IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дизелгейт може да коства 78 млрд. евро на Volkswagen

Оценката е на Credit Suisse

Дизелгейт може да коства 78 млрд. евро на Volkswagen

Дизелгейт може да коства 78 млрд. евро на Volkswagen
Снимка: Ройтерс

До 78 млрд. евро може да коства дизеловият скандал на Volkswagen Group, сочат изчисленията на швейцарската банка Credit Suisse, съобщава CNN.

Подобно развитие на нещата би бил най-лошият сценарий, уточнява изданието. Но все пак от германския концерн обявиха, че планират да похарчат около 6,5 млрд. евро. за да се справят с проблема, който засяга почти 11 млн. автомобила от марките VW, Audi, Skoda и Seat, оборудвани с дизеловия двигател EA189 - 1.2 TDI, 1.6 TDI и 2.0 TDI.

Проблемът нараства от факта, че има хиляди нови коли с този Евро5 агрегат, които са блокирани при дилърите и няма как да бъдат продадени. Ще трябва да се платят глоби и да се обезпечат колективни искове на клиенти, като освен това концернът ще трябва да намери решение за оптимизиране на мотора, което да удовлетвори собствениците на такива автомобили. Възможно е и много от клиентите на германската компания да се насочат към други марки автомобили, прогнозира изданието.

В най-добрия случай Volkswagen Group ще трябва да похарчи 23 млрд. евро, или около 3,5 пъти по-висока сума от предвидената, пресмятат от Credit Suisse. Ако обаче се случи най-лошият сценарий, то необходимата за справянето с проблема сума ще бъде около 7 пъти по-висока от нетната печалба на концерна за миналата година.

Тагове: volkswagen group
0 от 500
  • #11
    7 rate up comment 26 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Tozi skandal samo zasili lubovta mi kam VW Group.Az garantiram,4e v moeto semeistvo vinagi 6te se vzimat novi koli ot VW Group
  • #10
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Няма, спокойно. Все пак са творение на Адолф. Пък той, казват е творение на еврейските фамилии от Уолстрийт :) за да се инициира войната в Европа. Просто трябват катаклизви и разреха за да си продава оръжие иии после да се строи разрушеното. Може би и в този авто скандал има нещо скрито или просто конглокенция на фамилиятите дърпащи конците.
  • #9
    24 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Трябва да си платят за всички години където лъгала и съсипаха толкова много фирми
  • #8
    22 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Абе тея няма ли най-после да ги закрият и да се свършва тяхната, че ми писна всеки ден да чета за тях. Преди ни облъчваха с "невероятните" си коли, а сега ни занимават с техните глоби. Закривай!
  • #7
    21 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Жиииив ееее! Имам минус. Браво ВАГи! Ти си жив, което ме радва. Без теб няма как всеки ден да ми се оправя деня. Като ти чета коментарите ми става едно весело и ведро. Понякога дори падам от смях какви глупости пишеш. Защо днес обаче си толкова мълчалив? Кажи нещо! Кажи за световната конспирация, за извънземните, за другите коли, които повече цапат, за храните, ГМО, ваксините, лекарствата! Измисли нещо ново! Развеселявай ни! :)))
  • #6
    22 rate up comment 5 rate down comment
    южняк ( преди 8 години )
    Шефове в затвора няма да има, напротин - ще има тлъсти обещетения. Щото шефовете, ако проговорят .....Сега просто акционерите няма да взимат дивиденти 5-10 години, концерна ще бъде яко радклатен (все пак правителството няма да позволи да фалират) и ще затъва постоянно. И ще се кооперират с някой вероятнои може ци с китайците, които ще влядат по терлици в Европа. Стара българска поговорка: Лакомо дупе, кръв ***!"
  • #5
    26 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    До първия анонименДа, официалната им печалба може да отиде, но не и скритата. 100 % имат черни каси, които се пълнят от далаверите, които правят. Не случайно колите им са с най-голяма разлика между производствена стойност и продажна цена. Започнаха да произвеждат повечето неща в Китай за по-евтино, после направиха глобална платформа за всички модели от баничарката до луксозните и спортните за по-евтино, но странно защо цените им растат. От тези черни каси се дават пари за подкупи и медии.
  • #4
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    За глобите разбрахме. ОК, да предположим, че ги платят и дано фалират! Защо обаче няма ръководители на компанията, които да са изпревени пред съда! Накрая да не стане, че пак всичко са замазали и нито глобите са платили, нито има осъдени от компанията. Колкото пп-скоро ги закрият тези мошеници, толкова е по-добре за всички!
  • #3
    33 rate up comment 5 rate down comment
    123 ( преди 8 години )
    Съмнявам се, че Ваг ще платят толкова пари. Аз очаквам да се споразумеят с разните там агенции и да хвърлят още няколко милиарда за излъскване на имиджа - АутоБилд това чакат. Само да им хврълят някой лев и почват да обяснават за световните конспирации срещу великата немска икономика.
  • #2
    38 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Фалит , лъжци мръсни!!!Само това заслужавате , всичките ви талиги включително и ново произведените са директно за автоморгите!