IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Микс от страх, вълнение и радост

Изпробвахме новия Nissan 370Z Nismo

Микс от страх, вълнение и радост

Многофункционален автомобил. Това е днешната мода, която до голяма степен обезличи понятието "спортна кола". А именно сурова машина, която те респектира, вълнува и има едно единствено предназначение - да генерира адреналин. За радост на феновете, на пазара все още присъстват истински спортни автомобили. Един от тях е Nissan 370Z Nismo, който екипът ни имаше възможност да изпробва.
Суров спортист, който респектира
Версията Nismo е най-новата и най-брутална модификация на обновения Nissan 370Z. При нея ударението пада върху спорта, като той доминира както външния вид и интериора, така и задвижването, шасито и пътното поведение.

Екстериорът на 370Z Nismo е оборудван с цялостен бодикит, включващ допълнителни спойлери, дифузьор и компоненти в контрастиращ цвят. Интериорът е изработен в същия стил, като предлага спортни седалки Recaro Sportster, алуминиеви педали, допълнителни уреди и тапицерия от кожа и алкантара, с която са облечени повечето неща в салона, включително воланът, седалките, конзолата и таблото.
Суров спортист, който респектира
Nissan 370Z Nismo се задвижва от познатия 3,7-литров V6 двигател, който в случая е оптимизиран да развива 344 к.с. и 371 Нм. Той се съчетава единствено с ръчна скоростна кутия с 6 степени и задвижва задните колела.

Двигателят е изключително попадение, тъй като е сред малкото от "старата школа". Той не е хибриден или с намален обем, а разчита на доброто старо атмосферно пълнене. Тъй като няма турбини, агрегатът предлага плътно и сурово разгръщане на мощността в целия работен диапазон. Ускорението от място до 100 км/час отнема 5,2 секунди, а максималната скорост на движение достига 250 км/час.
Суров спортист, който респектира
Динамичните характеристики вероятно изглеждат посредствени, особено като се има предвид, че човек може да си купи функционален SUV или хечбек с по-добро ускорение от 0 до 100 км/час. Тези цифри обаче биха имали смисъл за някой драг състезател. За обикновения любител по-важно е онова, което ти дава колата.

А Nissan 370Z Nismo дава много, много спорт. Още с приближаването към автомобила на очи се набиват широките арки на калниците, аеродинамичното купе, спойлерите, двойната изпускателна система и огромните джанти, зад които са скрити впечатляващи спирачни апарати. Интериорът пък посреща с вдъхновени от спорта седалки, волан и уреди. Следва стартирането на мотора, което затвърждава първоначалното впечатление. При натискането на старт-бутона цялото купе затреперва, а звукът доставя микс от страх, притеснение и радост.
Суров спортист, който респектира
Интериорът е спортен, но е изработен с луксозни материали и предлага дори камера за движение на заден ход

Тази смесица от усещания продължава и с натискането съединителя - той е твърд и рязък, досущ като на състезателна кола. Скоростната кутия е създадена в унисон - с кратък ход и метално усещане при превключване на предавките. Осен това има режим, който автоматично вдига оборотите на мотора (подава междинна газ), когато шофьорът поставя по-ниска предавка.  
Суров спортист, който респектира
На пътя най-спортният 370Z е истински болид. Возията е изключително твърда, управлението е директно, а ходът на педала на газта - къс. Звукът от мотора и трансмисията обаче са още по-впечатляващи - щракане, припукване, ръмжене. Все едно си в състезателен болид.

Шофирането дори с ниска скорост изисква пълна концентрация и отдаване. А изключването на системата ESP препоръчваме само на най-опитните, тъй като огромните задни гуми започват да буксуват при най-ниски обороти. Дори с включена система за контрол на сцеплението обаче тежащият малко над 1500 кг. автомобил позволява контролирано поднасяне.
Суров спортист, който респектира
Да, първата среща с Nissan 370Z Nismo е определено запомняща се - едновременно стряскаща и приятна. Изумително е какво са успели да направят конструкторите на този автомобил. Шофирал съм няколко пъти флагмана GT-R, но 370Z Nismo ме респектира повече. Да, GT-R е адски бърз, но и лесен за каране. По-малкият спортен модел на Nismo е далеч от динамичните възможности на Годзила, но е способен да достави дори по-сурова доза адреналин.

Не се заблуждавайте, Nissan 370Z Nismo не е типичната спортна кола за всеки ден. Той не е особено комфортен, има малък багажник (235 л) и вози твърдо. Но е адски стабилен, директен и бърз, което го превръща в отлична машина за свободното време. Една от малкото на пазара, които все още залагат на добрата стара рецепта - високооборотен атмосферен мотор, две места, ръчна кутия, задно предаване и перфектно разпределение на тежестта.

Що се отнася до цената на модела, за България тя е точно 101 600 лв. с ДДС.

Снимки: Automedia.bg

Тагове: nissan 370z nismo
0 от 500
  • #39
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Морално остарял може да бъде тракащия пушещ немски *** с техника от преди новата ера.Овчари,земеделци и дърводелци мазни *** не знаещи на кой свят са да не пишат глупости за истинския Японски автомобил.Дивия балкански *** да си трака с немския разпадащ се леген.
  • #38
    5 rate up comment 2 rate down comment
    .!. ( преди 9 години )
    Не казвам, че нисан не могат да правят спортни коли, напротив правят едни от най добрите достъпни спортни коли с невероятен потенциал. Нисан ГТР тласна цялата индустрия напред, всички се мереха по него, и сега 8 години след излизането му има по бързи коли от всякога ! Въпросът е, че това 370 е вече остарял модел и не си струва парите. На 1/3 от цената може да се вземе малко ползван и да се нарави мн по добре от нисмото с малко афтърмаркет :) Иначе за здравина съм признал VQ e неразрушим двигател
  • #37
    2 rate up comment 5 rate down comment
    рапър ( преди 9 години )
    къв е тоа оризарски SHIT бацеBMW Z4 на drag че му напрай разтег от Дунав мос до Капитан -андреево аре cill out na si4ki оризи and rememberM-power до гроба
  • #36
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    кво му е спортното на туй,алфа джулия куве седан го прави на пух и прах това изчадие на мъката :D
  • #35
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Немския кошник и след 100 години не може да се доближи до този Нисан.Немските легени са за прости бедни убити ***.
  • #34
    8 rate up comment 0 rate down comment
    JDM+Mercedes ( преди 9 години )
    Момчета и момичета, да се бъзикате с другите японски марки, че не можели да правят спортни автомобили, някак си по-върви, ама с Nissan просто е смешно.Винаги са били конкyрентноспособни на най-големите в бранша, дори когато нямат по 1000 коня под капака. :)Спортната кола не е най-мощната...
  • #33
    4 rate up comment 4 rate down comment
    .!. ( преди 9 години )
    100 бона за морално остаряла кола... модел 2007ма с леки подобрения.... не мерси. Нормален 370 със подобрения ще му скрие шапката на това за 1/4 от цената, ама ново не си струва
  • #32
    14 rate up comment 3 rate down comment
    nissanfan ( преди 9 години )
    Хайде баровци да видим кой ще изприпка до най-близкия шоурум да провери дали ще му доставят атмосферно ТТ с 300 коня и 5 секунди до 100 км, и то на цена 100 бона?!Колкото до разните му Bugati-та и Lambo-та...там си има кой да ги лекува, лекарството се казва Годзила!Друг е въпроса, че швабите свикнаха да продават скъпи коли заради старата слава,и спряха да се развиват! И не могат да понесат срама, че "жълтите" успяват да произведат серийно по-силни и качествени автомобили на по-достъпни цени!
  • #31
    9 rate up comment 1 rate down comment
    nissanfan ( преди 9 години )
    Да не говорим, че когато се оглеждах за кола не намерих европейски автомобил, който да има тази динамика и това усещане за спорт, подчертавам-от атмосферен мотор!Всички немски каски вадеха същите параметри от турбинирани мотори, на които производителя НЕ ДАВА, подчертавам-НЕ ДАВА гаранция за пробег или живот на мотора!Единствено от NISSAN ми отговориха, че за този модел, както и за всички други си важи фабричната гаранция-тоест автомобила е достатъчно надежден и издръжлив!
  • #30
    10 rate up comment 2 rate down comment
    nissanfan ( преди 9 години )
    Момчета...Май всички говорите, без да имате представа за какво иде реч...Ако искате мнението на собственик, който е навъртял над 40-45 000 км на този автомобил питайте, и ще ви кажа! Не съм фен на нито една марка автомобили...до момента в който не седнах на NISMO-то, а не е като да не съм карал силни коли от почти всички европейски и японски марки! Истината е, че много малко коли могат да бъдат база за сравнение с 350Z-NISMO...особено немските стерилни консерви-чак ме дразнят с безхарактерност!