IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В сянката на новата Astra

Изпробвахме новото поколение на модела с фарове IntelliLux LED Matrix

В сянката на новата Astra

Висок комфорт, новаторски технологии и оптимизирана ефективност, това са основните подобрения при новата Opel Astra. Убедихме се лично при локалния тест на хечбека.
В сянката на новата Astra
Започваме с уточнение, че става дума за изцяло ново поколение на модела, което означава не просто нов дизайн, а и нови платформа, двигатели, трансмисии, технологии.

Докато сме на тема дизайн, трябва да отбележим, че Opel най-накрая демонстрира приемственост по отношение на формите. Новото поколение Astra (K) напомня до голяма степен на предшественика, което не се бе случвало досега. Новият модел е по-елегантен и стилен, но въпреки това можем да открием сходства с предишната Astra - нещо, което повечето компании възприеха преди години.
В сянката на новата Astra
По отношение на платформата на новата Astra K, тя е напълно нова, като е позволила редуциране на общото тегло на автомобила с между 120 и 200 кг. при различните версии. Иновацията също така е предоставила по-просторен интериор, въпреки че външните габарити на хечбека са леко редуцирани - с 5 см на дължина с 2 см при междуосието.

Салонът е наистина просторен, като безпроблемно в него могат да се настанят четирима възрастни. Багажникът не е сред най-големите в сегмента, но е способен да побере четири средно големи куфара, което е напълно достатъчно за нуждите на повечето собственици на подобен автомобил.
В сянката на новата Astra
Трябва да отбележим, че инженерите и дизайнерите са отделили подобаващо внимание на салона - както на материалите, така и на подредбата на уредите. Твърди пластмаси могат да бъдат открити само на най-незабележимите места, което обикновено е запазена марка на премиум моделите. В горната част на централната конзола сега е разположен 7-инчов сензорен екран на инфо-развлекателната система R 4.0 IntelliLink, позволяваща пълна интеграция на голяма част от функциите на личния смартфон чрез Apple CarPlay. Системата разполага и с навигация, чиито команди се индикират на дисплея на арматурното табло. На него се показват и знаците за ограничение на скоростта, за които следи специалната камера Opel Eye.

Съществена иновация в салона на Astra K са и седалките, които също правят препратка към премиум автомобилите. За тяхната разработка са били необходими цели 5 години, както и екип от над 100 специалисти. Седалките със сертификат от AGR (Инициатива за подобряване на ортопедичното здраве на гърба) са налични в няколко версии, като върховата предлага 18 (Да, 18!) вида настройки, сред които и на широчината на страничните опори. Налични са също функции като масаж, запаметяване на индивидуалните настройки, регулируема лумбална опора, отопление и вентилация. Освен това височината на креслата може да бъде регулирана с цели 65 мм. Помислено е и за пътниците на задния ред, за които може да бъде поръчана система за отопление на двете външни места.
В сянката на новата Astra
Напълно нова е и гамата мотори на модела, като на разположение по време на теста бяха върховите към момента дизелов и бензинов двигатели. Първият е с обем 1,6 литра и генерира 136 к.с., а вторият е 1,4-литров със 150 к.с.

Вероятно дизеловият модел ще бъде по-предпочитан в Европа, тъй като предлага по-нисък разход на гориво и по-плътна тяга. Дори при натоварен автомобил - 4 човека с багаж, дизеловият Opel ускорява повече от прилично в целия оборотен диапазон. Турбо дупка не се усеща, приятно впечатление правят и изключително ниските нива на шум и вибрации. Не случайно германците наричат този мотор "шептящ дизел". Ще се отнася до потреблението, бордовата система показа смесен разход от 4,9 л/100 км.

Бензиновият двигател също заслужава внимание. Неговата тяга се усеща малко по-слабо в ниските обороти, но пък е по-отзивчив във високия оборотен диапазон. Регистрираното по време теста (20% градско, 30% извънградско, 50% магистрала) потребление бе 6,9 л/100 км.
В сянката на новата Astra
Пътното поведение на модела е добре настроено и прецизно, но ни направи впечатление отсъствието на адаптивното шаси от предното поколение. Любопитно, но дизеловият модел показа доста по-твърда возия от бензиновия, като причината затова вероятно се крие в размера на джантите и гумите. Иначе новата Astra K се усеща по-лека, по-директна и комфортна от предшественика. Адмирации заслужава кормилната система, която е изключително информативна.
В сянката на новата Astra
По отношение на технологиите, новата Astra е истински отличник. Тя предлага система за поддържане на лентата на движение с предупреждение за неволно напускане на лентата, индикатор за дистанцията до движещия се отпред автомобил, предупреждение за сблъсък с движещото се отпред превозно средство, функция за аварийно спиране и други. Най-впечатляващи обаче са светлините.
В сянката на новата Astra
Да, светлините правят новата Astra новатор в сегмента, като са черешката на тортата при модела. Те са матрични - IntelliLux LED Matrix, и се предлагат като опция. Системата се състои от 16 светодиодни сегмента – по 8 във всеки фар. Те светят индивидуално, като засичат останалите превозни средства, оставяйки ги "в сянка". Така фаровете предоставят максимална осветеност, но без да заслепяват останалите участници в движението. Те работят напълно автоматично, като автономно превключват от къси на дълги и обратно.
В сянката на новата Astra
Към момента новата Astra е налична единствено във версия с 5 врати. Предстои пускането и на комби. Цените в България започват от 29 925 лева с ДДС. Натъпкан с екстри екземпляр излиза около 50 000 лв.

Снимки: Opel / Automedia.bg

Тагове: Opel Astra
0 от 500
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 8 години )
    Много добра количка. Кърти отвсякъде. Жалко, че са зарязали адаптивното окачване. А дизела може да вози твърдо и заради по-твърдо настроените предни амортисьори. Все пак дизеловите агрегати са по-тежки. Иначе да, голяма разлика има между гумите. Лично аз лятото съм с 195/50 R15, зимата с 175/65 R14. Разликата в комфорта на возене е доста голяма, както разбира се и в пъргавината на автомобила. С летните гуми е като оса, със зимните напомня на подпийнал човек.
  • #21
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Gosho Vectrata ( преди 8 години )
    Новата Астра е красива и доста по-лека от предходния модел. Има иновативни технологии, но 29 925 лева са много за базова Астра.
  • #20
    8 rate up comment 0 rate down comment
    до none ( преди 8 години )
    Моята Инсигния е 163 кс, нова струва 50К+, на 1 г, 28000 км.След още една година я сменям, ще е на 50000км (фирмена политика). Ела да я купиш за 25К. Ще я купиш ама друг път, защото лесно ще я продадем за доста повече
  • #19
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Добре са е направили новата Астра в което няма спор. редуцирали са малко теглото, но е малко, като се има предвид, че са едни от най-тежките в този клас. Дано са оправили проблемите с електрониката, че много им куца това! Хубавото е че таблото не е претрупано, като на Инсигнията. За загубата на цена не знам дали сега е така, но съм имал няколко Опела и държаха цена. Първия ми беше Кадет 1,6 чист дизел и го продадох с печалба след 2 г. каране. През 90-те скъпо вървяха.
  • #18
    17 rate up comment 2 rate down comment
    До ...none ( преди 8 години )
    Явно инфото ти е пак с 15год назад! В най-новите изследвания новите Мока, Адам и Корса са с най-малка загуба в класа си.
  • #17
    25 rate up comment 4 rate down comment
    Астрата е супер! ( преди 8 години )
    Може би ще се окаже едно от най-добрите предложения в класа си!
  • #16
    7 rate up comment 6 rate down comment
    ...none ( преди 8 години )
    Не мога точно да ти обясня защо опелите имат голяма загуба на стойност,но при рено и френските марки тя е още по- голяма,факт! Една от причините може да е търсенето и предлагането на вроричния пазар на запад например..
  • #15
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Много сериозна машина. Уточнение: Дизелите обикновено са с малко по-твърдо окачване, защото дизеловият двигател е доста по-тежък от бензиновия.
  • #14
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Полицая ( преди 8 години )
    Грозна е. Нашите са по-хубави
  • #13
    5 rate up comment 11 rate down comment
    none ( преди 8 години )
    Интересно твърдение за Рено ;). Съпругата ми кара Меган вече 6 години и 120000 км, в сервиз е влизала само за масло и биалетки. Аз карам кола на друг производител но следващата ми определено ще е Рено. Да оставим моята Вектра. Може да са ме излъгали с километрите. Някой да ми обясни като са толкова хубави Опелите, защо коли на по 2-3 години 163 к.с. дизел с почти всички екстри и на по 50000 км струват по 20 - 25 х.лв? Същите са стрували по 50 К + като нови. Продават се и такива закупени в БГ.