IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW измъкна 218 к.с. от 1,5-литров мотор

Двигателят с директно впръскване на вода харчи по-малко

BMW измъкна 218 к.с. от 1,5-литров мотор

BMW представи напълно нов турбо-мотор, оборудван със система за впръскване на вода. Инженерите на баварците са успели да измъкнат 218 к.с. от агрегата, чийто работен обем е 1,5 литра.
BMW измъкна 218 к.с. от 1,5-литров мотор
Прототип на двигателя е поставен на хечбека BMW 1-Series. При него фина струя вода се впръсква в колектора, благодарение на което мощността на мотора се увеличава с около 10%, а обемът на вредните емисии намалява.
BMW измъкна 218 к.с. от 1,5-литров мотор
Инженерите на баварската компания са категорични, че впръскването на вода оказва благотворно влияние и върху икономичността на агрегата, най-вече при спортно каране.
BMW измъкна 218 к.с. от 1,5-литров мотор
Всъщност новата технология вече бе изпробвана при купето BMW M4, което служи като кола за сигурност в шампионата Moto GP. При този автомобил водата за охлаждане се съхранява в 5-литров резервоар, който регулярно се пълни. За да се облекчи работата на мотора е създадена специална система, която премахва конденза. И позволява на двигателя винаги да бъде готов за работа на пълни обороти.

Снимки: BMW

Тагове: bmw1-series
0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Те тава е ( преди 9 години )
    Бмв си е бмв,сериозна марка със сериозни клиенти и фенове.Така се печели,браво добра разработка.За това са нумер 1
  • #28
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    В договора между БМВ и Тойота пише, че Тойота ще предостави хибридни технологии в замяна на дизелови двигатели до 2000 куб.см.И както написа, наистина има много мъка по този свят и ти си част от тази мъка. Дори не е нужно да имаш мозъл за мислене (твоя явно е само за равновесие) за да се сетиш, че хибридните технологии на БМВ идват отвън. Едва ли обаче ще го разбереш...
  • #27
    6 rate up comment 8 rate down comment
    GERMAN POWER ( преди 9 години )
    "Боже що мъка има по тоя свят,Боже!"Тойота била направила хибридите на БМВ...много обичам такива кръчмарски изказвания,сигурно и БМВ са направили дизелите на Тойота?
  • #26
    4 rate up comment 4 rate down comment
    до: ?? ( преди 9 години )
    ...тойотка правят технологии и хибриди в кавички...Типичното изказване на един невеж човек, който нито се интересува, нито разбира нещо от коли. Да не забравяме, че тойота им направи хибридите на БМВ и те са ориентирани към др.категория хора. Цената им показва за кого са.По твоята логика щом Тойота правят хибриди в кавички, значи и на БМВ хибридите са в кавички, защото Тойота им ги направи. Преди да сключат споразумението с Тойота от БМВ развиваха единствено дизелите. Факт!
  • #25
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Да това го има от много години, но не е влязло в употреба заради недостатъци. Водата трябва да е дестилат. Сегментите и системите за отвеждане на газовете трябва да са от неръждаема стомана. Имаше и някакви проблеми с това, че двигателя се товари много заради водата и не издържа дълго време здрав. Коляновия вал се товари най-мното и се криви. трябва да се сложи по-здрав. Дано от БМВ да са решили тези проблеми и наистина да пуснат работеща система.10% икономия обаче са много малко и не си струва.
  • #24
    3 rate up comment 5 rate down comment
    ?? ( преди 9 години )
    Номера е да се пробва този мотор не на дачията,и тойотка правят технологии и хибриди в кавички но по добре да си вземе човек и8 или и3 в зависимост от желанието .
  • #23
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Бумеранг ( преди 9 години )
    Всичко това е супер, но ... от тези малки кубици и тези големи кончета .... колко ще живее този двигател - 100 000 или 150 000 и после? 70-те години формулите бяха така - 1.5-1.6 двигател и по 1000-1200 коня и айде за 1-2 състезания. Чакам да видя новите дачии и шкоди с малките двигателчета докога ще устискат. Аз имам и Смартче в къщи и на 130 000 двигателчето беше тотален *** - е .. основен ремонт и сега си е като чисто новичко, защото е пазенко, но тук са 600 кубика и 45 кончета ....!!!
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    ! ( преди 9 години )
    Системи за пръскане на вода и вода/метанол има още от времето на ВСВ та какво са измислили не знам?!?!?! Иначе не е лошо да внесат малко промени в пазара.
  • #21
    8 rate up comment 12 rate down comment
    хъ ( преди 9 години )
    БМВ са царе на моторспорта,удоволствието от шофирането,Лукса и още много много.Докато я виж японските мишоци правят опити за спортни коли имат големи претенции мноо силни реклами но в деиствителност ПРЪЧКА.За лукс и удоволствие няма смисъл да се говори.Японските хибриди пълна излагация как няма да ги спират,докато БМВ си правят хибридите при това с класа а не оризови кутиики с големи претенции без покритие.Та хвани да вземеш гредата пръд.ьо и хващаи гората.Царю на ШИТА
  • #20
    5 rate up comment 13 rate down comment
    БМВ са ЦАРЕ!!! ( преди 9 години )
    НА ШИТА!!!