Една френска компания - Mecachrome, както и британските Ilmor и AER, официално са обявили желание от 2017 г. да доставят много по-евтини двигатели за отборите от световния шампионат във Формула 1, съобщава Motorsport.
Трите фирми вече са стартирали преговори с Международната автомобилна федерация (FIA). Първоначално те са били четири, но в последствие британската Cosworth се е отказала от участие в проекта. По-рано тази година френската Mecachrome спечели правото да доставя 3,4-литрови V6 мотори за отборите от сериите GP3 през 2016 г., както и двигатели със същия обем за участниците в GP2 през 2017 г.
Компания AER също осигурява агрегати на отборите в GP3. Тя се опита да се пребори и в търга за GP2, но загуби наддаването от Mecachrome. Освен това британците произвеждат двигатели за сериите Indy Lights, както и за отборите Rebellion и Kolles, участващи в световния шампионат за издържливост в клас LMP1. Що се касае до Ilmor, тя доставя моторите за отборите от INDYCAR, състезаващи се под марката Chevrolet.
Според изискванията на FIA новите двигатели за отборите във Формула 1 не бива да превишават обем от 2,5 литра, а мощността им трябва да бъде около 870 к.с. Сегашните мотори са 1,6-литрови с турбо и система за рекуперация на енергията. Те се доставят от 4 компании - Mercedes-AMG, Ferrari, Renault и Honda, като цената им е в пъти по-висока от тази на предишните 2,4-литрови атмосферни мотори от шампионата.
С появата на независими доставчици FIA се надява да потуши недоволството на по-малките отбори, повече от които с мъка успяват да покрият огромните разходи за участие.
Снимка: Mecachrome