IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Царят на градската джунгла

Тест на Opel Adam Rocks

Царят на градската джунгла

Колко трудна може да бъде направата на успешен градски автомобил? Явно доста, тъй като историята помни не един или два провала. Audi A2, например, заложи на новаторски и скъпи материали, а Peugeot 1007 демонстрира плъзгащи се странични врати. И в двата случая обаче иновациите не само не помогнаха за пазарния успех на моделите, а дори напротив - доведоха до провал и спиране на производството.

Автомобилът, за който пишем днес - Opel Adam Rocks, не прави смели и непременени крачки, а вместо това залага на изпитана формула, която трябва да му донесе успех. А именно изразителен дизайн, отличителни елементи, добър двигател, възможности за персонализация и не на последно място - офроудърско излъчване.
Царят на градската джунгла
Opel Adam Rocks представлява специална версия на модела Adam, която е вдъхновена от света на кросовърите. Автомобилът разполага с допълнителна екипировка, която помага при движение по лоши пътища. Въпросното оборудване включва увеличен с 15 мм просвет и предпазни елементи по калниците, праговете и броните.

Всичко това превръща Opel Adam Rocks в автомобил с визия на кросовър, а не в типичен кросовър. Не се заблуждавайте, мъникът на Opel няма задвижване към четирите колела, нито пък особено висок просвет. Всъдеходното излъчване е създадено с цел да привлича, все пак най-желаните в момента автомобили са именно такива.

С цел да привлича внимание е създаден и цялостният дизайн на Adam Rocks. Той е едновременно чаровен и динамичен, наперен и сдържан, агресивен и технологичен. А с предлаганите възможности за персонализация, клиентите могат да избират различни цветови комбинации за елементите на екстериора и интериора. Не бива да бъде пропускан и сгъваемият мек покрив Swing Top с електрически механизъм, който е серийно оборудване за Opel Adam Rocks.
Царят на градската джунгла
Интериорът е създаден в същия стил, като може да бъде стилизиран според желанията на конкретния клиент. Използваните за таблото материали са меки на допир и изглеждат много добре, седалките дават добра опора, а уредите са четливи и удобни. Като цяло атмосферата оставя усещане за високо ниво.
Царят на градската джунгла
За задвижването на Opel Adam Rocks са предвидени няколко бензинови двигателя, като тестовият екземпляр е с върховия в гамата ECOTEC мотор. Той е 1,0-литров с три цилиндъра и турбо, като развива 115 к.с. и 170 Нм. Наличен е и агрегат с мощност 150 к.с., но той е достъпен за версията Adam Rocks S.

Предимството на малкия агрегат е, че развива максималния си въртящ момент при ниски обороти - едва 1800 об/мин. А това доставя плътно ускорение без да се налага постигането на високи обороти - нещо изключително полезно в града. Всъщност плътна тяга моторът демонстрира дори при по-висока скорост. Въпросният агрегат ни впечатли с динамиката си при новата Corsa, а в коша на по-лекия и компактен Adam Rocks се усеща дори по-жив.
Царят на градската джунгла
Компактният мотор с турбо е и сравнително икономичен, като при градско шофиране в студените зимни дни изразходва около 6 л/100 км. Извън града може да бъде постигнат разход дори под 4 л/100 км.

Като недостатък на мотора може да бъде отбелязано по-нервното му поведение - най-вече при потегляне, но пък това оставя впечатление за пъргавина.

Тъй като Opel Adam Rocks е създаден най-вече за града, инженерите са оборудвали колата и с градски режим. Той прави волана още по-лек, което пък улеснява маневрирането, най-вече при паркиране. Като стана дума за паркинг, Adam Rocks може да бъде снабден и със система за автоматично паркиране.
Царят на градската джунгла
Що се отнася до практичността, оценката не е особено висока. Моделът е малък и може да приюти двама възрастни и две деца. Багажникът побира максимум два средно големи куфара. Компактните размери се отразяват негативно и на возията, която клони към твърда.

Да, мъникът на Opel не е особено практичен, нито пък комфортен. Но не това е неговата мисия. Adam Rocks е атрактивен, модерен и може да бъде уникален. Освен това се шофира лесно, икономичен е и достатъчно бърз. Качества, които са задължителни за всеки автомобил, създаден за градската джунгла. Ако търсите малък и практичен Opel, по-добре изпробвайте Corsa.

Снимки: Automedia.bg / Opel

Тагове: opel adam rocks
0 от 500
  • #16
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Алооо, оня с Опел Кадета дето всеки ден му се бил развалял!!!Кажи какво ти се е разваляло, за да може и ние бившите собственици на този модел да научим, какво е трябвало да ни се разваля, а не е!колкото до този Опел Адам никак не ми харесва. Прекалено женски/гeйckи ми изглежда. Лично мнение и вкус с който не ангажирам никой!
  • #15
    7 rate up comment 6 rate down comment
    doc ( преди 8 години )
    "Жунгла,жунглааа",казваше една *** по "Господари на ефира".та и опелчето e такова царче на джунглата
  • #14
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Xexe ( преди 8 години )
    germaniq e putnik be pich ako si tam tolkova po-jalko za tebe.Skoro shte te ebut po ulitsite arabite.I bez tova ste natsiq ot pensioneri!
  • #13
    9 rate up comment 2 rate down comment
    не бе.. ( преди 8 години )
    не е било пежо ами рено! из-хехе-къл е човечецът! ))))))))))))
  • #12
    4 rate up comment 14 rate down comment
    Xexe ( преди 8 години )
    Saita se zadrusti s informatsiq za takiva neznachitelni kompaniiki kato opel!Daite neshto po jivo!
  • #11
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ако Опел правеха здрави коли, като Кадет, Астра Ф и Вектра, нямаше друга кола да си взема никога. Здрави, евтини, просто направени, икономични и ремонтнопригодни коли. Корозията им беше единствен недостатък. Оправиха корозията, но развалиха качеството на колите си и от тогава Опел не поглеждам, а им бях върл фен. И на Фв им бях фен, докато и те не започнаха да произвеждат не коли, а ***. От масовите немски коли (колко е немска е друг въпрос) най-доброто е Форд. Подобриха качеството много!
  • #10
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Хайде за пИжотУ излъга и всички бивши собственици на тази марка го знаем, но я кажи какво точно ти се разваля на Опел Кадета, че ми стана изключително интересно! Какво ти се разваляше всеки ден?мога да ти кажа, че лъжите ти са толкова елементарни, че просто няма на къде. На Кадет, чисто и просто няма какво да му се развали. Изключително просто направен и здрав автомобил. Няма електроники, няма нщо. Евтина поддръжка, може би най-евтината. Единствен недостатък му беше корозията и нищо друго.
  • #9
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Имал пИжо и за 10 г. нищо не му се било развалило?!?!По-голям виц от това не бях чувал. Като ги пишеш тези смешки, вярваш ли им ми е интересно?
  • #8
    3 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Имах Опел кадет втора употреба на времето. Всеки ден нещо се разваляше. Продадох го и си купих Пежо 307. За 10 години от тогава нищо не се е развалило. Оттогава ОПЕЛ е мръ.сна дума в семейството.
  • #7
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Xexe ( преди 8 години )
    Idi go obqsni tova za zdravata kola.Che tiq opeli se prodavat po-malko i ot Lada!