IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Върхът в гамата на Renault

Тест на новия седан Talisman

Върхът в гамата на Renault

Френската Renault е доказан майстор на компактните автомобили, а с въведените наскоро модели Captur и Kadjar доказа, че знае как се създават успешни кросовъри. Сега наред е Talisman, който трябва да се наложи сред големите седани - тези от сегмент D, в който са разположени върховите модели на повечето масови производители на автомобили в Европа.

Луксозният френски модел се изправя срещу автомобили като VW Passat, Ford Mondeo, Toyota Avensis. За разлика от тях седанът на Renault тепърва трябва да си изгражда име. Но това не го обрича на неуспех. Новакът Talisman залага на отличителен дизайн, качествена изработка и технологии, които са новост не само за марката, но и за сегмента.
Върхът в гамата на Renault
Дизайнът продава, той е първото нещо, което клиентът вижда. Знаейки това много добре, дизайнерите на Renault са се постарали да направят автомобил, който хваща окото. Резултатът е наистина ефектен - нисък профил, широка стъпка, отличителни елементи и динамична осанка. Дизайнът е твърде субективно нещо, няма как да не признаем, че Talisman изглежда самоуверено и въвежда нови стандартни в сегмента.

Погледнат отпред, новият Talisman изглежда нисък и широк. Това е търсен ефект, за който спомагат масивната решетка на радиатора и дневните LED фарове със специфичен светлинен подпис, разположени в краищата на автомобила. Задницата е изработена в унисон - с издължени LED светлини, интегриран в капака на багажника спойлер и широки тръби на изпускателната система, позиционирани ниско в бронята.
Върхът в гамата на Renault
Технологичният екстериор кореспондира успешно с интериора, където също виждаме подобаващо внимание към детайла. Централната конзола е доминирана от вертикален дисплей с размер 8,7 инча - най-големият възможен в сегмента, а под него са разположени основните бутони за управление на системите в колата. Дисплей е използван и за уредите на арматурното табло, а точно пред очите на шофьора - пред челното стъкло, се изобразява информацията от цветния прожекционен дисплей.

Тук също е обърнато внимание на първото впечатление. Благодарение безключовия достъп до салона, Renault Talisman приветства водача и пътниците още при приближаването им към колата, активирайки дневните и задните светлини, амбиентното вътрешно осветление, както и диодите в страничните огледала, които осветяват пространството около автомобила. Когато вратата бъде отворена, приборното табло се включва, на дисплея на R-LINK 2 се появява визуална анимация, съпътствана от приветстващ звуков сигнал. Освен това шофьорската седалка (ако е електрическа) се изтегля назад, за да улесни влизането в автомобила.
Върхът в гамата на Renault
Салонът на модела може да се похвали още с качествени и меки на допир материали, както и с ергономични седалки с масаж, подгряване и вентилация, създадени по технологии от авиацията. Пространството на двата реда седалки е едно от най-големите в класа, а обемът на багажника достига цели 608 литра. Още 25 литра обем предоставят множеството ниши в интериора.
Върхът в гамата на Renault
Гамата двигатели е представена от 5 мотора - три дизелови и два бензинови. Те са част от стратегията за намаляване на работния обем, целяща редуциране разхода на гориво и нивата на вредните емисии. Двигателите са 1,5- и 1,6-литрови, но генерират мощност от 110 до цели 200 к.с. За Talisman са разработени и две нови трансмисии с два съединителя - с 6 и 7 предавки съответно.

При представянето на модела бяха налични само двете върхови дизелови версии. Те се задвижват от двигатели с обем 1,6 литра. Първият е с една турбина и развива 130 к.с. и 320 Нм, а вторият е с би-турбо и генерира 160 к.с. и 380 Нм.

И двата двигателя би трябвало да задоволят нуждите на повечето шофьори. Те са достатъчно динамични, като разгръщат максималния си въртящ момент при едва 1750 об/мин. Динамиката им леко се компрометира единствено при пълен автомобил и голямо изкачване, но това е простимо, тъй като двигателите са изненадващо икономични. Натоварените с по четирима души автомобили показаха средно потребление от само 5,6 л/100 км при теста, който се проведе с маршрут София - Банско и обратно. При умерено шофиране, може да очаквате разход с четворка отпред.
Върхът в гамата на Renault
Докато сме на тема динамика, ще отбележим една от системите, които само Renault Talisman предлага в сегмента. Тя носи името 4CONTROL и представлява технология за завиване на четирите колела. При скорост под 50-70 км/ч, задните колела завиват в противоположна посока на предните, което значително подобрява маневреността. Над тези гранични скорости, задните колела завиват в същата посока на предните колела. Този ефект е сравним с удължаване на междуосието, като ползите са подобряване на удоволствието от шофирането, стабилността и впечатлението за сигурност.

За подобряване на динамиката служи и системата за електронен контрол на амортисьорите - новост в гамата на Renault. Тя анализира контакта с пътната настилка 100 пъти в секунда, като предлага няколко режима, включително индивидуален, спортен, икономичен, комфортен и неутрален. Системата MULTI-SENSE влияе не само на работата на шасито, но и на кормилната система, настройките на двигателя и трансмисията, осветлението в салона, уредите на таблото и др.

Подсигурени са и необходимите екстри, които да подплатят усещането за луксозен седан. Повечето от тях са базови за най-високото ниво на оборудване, което означава, че няма да се отразят на крайна цена. Ето и някои от тях - аудиосистема BOSE с 10 говорителя и активен звук, който редуцира шума в салона, акустично предно стъкло, отваряне на багажника с жест, автоматични къси/дълги светлини, активен автопилот с функция следене на движещия се отпред автомобил, система за автоматично паркиране и много други.
Върхът в гамата на Renault
Снимки: Любомир Асенов

В България Renault Talisman ще бъде наличен на пазара от месец март 2016 г. Към момента е известна единствено стартовата цена - 41 490 лв. с ДДС за версията с дизелов двигател с мощност 110 к.с.

Тех. данни на Renault Talisman

Дължина: 4,85 метра
Широчина: 1,87 метра
Височина: 1,46 метра
Междуосие: 2,81 метра
Предна/задна следи: 1,61 метра
Платформа: модулна CMF
Маса: 1390 кг.
Обем на багажника: 608 литра

Още технически данни на модела вижте ТУК

Тагове: renault talisman
0 от 500
  • #38
    0 rate up comment 0 rate down comment
    М еги ( преди 8 години )
    До Дошо,значи за мен ти си труп и то невежа по простата причина,че държавното участие в Рено е малко в сравнение с частните капитали,но проблема е в това че Рено 1999г.закупиха контролният пакет акций в закъсалият Нисан и с невероятният Карлос Госн се вдигна на крака иначе щеше да изчезне от полето на автомобилните фирми.Вещото управление на Карлос Госн доведе до подема на фирмите под шапката на концерна Рено-Нисан.Частното участие в Рено е 20% за сведение.Дошо не пиши глупости.
  • #37
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Дошо до до Дишо ( преди 8 години )
    Там е проблема, като на всяка перачница! Рено държи половината, но произвежда 1/5 от това което прави Нисан.По схемата на СОЦваген - в случая с френските държавни пари.
  • #36
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До Дишо ( преди 8 години )
    Знаеш ли кой държи половината от нисан май е рено а нисан да имат дял в рено? Май НЕ
  • #35
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    Не бе еднакви са - едното е копирано от другото!Трябваше Рено да се обърне към Нисан за тая работа, но нали предстои СОЦ-реноваген труп!
  • #34
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до меги ( преди 8 години )
    В този форум, ако искаш да напишеш конКурент, поне едната буква трябва да е различна!Иначе става като твоето.
  • #33
    7 rate up comment 1 rate down comment
    М еги ( преди 8 години )
    Класа в който се позиционират дадени автомобили не зависи от мощност ,а от размери.Да ми кажеш че новият Пасат е по хубав от Талисмана е равносилно че не си сядал в нито едно от двете.Двигателите са по новата директива за намаляване на обема и оттам на вредните газове, а не с голям мотор и мошенически софтуер да хвърля дим в очите и NO2 в белите дробове като някои конглокентни даже и лукс автомобилни марки.Питам само какво означава "конглокент", не ми е позната думата?
  • #32
    2 rate up comment 9 rate down comment
    В заключение ( преди 8 години )
    Кажи му рено и повече не го обиждай!
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    В същност най-старата машина с дозавиващи задни колела за която се сещам е модел съчленени автобуси на МАН от 60те, не знам кой е измислил технологията, но е доста по-стара.
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MHM ( преди 8 години )
    Единствено не ми харесва централната конзола с този голям дисплей. Аналогия ли се търси с успехите на Тесла, не зная, но ме отблъсква.
  • #29
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Кольо Камиона ( преди 8 години )
    Големият плюс е че гумите му ще са чисто нови.