IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Концернът Volkswagen е заплашен с глоба от 18 млрд. долара

Акциите на германския производител паднаха с 22% след скандала с подменените резултати от екологичните тестове

Концернът Volkswagen е заплашен с глоба от 18 млрд. долара

Концернът Volkswagen Group е застрашен с рекордна глоба от 18 млрд. щатски долара заради нарушение на екологичните норми, съобщи Bloomberg.
Концернът Volkswagen е заплашен с глоба от 18 млрд. долара
Скандалът избухна, след като Агенцията за защита на околната среда на САЩ (EPA) обвини концерна в предоставяне на неверни данни за вредните емисии, отделяни от негови модели с дизелови мотори. Резултатите, съобщавани от германския производител, са били постигнати с помощта на промяна на програмното обезпечение на агрегатите и драстично се отличавали от реалните.

При тестовете в нормални условия, извършени от ЕPA, се оказва, че получените резултати са между 10 и 40 пъти по-високи. От агенцията съобщават, че на пазара са пласирани 482 000 автомобила, произведени между 2009 и 2015 г., при които стойностите са значително занижени. За всеки от тях концернът ще трябва да плати около 35 000 долара глоба, което прави общо 18 млрд. долара.

Ръководството на концерна реагира незабавно, като първо прекрати продажбата на дизелови двигатели на територията на САЩ, където избухна сканадалът. Главният изпълнителен директор на Volkswagen – Мартин Винтеркорн, поднесе официално своите извинения, като обяви, че производителят започва собствено разследване и ще помага на властите в САЩ и в Германия.

Случилото се може да доведе до отстраняването на Винтеркорн от поста. В петък Наздорният съвет на Volkswagen трябва да се събере за да реши дали да продължи договора топ-мениджъра. Проблемът почти сигурно ще се отрази и на плановете на концерна да задмине Toyota като производител №1 на планета.

Новината предизвика спад на акциите на германския производител, които достигнаха 126,4 евро на бройка. На това ниво ценните книжа са се продавали през есента на 2008 г.

Снимка: Volkswagen

Тагове: volkswagen group
0 от 500
  • #152
    0 rate up comment 2 rate down comment
    samo vw ( преди 8 години )
    boli me fara za durjavata s nai nogo ugoeni broileri na glava ot naselenieto koga napravat koa koqto da har4i po malko ot 15 na 100 togaava da davit akul zarazlika ot teh nemeca e s vekove napred u tehnikata
  • #151
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Скандалът с "Фолксваген" застигна и правителството на МеркелГерманското правителство е знаело, че "Фолксваген" манипулира тестовете за вредни емисии и не е направило нещо, твърди опозицията. Германската Зелена партия твърди, че кабинетът на Ангела Меркел е признал, че е знаел за софтуера в автомобилите на "Фолксваген" като стъпва на отговор на парламентарен въпрос през юли."Правителството ни каза през юли, че е знаело за този софтуер, който е използван в САЩ. Ясно е, че са знаели много добре за неговата употреба", заяви заместник председателят на партията Оливер Кришер пред телевизия 24. "Правителството работеше с автомобилната индустрия, но не за намаляване на вредните емисии, а за да може измервателната система да потвърди спазването на нормите на хартия", добави той.Твърдението идва от писмен отговор от германското министерство на транспорта от 28 юли на въпрос на Зелените за "устройствата за осуетяване", както индустрията нарича въпросния софтуер.В отговора министерството твърди, че "визията на ЕК е да липсата на достатъчно доказани средства, които да предотвратяват използването на тези устройства".Министерството също така се обявява за изработването на допълнителни регулации в Европейския съюз, които да доведат до реално намаляване на вредните емисии.?Твърдението, че правителството е знаело за финтовете на "Фолксваген" с емисиите се потвърждава и от форума на германските компании в областта на околната среда."Федералното министерство на транспорта нито веднъж не е проверявало информацията от производителите в последните години", заяви Юрген Реш, ръководител на Deustche Unwelthilfe.Транспортният министър Александер Добринд отхвърли обвиненията, че правителството не е следяло добре автомобилната индустрия. "Правехме тестове непрекъснато. Ако има някои нередности, веднага ги обсъждаме с производителя съгласно процедурите", заяви той."Бях напълно ясен... Твърденията на Зелените са измислени и преувеличени. Опитваме да изчистим случая. "Фолксваген" трябва да си върне доверието", каза още министърът.Добринд е разпоредил разследване на скандала с "Фолксваген". "Целта е да се провели дали въпросните автомобили са били произведени и тествани според германските и европейските разпоредби", заяви той.
  • #150
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Тези платени новини нали не смяташ, че са истина!Платената пропаганда, че дизелите били чисти се видя колко е вярна. В държавите с най-строги еколкогини изисквания не се карат дизели, защото просто няма как да покрият еко нормите. Бензиновите автомобили ги покриват без проблем. Замисли се защо! Да, знам, че дизеловите сажди са ти замъглили мозъчето, но ако се освестиш мисли!
  • #149
    4 rate up comment 2 rate down comment
    wv и Шварценегер ( преди 8 години )
    http://fakti.bg/avto/156829-shvarceneger-besen-na-volkswagen
  • #148
    5 rate up comment 2 rate down comment
    дизел срещу бензин ( преди 8 години )
    http://fakti.bg/technozone/33519-dizel-vs-benzin-koi-e-po-vreden
  • #147
    4 rate up comment 3 rate down comment
    ммм ( преди 8 години )
    И не делете хората на марки ,дали немски, японски или каквито и да са,всеки кара това което му харесва или което може да си позволи.Дали дизел,бензин или хибрид всеки сам си прави избора...Опитайте в изказванията си да вкарвате по-малко злоба спрямо различно от вашето мнение,всички сме големи разбиратели и всички грешим понякога..
  • #146
    7 rate up comment 3 rate down comment
    ммм ( преди 8 години )
    А като се сетя,че в САЩ нямат ГТП като при нас или TUV и какви бараки се движат по пътищата и то обезспокоявани тези 500 хлд. печки не са им такъв проблем, но ако се окажат 11 млн. по цял свят .. въх
  • #145
    6 rate up comment 2 rate down comment
    ммм ( преди 8 години )
    Между другото засегнатите модели са с псевдо ДПФ,който функционира 50-80 хлд. км. след това се сменя или просто отстранява без проблем манипулацията е елементарна., няма система за регенерация така,че почти не е обвързан със софтуера и от там е и леснаото му отстраняване. Така е защото vw продават тези модели в страни които закона им позволява или не изисква такъв(като нашата). Такъв ДПФ струва около 800?, а за BMW примерно е почти троино,но там е съвсем друг и работи на друг принцип.
  • #144
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    То пък като е издухана бензинка, например 20 метра с пушека не трови.Честно казано, не ми е ясно защо ги плюете тези машини толкова, сигурно се возите на бензинови автобуси, или пък къщите ви са изградени от електрически или бензинови товарни автомобили.Тука някои се изживяват като големи спецове. Ако сте такива вадете калкулаторите и посмятайте малко...
  • #143
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Шваба ( преди 8 години )
    Отдавна немците са доста изоставащи от новите тенденции в автомобилостроенето и карат на стара слава, но само със слава не става. Много жалко за тези които им вярват.