IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel обеща реален разход на гориво

Компанията въвежда преждевременно цикъла WLTP

Opel обеща реален разход на гориво

Германската марка Opel изпреварва събитията, като обяви, че още от догодина ще посочва в брошурите на своите модели разход на гориво, измерен според метода WLTP. Той е по-точен от използвания в момента в Европа метод NEDC.
Opel обеща реален разход на гориво
Новата Astra е първият модел, който ще използва метода WLTP. Снимка: Opel 

Редица изследвания показват, че новите автомобили харчат с до 30-40% повече гориво в сравнение с официално посоченото от производителите. Причина затова е методът за измерване на този показател, който е далеч от реалното всекидневно шофиране, тъй като представлява изпитание при минимално натоварване, с премахнат генератор и различни гуми.

Институциите вече обявиха, че това ще се промени и в брошурите на автомобилите ще се посочва по-реален разход на гориво. Това трябва да стане след малко повече от година, но германската компания Opel няма намерение да чака. Тя въвежда такова по-точно измерване още от второто тримесечие на 2016 г.

"Opel предприема доброволно следващата стъпка за изпълнение на бъдещите изисквания и нормативни предписания за намаляване на нивата на емисиите – както по отношение на CO2, така и при NOx", се казва в съобщението от компанията.

Въпросните данни за разход на гориво и нива на вредни емисии ще бъдат измервани според изискванията на цикъла WLTP, като ще бъдат публикувани паралелно с официалните, измерени по NEDC.

По-точният WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure) – Световно хармонизирана изпитателна процедура за леки автомобили, ще влезе в сила в Европа през 2017 година, като ще замени настоящия NEDC (New European Driving Cycle). WLTP също се извършва в лабораторни условия, но се основава на строги изпитателни процедури, които се приближават повече до данните за разхода на гориво и емисиите на CO2 в условия на реално пътно движение.

Първият модел на Opel, чиито показатели ще бъдат измерени чрез новия метод, е новото поколение Astra.

“Събитията и дискусиите през последните седмици и месеци показаха, че е налице изключително висока концентрация на общественото внимание върху автомобилната индустрия и вече е време за действия на основата на наличните факти и извлечените поуки,” отбелязва главният изпълнителен директор на Opel Group д-р Карл-Томас Нойман. “За мен е очевидно, че дискусията около дизеловите двигатели и техните емисии е своеобразна повратна точка. Светът вече не е такъв, какъвто беше доскоро. Ние не можем да пренебрегваме този факт и автомобилната индустрия е тази, която трябва да промени възприятието на новите реалности.”

Тагове: opel astra nedc wltp
0 от 500
  • #33
    7 rate up comment 1 rate down comment
    до: Golf 7 1.2 TSI ( преди 8 години )
    Остава да си признаеш къде точно си карал, защото не е в София гарантирано. То си е твоя работа де дали ще си признаеш или не, но доста елементарна е лъжата ти да покажеш този нисък уж разход, а да не съобразиш, че средната ти скорост е доста висока. Аз залагам да си пътувал до Пловдив. Лекичко по магистралата с по-ниска скорост и малко в града да падне средната.
  • #32
    9 rate up comment 1 rate down comment
    до: Golf 7 1.2 TSI ( преди 8 години )
    Лъжеш момче. Лъжеш за това къде си карал, защото 53 км средна скорост в София е трудно изпълнимо упражнение да не кажа невъзможно. ако си карал нормално в цялата част на дена ще се съглася или караш само по околомръсното може. Влезеш ли в града обаче средната скорост ти пада моментално след първите няколко светофара, а влезеш ли в трафик или задръстване забравяш за средна скорост над 30 км/ч. Нормалната средна скорост за София е около 25-30 км/ч. С малко извън града без магистрала е 35-40 макс.
  • #31
    7 rate up comment 1 rate down comment
    до: Реалист ( преди 8 години )
    Ама естествено, че няма значение кой двигател ще издържи повече и коя кола ще виси в сервизите и коя не! Няма значение обаче само за тези, които имат пари от мама и тате и ползват колата да ходят до чалготеката. Има хора обаче за които колата е жизнено важна. Работят с нея, изкарват пари, а други имат семейства. Цяла седмица бачкат и в края на седмицата вместо да ходят по сервизи да оправят бракмата, отиват някъде да отдъхнат. Така, че има различна категория хора с различни нужди за качество.
  • #30
    7 rate up comment 2 rate down comment
    до: Станчо ( преди 8 години )
    Вземаш едно базово Гоуфче и препотяваш всеки, който има смелостта да се качи в тази лагерна количка.Говоря по принцип, а не за колегата с Гоуфу. Ся да не се убиди той. Знаем, че неговия Гоуф вози, като лимузина и вътре е като тристаен апартамент и има екстри, като на Майбах, върви, като Бугати и харчи, като Приус, дори по-малко. С гоуфовете винаги е така, дори още в базовата версия. А си представи само да е нещо от по-горните версии. Тогава няма да може да се говори със собственика. :)))
  • #29
    7 rate up comment 0 rate down comment
    нововнос ( преди 8 години )
    Rav 4 2.2 дизел 150 к.с., ръчна, смесен разход за последните 9 хиляди км - 7.8 литра на 100.50/50 селско-извънселско. Казвам селско щот живея в спокойно място без големи задръствания, но пък със полегнали полицаи на всеки 100 метра така че повече от 3та никога не се ползва в града.
  • #28
    3 rate up comment 1 rate down comment
    b.b. ( преди 8 години )
    Похвално е, че Опел минават към този по-точен метод за отчитане на разхода, но след като и той се прави в лабораторни условия, то значи отново имаме предпоставки за манипулация на данните или поне нагаждане към измерванията с цел максимално добро представяне, различно от това в реални условия. Най-доброто решение според мен е преминаването към електрически автомобили. Така вече никой няма да се интересува от емисиите на ДВГ. Освен старите коли, които за жалост ще останат още дълго време у нас.
  • #27
    5 rate up comment 2 rate down comment
    иваН ( преди 8 години )
    Пък мойто бу гори толкова колкуто му сипя и нито грам повече.Момци к'во спорите за глупости
  • #26
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Станчо ( преди 8 години )
    "Бях с приятелката ми и две нейни приятелки!Излишно е да ти обяснявам как се препотяват красиви жени, защото явно материята ти е непозната! :)"Хохохохо, изкоти котьетата, викаш, а? Ей, лаф пусна един път! Евала готин. Абе ше се научим и ние да препотяваме бе, нема да си остаим жените неизпотени, яя :))))
  • #25
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Реалисте, викаш каквото и да ти се прецака по колата все тая. Ти за това си фен на ВАГ, защото всичко се прецаква по колата, но най-прецакан се оказва сабственика и.
  • #24
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Polo 1.2 TSI 90 DSG ( преди 8 години )
    Жена ми го кара. 8.2 / 100 само градско. Може да гори и 6/100 ако му даваш газ с перо. Разхода според мен е нормален за малка бензинова кола.