IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota Mirai - изчерпан

Японската компания готви още водородни модели

Toyota Mirai - изчерпан

Toyota Mirai - изчерпан
Снимка: Toyota

Първият масов автомобил с водородно задвижване - Toyota Mirai, се приема повече от добре на пазара, пише Autocar, базирайки се на информация от японския производител.

Моделът е напълно изчерпан, като броят на желаещите да го закупят надминава прогнозите на Toyota, което налага съставянето на дълъг лист с чакащи, сочи информацията. Само в САЩ са получени над 1900 предварителни поръчки за модела с горивна клетка.

Планът на компанията предвижда през тази година да бъдат произведени едва 700 екземпляра от Mirai. Именно затова в Toyota са предприели мерки за увеличаване на производството, като през 2016 година конвейера ще напуснат 2000 коли, а през 2017 - 3000.

Добрият прием на Toyota Mirai кара японската марка да мисли за разширяване на гамата си от водородни коли. Ръководителят на проекта "Mirai" Йошиказу Танака споделя пред Autocar, че е убеден в бързото налагане на пазара на този тип автомобили. "След 10 до 20 години колите с горивна клетка ще бъдат популярни колкото хибридите днес", смята Танака.

Той не пожела да разкрие подробности за бъдещите водородни коли на Toyota, но все пак сподели, че с такава система може да бъде оборудвана широка гама от модели - от хечбеци до кросовъри. 

Toyota Mirai се задвижва от електромотор, енергията за който се добива в резултат от химична реакция между кислород и водород. Мощността на мотора е 155 к.с., като позволява ускорение от място до 100 км/час за малко над 9 секунди. Зареждането с водород отнема между 3 и 5 мин., а автономният пробег достига 500 км. Цената на модела в Европа е 66 000 евро.

Тагове: toyota mirai
0 от 500
  • #8
    52 rate up comment 3 rate down comment
    До екологичния ( преди 8 години )
    "И защо да не гори водорода директно в ДВГ, а тряба да се утежнява с батерии,допълнително охлаждане,ел.двигатели!? "Най-вече защото Н2 горивната клетка има 2 пъти по-висок КПД, сравнен с подобен по мощност конвенционален двигател с вътрешно горене.
  • #7
    57 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ВАГи, нямаш такива мствени възможности, за да правиш анализ на това, което произвеждат Тойота!Коментирай си чистите дизели! Толкова и ти си можеш, като любимците ти. Батериите и всичко останало се произвеждат там, където е най-изгодно. Хайде, като си толкова отворен, кажи защо повечето части на ВАГ ги правят в Китай? А за батериите спри да повтаряш тая немска партенка, че били вредни, че производството им било еди какво си, а дизелите били чисти! Смешен си с тези лъжи!
  • #6
    59 rate up comment 3 rate down comment
    ДО екология,да му... ( преди 8 години )
    Защото когато водорода се гори в двигател с вътрешно горене се смесва с въздух / който е 78% азот/ и при горене се образуват азотни окиси. А при горивна клетка се образува само вода.
  • #5
    64 rate up comment 8 rate down comment
    до: в САЩ ( преди 8 години )
    Те и за хибридите им така приказваха.В момента Тойота продава милиони, а останалите производители имат много малки продажби. Факт!Така, че не се тревожи за колите им с горивни клетки, а по-скоро се притеснявай за немските си другарчета, които освен чисти дизели с 40 пъти над допустимото вредни емисии, друго не умеят.
  • #4
    61 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ...през 2016 година конвейера ще напуснат 2000 коли, а през 2017 - 3000.И всичките тези бройки са вече продадени на зелено още тази 2015 г., когато е премиера на модела. Не се сещам за друг сериен модел, който да го е постигнал. Някой, ако се сеща да сподели!Тойота за пореден път задава стандартите. Не случайно са производител 1. Факт!
  • #3
    20 rate up comment 34 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    700 екзепляра..ако искаш да не се купи!
  • #2
    79 rate up comment 10 rate down comment
    Nev ( преди 8 години )
    Тойота- първи при хибридите, а сега и първи при водородните горивни клетки като източник на енергия!ВАГ- първи по обещания, първи по пропагандни лъжи, а сега и първи по мега издънки!
  • #1
    78 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Едни произвеждат автомобили на които от ауспуха излиза вода, която става за пиене, а други правят чисти дизели надвишаващи 40 пъти екологичните норми. После ми разправяйте, туй-онуй, че вурстовете били много напред в технологиите. Въпреки високата цена автомобила се е изчерпал и продажбите са за 2 г. напред изчерпани. Тази новина е между другото стара.Хайде сега ВАг-фена да обясни този феномен, защо така се получава! Нали беше грозна и незнам си каква! Що така японците успяват, а?