IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen призна за проблем при бензинови модели

От неверните данни за отделяния въглероден диоксид са засегнати до 800 хил. коли

Volkswagen призна за проблем при бензинови модели

Volkswagen призна за проблем при бензинови модели
Снимка: Ройтерс

Базираният във Волфсбург германски автомобилен концерн Volkswagen призна за нови проблеми, съобщава Investor.bg. При вътрешнофирмено разследване се е установило, че при някои двигатели има нередност и по отношение на отделяния въглероден диоксид - както дизелови, така и бензинови.

„Според досегашната ни информация от това може да са засегнати до 800 хил. коли на концерна Volkswagen", се казва в изявление, цитирано от Ройтерс. „Икономическите рискове се оценяват първоначално на около 2 млрд. евро".

Засегнатите от новооткрития проблем автомобили са от марките VW, Seat, Skoda и Audi, оборудвани с дизелови двигатели с обем 1,4, 1,6, 2,0 литра, произведени през и след 2012 г. С такива се задвижват моделите VW Golf, Polo и Passat, Audi A1 и A3, Seat Ibiza и Skoda Octavia.

По отношение на бензиновия мотор, това е 1,4-литровият агрегат със система за деактивация на два от цилиндрите при ниско натоварване, който се поставя на VW Polo.

Възможно е при тези модели разходът на гориво, който е пряко свързан с отделяните CO2 емисии, да бъде с около 10-15% по-висок от обявеното, се казва в съобщението от VW.

Проблемът засяга най-вече автомобилите на концерна в Европа, тъй като на континента съществуват редица данъчни облекчения, обвързани именно с нивата на въглеродните емисии СО2.

Сервизна акция не се предвижда, тъй като в случая не става въпрос за технически проблем, казват от Volkswagen. И са категорични, че безопасността на превозните средства не е засегната по никакъв начин.

Припомняме, че досега аферата се простираше най-вече по отношение на отделяните азотни оксиди. През септември компанията призна, че е манипулирала резултатите при тестовете на стенд на дизелови автомобили с помощта на специален софтуер. В този контекст Volkswagen вече задели 6,5 милиарда евро за извънредни разходи. И обяви сервизна акция за 11 млн. коли в света, която ще стартира от началото на 2016 г. Само преди ден обаче Федералната агенция за защита на околната среда на САЩ (EPA) обяви, че е открила такова устройство и при двигателя 3.0 TDI. Концернът отрече подобен сценарий.

Появилата се късно снощи информация доведе нов срив в акциите на Volkswagen Group - с 8 на сто до 102,05 евро за брой. От началото на кризата концернът изтри 24 млрд. евро от пазарната си капитализация.

До 78 млрд. евро може да коства дизеловият скандал на Volkswagen Group, сочат изчисленията на швейцарската банка Credit Suisse, цитирани от CNN.

Всичко за скандала може да прочетете ТУК

Тагове: volkswagen group
0 от 500
  • #12
    40 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    А малей, явно всички талиги на тия са манипулирани и пълни с лъжи в спецификациите. Това обаче умните хора го знаят отдавна, а тук разни профани от сумати време обясняват как ВАГ правели най-технологичните и добри автомобили, пък какво се оказа? Че същите тия хора са по-глупави и от немците, които един свестен автомобил немогат да направят, който да отговаря на изискванията. А защо са по-глупави ли? Ами защото им се връзват на лъжите, които са очевидни.
  • #11
    37 rate up comment 6 rate down comment
    3579 ( преди 8 години )
    Както е тръгнало - ще остане ли нещо за изтриване от пазарната им капитализация !!! ???
  • #10
    30 rate up comment 10 rate down comment
    Xexe ( преди 8 години )
    Skoro nqma da sushtestvuva i izmislenata im durjava!xaxax
  • #9
    51 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Влязох с сайта на фолк с ваген да прочета за clean diesel технологиите им, но се оказа, че страницата не същестува вече. Жалко
  • #8
    38 rate up comment 10 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    Има ли изненадани?Муахахаха
  • #7
    46 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Е аз откога ви го говоря това, че и при бензиновите им коли има манипулации, ама ВАГ-феновете не вярват. За 3.0 ТДИ двигателя също казах, че е манипулиран, но пак никой не вярваше. Ето, че всичко което ви казвам е така. Карал съм ги и много добре знам, че заводските показатели за разход на гориво, нямат абсолютно нищо общо с реалните.
  • #6
    58 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    По-добре си купи първо диплома за средно образование.
  • #5
    8 rate up comment 59 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Сега ще трябва да си купя VW с отвръщение :)Азиатски коли не бих карал.
  • #4
    55 rate up comment 22 rate down comment
    :) ( преди 8 години )
    Мале мале, да се смея ли да плача ли и аз не знам. Положението е направо трагично. Швабите здраво се ***. Този път поне сами си признаха.
  • #3
    65 rate up comment 29 rate down comment
    Цугцванг ( преди 8 години )
    Да не забравяме и Ауди с тяхната рекламна партенка Truth in Engineering. Сега разбираме за каква "истина" става въпрос.