IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW готви революция при водородните автомобили

Баварците са открили нова технология, с която ще увеличат пробега на моделите

BMW готви революция при водородните автомобили

BMW обяви, че е изобретила нов способ, който ще позволи значително да се увеличи максималния пробег на автомобилите, задвижвани с горивни клетки.
BMW готви революция при водородните автомобили
Прототип на водороден модел на BMW от 2012 година. Снимка: BMW

В базираната в Мюнхен компания все още работят върху технологията и затова тя ще бъде готова за вграждане в серийни автомобили най-рано след няколко години. Когато това стане, машините ще могат да изминават без презареждане над 700 км. В момента на пазара на водородните автомобили се предлага единствено Toyota Mirai, при който пробегът е 500 км. Догодина ще бъде пуснат и водородният модел на Honda - CLARITY FUEL CELL, при който пробегът доближава 700 км.

Новият метод за компресиране на водорода предполага провеждането на процеса при екстремно ниски температури. Това ще позволи допълнително намаляване на обемите на резервоарите. Технологията ще бъде интегрирана в голям седан, чийто размери ще превъзхождат тези на споменатите горе японски водородни коли.

От BMW уточняват, че не планират в разработката на първия сериен модел на марката, задвижван с гривни клетки, да участва Toyota въпреки сътрудничеството между двете марки. Представител на баварския концерн уточни пред Ройтерс, че моделите на BMW и Toyota са предназначени за различни пазари и затова техните агрегати ще бъдат напълно различни.

Снимка: BMW

0 от 500
  • #15
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    В Копенхаген Honda, заедно с Toyota, Nissan и Hyundai, подписа Меморандум за разбирателство с организации от скандинавските страни, в подкрепа на въвеждането на електрически превозни средства с горивни клетки (FCEV) и инфраструктура за зареждане с водород между 2014 и 2017г. Новината е от 2012г.Някой ще чака швабите да изграждат инфраструктура.ХА ХА !
  • #14
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    Да, да, ама разбира се.До сега слушахме как СОЦваген ще удари хибридите на японците в земята, от сега ще слушаме как Бенве ще удари водородните автомобили в земята.Чакам с нетърпение новите статии за недостижимите секретни германски водородни автомобили.
  • #13
    6 rate up comment 10 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    хаха ти сериозно ли си с толкова широк мироглед? Какво ме интересува мен САЩ и Азия ,освн че Китай и САЩ са най-големите замърсители на планетата за друго не ме касаят,Европа ми е предостатъчна.
  • #12
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    като гледам от статията става ясно, че нещо което е "революция" за БМВ е вече постигнато от Хонда - автомобил с водородна клетка и пробег около 700 км. Еми явно това е поредното доказателство, за това колко години назад са немците - имайки предвид, че бмв сключиха договор за партньорство с тойта, за да позлват техните разработки в областта смятай, колко пък още по-назад са останалите - главно ВАГ, защото Бенц имат разработки с водородни клетки отдавна.
  • #11
    6 rate up comment 8 rate down comment
    ХИ ХИ ХИ ( преди 8 години )
    Пич само да спомена ,че голяма част от азиатските фирми са с главни акционери, фондове от Европа и Америка.....Това ,че една фирма е от Китай не значи ,че собственика и той е от там. Хи-хи
  • #10
    12 rate up comment 3 rate down comment
    ХАха ( преди 8 години )
    Колкото до технологията на БМВ, която ежентуално ще видим през 2020-та, то до тогава най-вероятно пробегът и без това ще достигне над 700 км. Общо взето, със всяко ново поколение на водордните си автомобили, японците прибавят 200-300 км.
  • #9
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Хаха ( преди 8 години )
    Отдавна трябва да си разбрал, че световните тенденции при автомобилите за масовия човек се диктуват предимно от японските и американските автопроизводители, и в не голяма част от германски и италиански. Само като сравниш приблизително 4 милиардна Азия, където хегемонията а на азиатски коли със намаща и 1 милиард Европа, може да ти стане ясно, на къде духа вятъра! Защо всички Германски производители според теб се опитват да стъпят в Китай?
  • #8
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Хаха ( преди 8 години )
    "Хората имат подписан договор за сътрудничество за изграждане на зарядни станций за водород, който трябва да се осъществи до 2020,така че явно са аи направили сметка кога и какво да пускат на пазара, когато на неките автобани ще има станции за водород на ваеки 160 км."Казваш 80 мил. Германия като си направи Н2 инфраструктура и в световен машаб САМО тогава ще тръгнат продажбите на такива автомобили? Ти сериозно ли си толкова ограничен в мирогледа си?
  • #7
    5 rate up comment 8 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    Хората имат подписан договор за сътрудничество за изграждане на зарядни станций за водород, който трябва да се осъществи до 2020,така че явно са аи направили сметка кога и какво да пускат на пазара, когато на немаките автобани ще има станции за водород на ваеки 160 км. А до тогава и мирай ще си остане само една нова технология на пазара без да може да се ползва пълноценно.
  • #6
    4 rate up comment 8 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    Японците ще са продали маса водородни автомобили казваш..!? За 5 години по 2000 = 10000, ама верно те ще превземат пазара с мирай, хонда и те ако ги произвеждат със същия темп край! Няма да има клиенти за останалите, как пък не се усетиха тия германци де ба ...