IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen ще прави по-модерни дизели

Съкращава значително разходите, но ще прави електрически Phaeton

Volkswagen ще прави по-модерни дизели

Германският автомобилен концерн Volkswagen (VW) продължава да чувства болезнено последиците от скандала с манипулирането на данните отработени газове и ще съкрати значително инвестициите в основната си марка и ще заложи на по-модерни дизели.

Volkswagen преосмисля дизеловите си двитагели. Снимка: Ройтерс

Заради високите разходи покрай Дизелгейт в поделението VW ще се съкратят разходи в размер на 1 млрд. евро на година. Изпълнението на програмата за икономии ще бъде ускорено, обяви компанията. Освен това в базирания във Волфсбург концерн ще преосмислят стратегията си по отношение на дизеловите коли.

Новият ръководител на марката VW Херберт Дис обяви в комюнике, че сегашната програма за икономии ще бъде приложена по-бързо от предвиденото. Още преди седмица групата посочи, че инвестициите ще бъдат подробно преразгледани и някои от тях ще бъдат замразени или отложени.

Дизеловата технология на компанията в Европа и Северна Америка ще бъде променена и ще бъде инсталирана друга - SCR (селективна каталитична редукция) и AdBlue (уреа), за да бъдат намалени вредните газове от дизеловите двигатели, уточни Херберт Дис.

Ще се заложи на електрически автомобили, като следващото поколение на луксозния Phaeton ще има напълно електрическо задвижване.

„Марката Volkswagen се преобразува наново за бъдещето“, поясни Дис. „Ние ще станем по-ефикасни, ще преобразуваме продуктовата палитра и основните технологии и с ускорената програма за икономии ще спечелим пространство за снабдяването ни с технологиите на бъдещето“, допълни той.

И по отношение на дигитализацията VW възнамерява да е пионер, обещава Дис. По отношение на свързването и системите за асистенция на шофьорите ще бъде дефиниран нов стандарт.

Преди повече от три седмици VW обяви, че е манипулирала чрез софтуер тестовете за отработените газове при дизеловите автомобили. Концернът е заплашен от глоби за милиарди и скъпи съдебни дела.

Бившият главен изпълнителен директор на Volkswagen Мартин Винтеркорн, който подаде оставка на 23 септември, ще напусне всички останали постове в компанията.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове: volkswagen group
0 от 500
  • #37
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    или че Приус-а ускорението му е колкото на 1,2 бензинка и при изпреварване по баир се изприщваш?Личи си кой не се е качвал в Приус.
  • #36
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Киртак - Киро, първо изкарай книжка и тогава питай кой какво кара!За сега ти караш колело и НФС! За друго нямаш нито години, нито акъл!
  • #35
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Киро бенца - не само, че не карат но не са и пробвали хибриди а също и нова немкса кола дизле. Говорят не теория и к'вото са прочели или някой им е казал.
  • #34
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Киро бенца ( преди 8 години )
    ПИТАМ?!?!?!?
  • #33
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Киро бенца ( преди 8 години )
    Колко от вас карат хибриди и водороди?
  • #32
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Продалжъваш с простотиите си ВАГончик.Има си мерене на багажниците стандартно за всички автомобили и на твоите глупости,дори децата няма да повярват.С Аурис и Приус се минават над 1000 км. с едно зареждане.И тази партенка не мина.Ускорението на Ауриса е 10,9 сек,а на Гоуф 1,2 ТСИ 85 катъра е 12,6 а на 1,6 tdi 90 магарета е 12,9 сек.И това не мина.Излъжи нещо друго де!Тези неща всеки може да ги провери и да те хване че отново лъжеш.А за ТеДеитата на ВАг не ми говори.Видяхме ги какво представляват
  • #31
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ускорението на аурис хибрид е колкото на Golf 1,2 бензин 85 коня или 1,6 tdi 90 коня.Auris не знам къде са му се скрили 140-те коня и големия въртящ момент...!!!
  • #30
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Багажника на приуса е такъв но измерен до тавана. иначе е точно колкото на голфа - 380 л. до кората. Голф вариант 605-1620 л. няма база за сравнение.Тука да не коментирам октавия или passat.Огромния пробег е 900-1000 км. с едно зареждане което е страхотно удобство.Теглич на Prius и auris хибрид няма
  • #29
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    А за багажниците ВАГи, вземи провери!Хобридите на Тойота са си с нормални багажници.Батериите,ако не знаеш са под задната седалка и изобщо не влиаят на обема на багажника.Ама как ще го знаеш това,като хибрид на снимка си виждал.Приус примерно има 445 л. багажник,а Аурис хибрид туринг 530 л.Да не говорим,че дизелите са по-тежки и теглото е предимно на предния мост,като това влошава значително управлението и баланса на колата.Няма вибрации,няма пушеци,няматракане,а се движиш безшумно в града.
  • #28
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ВАГи, стига смука от пръстите си! Партенките ги знаем. Дай някой ноив бисер, ако може!По магистрала се кара с определена скорост, а не толкова с колкото си написал.Когато си натоварен до горе се кара по-бавно.Трябва да го знаеш.На кои повече хибриди не се закача ремарке бе селски.Колко пъти изпреварва по баир?ти освен на снимка виждал ли си хибрид?Прочети за електромоторите и за въртящият им момент!Какъв огромен пробег има дизела бе селски?Ти милионик дизел виждал ли си?Не,нали!