IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Успехите на Skoda притесниха Volkswagen AG

Концернът променя плановете на чешкия производител

Успехите на Skoda притесниха Volkswagen AG

Сериозните успехи на Skoda през последните 2 години ще доведат до промяна на плановете на концерна Volkswagen AG спрямо чешкия производител. Големият проблем е, че резултатите на Skoda удрят върху имиджа на немската марка на вътрешния пазар, съобщава Automotive News Europe.
Успехите на Skoda притесниха Volkswagen AG
През миналата година чехите поставиха собствен рекорд – увеличение на продажбите с 13% и за първи път в историята си преминаха границата от 1 млн. продажби за година. Основна роля за това изигра бюджетният модел Rapid, който достигна 500 000 единици.

Всичко това притесни ръководството на VAG, най-вече заради факта, че Rapid се продава успешно в Германия и измества моделите на Volkswagen от пазара. Досегашните принципи за вътрешна конкуренция, на които залагаше предишният шеф на концерна Фердинанд Пиех, не се споделят от настоящото ръководство и то смята да вземе мерки.

Първата от тях ще бъде промяна на стратегията на Skoda, която предвижда излизането на нов модел на всеки 6 месеца. Тя ще засегне 7-местния кросовър на чехите, който трябва да излезе през тази година. Неговото пускане ще бъде отложено, като в ръководството на VAG са на мнение, че подобен модел няма да може да се конкурира в набиращия все по-голяма популярност сегмент на кросовърите.

Ограничителни мерки спрямо Skoda ще засегнат и третото поколение на Superb, който се оказа твърде сериозен конкурент на Volkswagen Passat. Като цяло бъдещето на чешкия производител ще стане ясно през октомври, когато шефът на VAG Мартин Винтеркорн ще обяви публично стратегията за развитие на концерна.

Снимка: Skoda

 

Тагове: skoda rapid volkswagen ag
0 от 500
  • #41
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Мухаха, кожата в Highline е Alcantara. Доплащането за кожа е точно 1309 лв, 4000 лв при ниско ниво на оборудване. Пасата има възглавница за коленете и още едно кило завеси, мисля бяха 6 или 8 на брой - просто стандарт, още от тренд. Честно не ми се спори с хора, които не са явно запознати, затова пък си пишат надве-натри.Първо провери серийното оборудване на Highline преди да спориш...
  • #40
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Естет ( преди 8 години )
    Базовият Пасат бил 75 хиляди лева?На какви наркотици сте?Пасат Trendline струва 42 хиляди лева!Някои от маломощните двигатели на Фолксваген се монтират и на Шкода, а в това няма нищо лошо!Двигателите на Ауди обаче са съвсем различни....или форумните специалисти не правят разлика между TSI и TFSI? :)Иначе това искрено ме разсмя - който иска мощни двигатели, отива при Лексус! Значи признавате, че Пасат е конглокент на Лексус, а не на Авенсис?
  • #39
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Mmm ( преди 8 години )
    Като заговорихте за цени..ми то верно тоа пасат си е мноу скъп...Но това са цени по каталог,обикновенно ако сте с пари в кеш и ви пасне автомобил в налочност ,спокойно може да си издей ствате отстъпка до 10 бона...
  • #38
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Rapid Spaceback ( преди 8 години )
    Карам си аз новата количка пъкR135
  • #37
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    На мене новината ми звучи като "Ще прецакаме Шкода, за да си вдигнем продажбите"
  • #36
    8 rate up comment 1 rate down comment
    none ( преди 8 години )
    Г-н Пийх си тръгна и глупостите започнаха. Ограничаването на продажбите на Шкода, няма да увеличи продажбите на ФВ, просто защото хората ще си купят кола на друга марка. Феновете на ФВ така или иначе го купуват, а тези които търсят добър автомобил на добра цена просто ще го потърсят при друг ;). Явно да за да виждаш бъдещето не е достатъчно само да мериш с рулетка ...
  • #35
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Прав си KLASIKA, много си прав за което те поздравявам. Само една неточност или по-скоро уточнение. Когато говориш за скапана електроника не слагай всички под общ знаменател, защото на японците електрониката им е перфектна и там проблеми няма. Може да е всичко, но точно там те са може би най-силни. Колкото до Шкопда, да почнаха да правят красиви коли и лично на мен ми допадат. За парите си са добре. Да обаче колата не е само визия. Като си помисля какво има под капака и ми прилошава. Пълен шит!
  • #34
    10 rate up comment 3 rate down comment
    бат Васко ( преди 8 години )
    Шкодите са си супер. Най-голямата измама на VAG е Ауди - голфове и пасати на космически цени, които пробутват едва ли не като конглокенти на БМВ и Мерцедес.
  • #33
    20 rate up comment 3 rate down comment
    KLASIKA ( преди 8 години )
    Много отдавна спряха да се правят коли.....Правят се глобални купища скрапове с недоказана електроника ,на ишлеме и за благото на глобалното печеленена пари ,като с помощта на глобална реклама се пробутваха на зомбираните от информация мозъци на вселенските *** тълпи и никой от печелившите не беше и не е на сметка да прави коли за хората....?!?! На 5 километра от София ,защото ги е срам има метан и газостанции на които се редят на опашки гъзари с БМВ-та Х шестици / Мерцедеси М-ели / Порше-кайени които струват по осем-десет хиляди,защото ценатаим епаднала,защото сауж модерни скрапове, на които са монтирани газови и метанови уредби ха ха ха и които при подаване на газ забиват нос в земята,но бедните дупета ги карат в София в Събота и Неделя и нали се сещате .....-защо им е паднала цената толкова?-защото са скрапове!...Купуват ги зомбираните за 100-200 хиляди и след осем години са скрапове.???????? И КОГАТО ШКОДА ПОЧНА ДА ПРАВИ ОТНОВО КРАСИВИ И ХАРМОНИЧНИ КОЛИ ЗА ХОРАТА,СТАНАХА НЕУДОБНИ ЗА ВСИЧКИ ПЕЧЕЛИВШИ ВАМПИРИ !
  • #32
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Добавят се еърбеци за колената, плюс странични завеси. Не знам за децата дали е опасно, явно в s-класата на мерцедес не се возят деца. 1309 е цената на кожен салон от изкуствена кожа, другият е 4000. Дане говорим че ФВ следват политиката на пакетите - искаш това, но то върви само с онова, а онова, само с третото, проверете сами. Не съм казал че базата е 100к, а че е 75к. Сега за разнообразие мисля да проверя колко е върховата версия с фул екстри.