Германският автомобилен концерн Volkswagen (VW) продължава да чувства болезнено последиците от скандала с манипулирането на данните отработени газове и ще съкрати значително инвестициите в основната си марка и ще заложи на по-модерни дизели.
Volkswagen преосмисля дизеловите си двитагели. Снимка: Ройтерс
Заради високите разходи покрай Дизелгейт в поделението VW ще се съкратят разходи в размер на 1 млрд. евро на година. Изпълнението на програмата за икономии ще бъде ускорено, обяви компанията. Освен това в базирания във Волфсбург концерн ще преосмислят стратегията си по отношение на дизеловите коли.
Новият ръководител на марката VW Херберт Дис обяви в комюнике, че сегашната програма за икономии ще бъде приложена по-бързо от предвиденото. Още преди седмица групата посочи, че инвестициите ще бъдат подробно преразгледани и някои от тях ще бъдат замразени или отложени.
Дизеловата технология на компанията в Европа и Северна Америка ще бъде променена и ще бъде инсталирана друга - SCR (селективна каталитична редукция) и AdBlue (уреа), за да бъдат намалени вредните газове от дизеловите двигатели, уточни Херберт Дис.
Ще се заложи на електрически автомобили, като следващото поколение на луксозния Phaeton ще има напълно електрическо задвижване.
„Марката Volkswagen се преобразува наново за бъдещето“, поясни Дис. „Ние ще станем по-ефикасни, ще преобразуваме продуктовата палитра и основните технологии и с ускорената програма за икономии ще спечелим пространство за снабдяването ни с технологиите на бъдещето“, допълни той.
И по отношение на дигитализацията VW възнамерява да е пионер, обещава Дис. По отношение на свързването и системите за асистенция на шофьорите ще бъде дефиниран нов стандарт.
Преди повече от три седмици VW обяви, че е манипулирала чрез софтуер тестовете за отработените газове при дизеловите автомобили. Концернът е заплашен от глоби за милиарди и скъпи съдебни дела.
Бившият главен изпълнителен директор на Volkswagen Мартин Винтеркорн, който подаде оставка на 23 септември, ще напусне всички останали постове в компанията.
Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg