IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen стана номер 1 в света

През първото полугодие германският концерн е продал 5,04 млн. автомобила, докато Toyota е пласирала 5,022 млн. коли

Volkswagen стана номер 1 в света

В преследването на първото място сред най-големите автомобилни производители в света поне през първите шест месеца на годината германският концерн Volkswagen успява да се наложи срещу най-близките си конкуренти. Въпреки слабите продажби базираната във Волфсбург компания се справя като цяло добре, защото всички други отчитат по-сериозни спадове, предава Bloomberg.

Снимка: Ройтерс

Въпреки някои слабости в продажбите през първите шест месеца на годината Volkswagen стана най-големият производител на автомобили в света. Европейският лидер изпревари по продажби своя японски конкурент Toyota.

Тази етапна победа обаче се дължи в голяма степен на слабости в Toyota. До края на юни тази година компанията е продала 5,022 млн. коли от марките Toyota, Daihatsu и Hino, съобщи концернът. Това е спад от 1,5 на сто на годишна база.

При Volkswagen с неговите 12 марки продажбите през първите шест месеца спадат с 0,5 на сто до 5,04 млн. автомобила, съобщи преди дни VW. При американския концерн General Motors, който е третият по продажби производител, продажбите стагнират на ниво от 4,8 млн. коли.

Volkswagen се възползва от благоприятната тенденция в Европа, където пазарът на нови автомобили се ускори с най-бързи темпове от 5 години и половина, смекчавайки удара от забавянето в Китай, най-големия пазар за компанията. За да постигне своята поставена през 2007 г. цел - да стане най-големият производител на автомобили в света, Volkswagen ще трябва да издържи на спада в търсенето, предизвикано от волатилния фондов пазар на Китай и конкуренцията от евтини модели кросовъри от китайските марки.

Икономическото развитие в Китай обаче дава все по-често повод на експертите от индустрията да се замислят за бъдещето на германския концерн. През първата половина на годината VW е продал в страната с 3,9% по-малко автомобили, отколкото година по-рано.

В сряда Volkswagen ще представи финансовите си данни за полугодието. Анализатори очакват убедителни данни.

Още икономически новини от света на автомобилите четете в Investor.bg

0 от 500
  • #62
    5 rate up comment 7 rate down comment
    до Анонимен ( преди 8 години )
    Не съм решил нищо, такива са данните, фактите.Ако 95% са доволни от Тойота и 94% са доволни от ФВ, това не е "печелене" на нищо, те СА ЕДНАКВИ !Да, германските са по-луксозни, по-скъпи, по-мощни, с повече екстри, електроника, сензори, изчислителна мощ и т.н. Усреднено, макар и с малко. Това е статистически факт. И шофьорите като са по-взискателни, а и ги ръчкат повече, и има повече поводи за сервиз.Кой ходи повече на коафьор - некой плешив дядка или някоя говорителка по телевизията ? ))
  • #61
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Аз да попитам - къде ще видиш по-млад клиент - в Хонда Сивик или в Голф и Джета. В Акорд или в Пасат и Модео. Ами то е толкова ясно,че не е в германските коли, че няма накъде. Може би Шкода я карат само дядовци,че е по-здрава от фолкваген.
  • #60
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Как реши ,че спрямо 1000 двете са еднакво здрави на практика! Ама ти си доста слабоумен. Зад повечето строшени фолксвагени седят повече недоволни шофъори, което не е едно и също. Може да е еедно ис ъщо за хора,които по цял ден си седят в провинцията,четат Ауто-Билд и характеристики на колите и спамят по цял ден във форум за коли, н о не и за мислещите хора. Затова Тойота печели постоянно класацията за здравина на Ауто Билд, ако не Тойота, то Мазда. Но никога германска трошка.
  • #59
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Не е вярно това- германските по правило са с по-стари клиенти - чичковци и дядовци,които си карат така.Германските масово са с по-малко екстри,а се оказват в сервиза много по-често. Германските са средно по-нелуксозни от японските, но повече се чупят.
  • #58
    5 rate up comment 7 rate down comment
    до Анонимен ( преди 8 години )
    И 1% преднина няма. От 1000 коли даден проблем като се появява при 10 ФВ и 5 Тойоти, това звучи като 50% преднина, но спрямо 1000 и двете са еднакво здрави, на практика.И защо се учудваш, че германските са с повече екстри - те са средно по-луксозни, по-мощни, по-тормозени, с по-млади и по-капризни кленти и съотв. по-вероятно да се окажат в сервиза.
  • #57
    7 rate up comment 2 rate down comment
    до истината ( преди 8 години )
    Какво значи "кризи" - ако ФВ тръгне да фалира ще му помогнат, но това важи за всички - Япония няма да помогне на Тойота пред фалит ли?Но такива случи няма - държавата *** от ФВ вече 80 години нон стоп.Глупости, в Германия с конКУРс всички държавни институции ползват всякакви коли! Германия точно е сред най-НЕкорумпираните държави, точно бързите и решителни реакции на редки случаи като АДАК и Сименс го доказват. Най-пакостливи са тия, дето си мълчат като риби (ние, азиатците).
  • #56
    6 rate up comment 5 rate down comment
    до: до истината ( преди 8 години )
    Да не говорим за подкупите, тъмните сделки и многократното хващане на хора от концерна в противозаконни дейности. Всичко обаче бързо го потулват. Да ти напомням ли как печелят разните там платени и нагласени тестове? За АДАК да си чувал случайно? Да си чувал за нагласения конКУРс у нас за нови автомобили на депутатите. Да ти напомням ли за абсурдните условия на които отговаря само 1 модел или сам ще си ги намериш? Ей така е по цял свят с тази селска марка. Те без измама ще фалират.
  • #55
    5 rate up comment 4 rate down comment
    до: до истината ( преди 8 години )
    Вземи чети и не говори глупости. По време на кризи немската държава дава пари на ФВ. С покрепата на немската държава се купуват др. марки. Оказва се не само икономически, но и политически натиск. В Германия без конКУРс повечето държавни институции ползват коли от концерна. Това не е ли индиректно вземане от данъкоплатеца, за да се спонсорира ФВ! Има много по-добри коли на по-изгодна цена с по-добро качество, но немската държава си бута скапаната продукция. Така, че аре у лево!
  • #54
    2 rate up comment 2 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 8 години )
    Икономическото развитие в Китай обаче дава все по-често повод на експертите от индустрията да се замислят за бъдещето на германския концерн. През първата половина на годината VW е продал в страната с 3,9% по-малко автомобили, отколкото година по-рано.skoro o4akvame drami v *** industriqta~!
  • #53
    7 rate up comment 5 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    AKO NE E KITAI pazara na mentetata folksvagen4e niama da imat i napolovina tolkova prodajbi,za6toto sa po6li menteta specialno za kitaicite muhahahahah