IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Бивш шеф на Opel ще спасява Volkswagen

Концернът посочи и уволни главния виновник за скандала с дизеловите двигатели

Бивш шеф на Opel ще спасява Volkswagen

Германският концерн Volkswagen AG съобщи две важни имена, които са пряко свързани с Дизелгейт. Едното е на новия ръководител на отдела за стратегическо развитие, а другото на виновника за дизеловия скандал.
Бивш шеф на Opel ще спасява Volkswagen
Томас Седран ще отговаря за развитието на Volkswagen AG. Снимка: Ройтерс

Новият шеф на отдела за стратегическо развитие на Volkswagen AG е Томас Седран, бивш ръководител на Opel. 51-годишният мениджър ще поеме поста от 1 ноември, като ще докладва директно на председателя на управителния съвет на концерна Матиас Мюлер, се казва в официално съобщение на производителя от Волфсбург.

Седран е бивш футболист, като от юли 2012 до февруари 2013 г. бе начело на Opel. Няколко месеца след това той бе назначен за шеф на марките Chevrolet и Cadillac към европейското подразделение на General Motors. А след като стана ясно, че американският производител се изтегля от Европа, топ мениджърът напусна концерна.

Що се отнася до виновника за избухналия скандал с манипулираните резултати на дизеловите двигатели, това е шефът на отдела за разработка на силови агрегати Хано Йелден, съобщават от концерна. През 2007 г. той лично е настроил софтуера на моторите, за да могат те да излъжат тестовете за вредни емисии, се казва в информацията.

Йелден работи за концерна от 22 години, като е отговарял за електрониката при двигателите и трансмисиите, а също така и за системите, които я контролират.

Самият инженер отрича да има участие в скандала, но той вече е уволнен от поста си, а германската прокуратура е започнала разследване срещу него. Заедно с Йелден са освободени още над 10 топ мениджъри, както и редица отговорни инженери, които също са участвали в разработката на проблемните двигатели.

 

Тагове: Volkswagen AG
0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    А бе... ( преди 10 години )
    .. щом Опел ще спасява VW, по-добре викайте попа!
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тия от ФВ са егати яката комедия. Ейй, вече и на Опел разчитат за кадри :) А пък техните инжинери как са прецакали ръководните мишоци - сложили манипулативния софтуер без никой да разбере. Е тва е да имаш пълна свобода на действие - да твориш, да твориш .
  • #6
    3 rate up comment 7 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    ай честито - от футболисти за футболисти!не се ли чувствате поне малко прецакани от ВАГ, а!?
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не е проблем, че е от Опел - проблем е, че е отговарял за провалени проекти на Опел.И не знам дали е бил футболист но пише, че е бил бизнес консултант за автомобилната промишленост.
  • #4
    11 rate up comment 5 rate down comment
    я пък ти... ( преди 10 години )
    Това е удар под кръста за любителите на WV. Толкова да плюят по Opel и сега... баш от Opel ли намериха да си вземат шеф?Аз ако бях фен на WV щях да се чувствам прецакан :)
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ПРОKУРАТУРА
  • #2
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Хаха ( преди 10 години )
    Ай чистито дет се вика.Дизелгейт обаче се случи за да се отвори път на електромобилите, което от своя страна има и политически аспект.Всички знаеха, че резултатите са манипулирани, а мениджърите са просто едни изпълнители.
  • #1
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не е добре работата - като трагичното представяне на Chevrolet в Eвропа!Иначе относно виновниците за дизелгейт - интересно е да видим проглокатурата какво ще каже.