BMW обяви, че е изобретила нов способ, който ще позволи значително да се увеличи максималния пробег на автомобилите, задвижвани с горивни клетки.
Прототип на водороден модел на BMW от 2012 година. Снимка: BMW
В базираната в Мюнхен компания все още работят върху технологията и затова тя ще бъде готова за вграждане в серийни автомобили най-рано след няколко години. Когато това стане, машините ще могат да изминават без презареждане над 700 км. В момента на пазара на водородните автомобили се предлага единствено Toyota Mirai, при който пробегът е 500 км. Догодина ще бъде пуснат и водородният модел на Honda - CLARITY FUEL CELL, при който пробегът доближава 700 км.
Новият метод за компресиране на водорода предполага провеждането на процеса при екстремно ниски температури. Това ще позволи допълнително намаляване на обемите на резервоарите. Технологията ще бъде интегрирана в голям седан, чийто размери ще превъзхождат тези на споменатите горе японски водородни коли.
От BMW уточняват, че не планират в разработката на първия сериен модел на марката, задвижван с гривни клетки, да участва Toyota въпреки сътрудничеството между двете марки. Представител на баварския концерн уточни пред Ройтерс, че моделите на BMW и Toyota са предназначени за различни пазари и затова техните агрегати ще бъдат напълно различни.
Снимка: BMW