това предимство от 40% по-добра икономичност на Модел С идва предимно от ниската ефективност на водородната горивна клетка в Мирая.Бъдещето не е в автомобилите с ниска ефективност.
  • #5
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Батко ( преди 8 години )
    Honda FCX Clarity е показана 2007 и се продава от 2008г. Хюндай и Тойота също продават коли с водородни горивни клетки, но си стоят пред салоните им, защото няма кой да се излъже. Водорода в Тойота мирай е под налягане около 690 бара.Скоро тойота пуснаха мобилна водородстанция, за да си пласират произведените бройки. Тази станция обаче зарежда само до 350 бара с което максималния пробег на Мирай пада до 240км.1кг водород при 690 бара се събира в 25,8 литра при 16 град С.
  • #4
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Батко ( преди 8 години )
    Водорода е силно корозионен и съхранението му в метални бутилки не е препоръчително. Бутилките на тези автомобили са изградени от няколко различни слоя. Колко ли зареждания издържа системата?Много ми е интересно какво ще стане, ако такъв автомобил пълен с водород се запали.
  • #3
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Батко ( преди 8 години )
    Тия не се спряха да пишат глупости за тия водородни уж проекти, въпреки да си знаят че няма да ги бъде. Никой няма да се занимава с тях, защото зарядни станции струват по 2-4 милиона $. Как се изгражда мрежа със зарядни станции? Технологията е сложна и обемиста. Задвижваща система свързана със съхранението на голямо количество водород няма потенциал!