IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Не просто Juke, а машина за адреналин

Тест на ултимативния Nissan Juke Nismo RS

Не просто Juke, а машина за адреналин

Сладък, уникален, различен или пък грозноват. Вероятно с това свързвате Nissan Juke. И не сте далеч от истината. Само че днес става дума за нещо спортно, дори много спортно. Моделът се нарича Juke Nismo RS, като екипът ни имаше възможността го изпробва.
Не просто Juke, а машина за адреналин
Nissan Juke Nismo RS е върховият модел в гамата, като надгражда версията Juke Nismo. При новия модел, базиран на най-новия Nissan Juke, основният акцент е спорта. Колата е дело на подразделението Nismo, създаващо спортни и състезателни коли през последните 30 години, включително един от най-бързите автомобили на планетата - GT-R Nismo.

Новият Nissan Juke Nismo RS използва подобрена версия на 1,6-литровия бензинов DIG-T двигател, която е настроена да развива 218 к.с. Въртящият момент при модела с ръчна кутия, имащ 2WD задвижване, е 280 Нм. Версията с автоматик и система за задвижване на четирите колела разполага с 250 Нм.
Не просто Juke, а машина за адреналин
Екипът ни изпробва модификацията с 4WD, която вероятно ще бъде по-търсена. Все пак разполага с автоматични скорости и задвижване към четирите колела - неща, които са предпочитани при покупката на кросовър.

Juke Nismo RS обаче не е типичен кросовър. Той е по-скоро спортен хечбек с леко увеличен просвет и по-висока позиция на седене. Това става ясно още при пръв поглед. На очи се набиват масивните брони и спойлери, големите джанти и декоративните елементи в червен цвят. Дори по-спортна е атмосферата в салона, който е решен с богато количество алкантара и предлага спортни кресла с карбонов гръб, волан с маркер за посоката на гумите и др.
Не просто Juke, а машина за адреналин
Усещането за расов спортист се затвърждава още повече от пътното поведение на автомобила - шасито е твърдо и не позволява накланяне, а воланът работи прецизно и предоставя отлична обратна връзка.

Особено при активиран режим Спорт - налични са общо три, включително Икономичен и Стандартен, въздействащи на работата на трансмисията, спирачките и мотора - автомобилът се превръща в разярена оса. В този случай програмираната с 8 предавки вариаторна трансмисия изрежда скоростите мигновено, държейки двигателя във високи обороти - независимо дали качва или сваля предавка. За по-запалените шофьори са поставени пера зад волана, чрез които предавките могат да бъдат сменяни и ръчно.
Не просто Juke, а машина за адреналин
Най-добро представяне моделът демонстрира при скорост между 30 и 120 км/час, когато е способен да ви залепи за седалката. Дисциплината старт от място не е негова силна страна, тъй като спринтът 0-100 км/час отнема посредствените 8 секунди. Приятна изненада обаче се оказва двигателят, който тегли стремително дори с четири човека на борда.

Основна заслуга за отличното поведение на пътя изиграва и уникалната за сегмента система Torque Vectoring, която ограничава недозавиването, като увеличава въртящия момент към задното външно на завоя колело (повечето такива системи използват спирачките).
Не просто Juke, а машина за адреналин
Всичко това превръща Juke Nismo RS в отличен спътник на пътища със завои и хубав асфалт. Да, той е конструиран бъде ултимативен спортист и е оборудван с всичко необходимо за максимална доза адреналин.

Мъникът обаче показва и задоволително представяне на лоши пътища. Задвижването му към четирите колела разполага с режим с блокировка, но заради тънките гуми и твърдото окачване, преминаването през такива терени трябва да става с повишено внимание.

Juke Nismo RS е подходящ дори за шофиране по магистрала, тъй като трансмисията е настроена да работи при сравнително ниски обороти на двигателя - около 2500 об/мин при 130 км/час. А това доставя ниски нива на шум и нисък разход на гориво - между 6,7 и 7 л/100 км.

Колкото до шофирането в градската среда, то е повече от приятно. В Стандартен и Икономичен режими, силовият тракт работи плавно и равномерно, а воланът става лек и не така директен. Приемливо за машина с подобна мощност е и потреблението на гориво - около 8-10 л/100 км.
Не просто Juke, а машина за адреналин
Мъникът определено успя да спечели нашите симпатии. Той не е типичен компактен кросовър, нито пък обичаен спортен хечбек. Nissan Juke Nismo RS е универсален боец - истинска машина за адреналин. Представя се отлично на асфалта както в града, така и извън него. Способен е да преодолее и кални или заснежени пътища.

Снимки: Automedia.bg

Тагове: nissan juke nismo rs
0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    В това му е чара!Ако ги нямаше тези фарове, щеше да бъде поредния сив и скучен автомобил!
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Биваше да му сложат още един ред фарове...
  • #7
    6 rate up comment 5 rate down comment
    драйвър ( преди 8 години )
    Не го подценявайте!На завой и в градски условия спортистите му дишат праха.https://***.youtube.com/watch?v=1MkMVroNSjkПък тоя под мен с Патаса, къде се тика! ФВ е марка за пенсионери и умствено ограничени хора!
  • #6
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Голяма недомислица! ( преди 8 години )
    Като го гледам отпред това Джукче все едно са сложени две предници от различни коли една върху друга!
  • #5
    14 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Абе грозно си е, няма спор и то най вече заради горните фарове на предния капак на сантиметри от предното стъкло - ужасна тъпня! Без тях щеше да бъде много яко кросуовърче, а сега прилича на грозна извънземна жаба кикераца!
  • #4
    9 rate up comment 16 rate down comment
    Армани без кармани ( преди 8 години )
    Не просто JUKE!Просто JOKE!
  • #3
    8 rate up comment 18 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Problema e 4e predi da zasrami elitnite koli,parvo 6te zasrami teb 4e kara6 toz rumsnski ka6on
  • #2
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Жук ( преди 8 години )
    Миналата година го карах на тест драйв. Не беше Нисмо, а версията със 190 к.с. 4х4 Хтроник. Уникално усещане! Завоите ги взема, като ниска състезателна кола. Няма накланяне, поклащане или нещо подобно. ще кажеш, че е залепен за асфалта. Нещо, този, който е писал статията се е объркал. Версията, която аз съм карал ускорява за 8 сек. до 100, а тази 218 к.с., ако не се лъжа беше за 7 сек. Не това е важното обаче. Колата в градски условия или по завоя ще засрами много спортисти. Гаранция!
  • #1
    7 rate up comment 15 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Jalla rabota