IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Безпилотните коли не могат без шофьор

272 аварии са се случили за година само с колите на Google

Безпилотните коли не могат без шофьор

Безпилотните коли не са толкова безопасни, пише базираното в Калифорния потребителско издание Consumer Watchdog. Само за година автономните коли на Google са регистрирали цели 272 аварии, като при 13 от тях е трябвало да се намеси шофьор, за да се избегне катастрофа.
Безпилотните коли не могат без шофьор
Част от флотилията безпилотни коли на Google. Снимка: Ройтерс 

Данните за възникналите проблеми разкрива документ на Департамента за моторни превозни средства на щата Калифорния. Въпросните 272 аварии са регистрирани в периода между септември 2014 г. и ноември 2015 година, за който автономните машини на Google са навъртели почти 700 000 км.

Към момента изискванията са във всеки безпилотен автомобил да има шофьор, който да поеме контрола на колата при евентуален проблем. При 13 от ситуациите именно шофьорът е бил причина да не се стигне до катастрофа, сочи информацията.

Consumer Watchdog твърди, че в това отношение най-добре се представят автономните коли на Tesla, при които няма регистриран случай, в който е била необходима намесата на шофьор.

При автономните коли на Nissan шофьорите са се намесили в управлението 106 пъти за пробег от общо 2400 км.

При марката Mercedes-Benz подобни намеси е имало цели 1051 пъти за пробег от 2700 км.

Показателят при безпилотните коли на Volkswagen е 260 пъти за 24 000 км, при тези на Delphi - 405 за над 26 000 км, а при Bosch - 625 пъти за 1500 км.

Причините за намесата на шофьора са най-различни, като най-често са свързани със закъсняла реакция на безпилотния автомобил при спиране или потегляне, неотчитане на маркировка, неравномерно ускорение и т.н.

Припомняме, че Google вече показа работещ прототип на безпилотен автомобил, в който няма нито волан, нито педали. Т.е. при евентуален проблем пътуващите в колата няма да могат да поемат контрола над нея.

Тагове: google
0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Дедо ( преди 8 години )
    Ако не се лъжа, преди години във Ф1 колите можеха да се състезават без намеса на пилота. Ситуацията беше, че ако пилота държи волана и натиска ***, кара той, но пусне ли ги, болида си пере сам. Не знам разработките чии са, ама да вземат да питат и да тестват.
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Онзи ( преди 8 години )
    БМВ имат такава система която вижда дупките.
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 8 години )
    da kajem, 4e uspeqt da gi pod4inqt...ne mi qsno kak 6te se spravqt s dupkite po BG pati6tata!?
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Абе те самолетите не могат без пилот, където е много по лесно. Тия тръгнали коли да правят. Хора без никаква смислена работа. Вече целия ИТ сектор се занимава с глупости и ще гръмне скоро балона.
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Онзи ( преди 8 години )
    Режима на Тесла все още не е толкова самостоятелен, защото когато вижда че няма да се справи предупреждава шофьора да поеме контрола. С новия си ъпдейт вече работи и по немаркиран път.https://***.youtube.com/watch?v=fgZOtr0vLKM&feature=youtu.be
  • #2
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Онзи ( преди 8 години )
    Тия на Мерцедес и Бош май само са пускали волана през 2км на правите участъци.
  • #1
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Мухаха ( преди 8 години )
    Мале, Мерцедес са най-зле. Толкова много пъти е трябвало да се намесват за толкова малко километри. Има мнооого да се учат до като стигнат японците, пък за Тесла да не говорим.