Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Италианският център за дизайн Camal, основан през 2008 г. от бивши служители на Fiat, Bertone и Ferrari, обяви разработката на всъдеходна хибридна суперкола. Нейното име е Ramusa, което в превод от диалекта в областта Пиемонт означава „змей”.
Автомобилът е построен на базата на купето Bugatti EB110 от 1991 г., като използва и неговия бензинов V12 двигател. Той е с обем 3,5 литра и е поставен на задната ос, като ще работи в комбинация с електромотор на предната. Скоростната кутия е 6-степенен автомат, а общата мощност на агрегата достига 800 к.с.
Габаритите на Ramusa са дължина от 4320 мм, широчина – 2020 мм и височина 1300 мм. Клирънсът на автомобила достига цели 250 мм. Машината е оборудвана и със система за задвижване на четирите колела, благодарение на което съчетава в себе си качествата на суперкола с възможностите на кросовър.
Каросерията на автомобила е от олекотена пластмаса и карбон. Засега авторите на проекта не разкриват кога ще могат да пуснат автомобила в серийно производство и евентуално колко ще струва той.
Самото Bugatti EB110 бе пуснато в чест на 110-годишнината от рождението на Еторе Бугати. Купето се задвижва от 3,5-литров V12 с турбина, който развива 553 или 611 к.с. Топ версията ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди, а максималната скорост е 355 км/ч.
По различни данни от купето са произведени 126 или 139 бройки. Освен това на базата на Bugatti EB110 са пуснати ограничени серии от суперколите Dauer EB110 и Edonis.
Снимки: Camal