IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW разсекрети стар водороден прототип

Под кожата на това BMW i8 е поставена горивна клетка

BMW разсекрети стар водороден прототип

Германският производител BMW показа прототип на водороден автомобил, който е бил завършен още през 2012 година. Презентацията бе част от събитието "дни на иновациите 2015", проведено на тестовия полигон на компанията в Мирамас, Южна Франция.
BMW показа стар водороден прототип
Снимка: BMW

Инженерите на компанията са успели да запазят в тайна екологичното превозно средство, което според информацията е било завършено до голяма степен още през 2012 година. Прототипът е базиран на хибрида i8, но реално е коренно различен от него.

Под предния капак на машината не е поставен познатия високоефективен бензинов мотор с три цилиндъра, а горивна клетка. Резервоарът за водород пък се помещава в централния тунел на автомобила. Задвижващият електромотор, развиващ 242 к.с., е поставен на задния мост.

Водородният прототип се отличава и с различен дизайн, доминиран от по-ъгловата предна част, черен матов цвят, различни брони и преден капак.

Допълнителна информация не е разпространена, но от BMW подчертават, че работят по водородни технологии от над 15 години. Съобщава се също така, че "след договореното през 2013 година сътрудничество с Toyota Motor Corporation се откриват нови възможности до 2020 година да стартира вграждането на тестваните компоненти в един Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV)".

0 от 500
  • #10
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Nev do 11 ( преди 8 години )
    "Иначе от Тойота обявиха, че ще дадат на всеки който пожелае техните водородни разработки напълно безплатно, за да може земята да се отърве по-бързо от петролната зависимост. Време е и ТЕСЛА да го направят!"Поправете ме ако греша, но Тесла си даде болшинството от патентите за свободно ползване дори още преди Тойота да предприеме подобен ход за водородните си разработки.
  • #9
    20 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Договорът за сътрудничество между БМВ и Тойота е е подписан 2011 г. Който твърди нещо друго е лъжец. Договора го има в нета и всеки може да прочете за какво се отнася. Така, че спекулации как баварците били направили всичко сами още преди това са пълни глупости. Д 2011 развивайа само дизелите и те, кат другите немци, но бързо се усетиха накъде духа вятъра и в последния момент се качиха на експреса Тойота, за да могат и те да бъдат в крак с времето. Другите да му мислят!
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до: 11 ( преди 8 години )
    Нищо не помниш. Пак погледни хубаво от коя година ппдписаха сътрудничеството!
  • #7
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Александр Макаронски ( преди 8 години )
    Това е така, NEV, за да има много коментари и посещения. Много хейт да се излее и по бмв и по тойота. Ако напишат, че е общ проект - наааай-много трима-четирима да напишат "ако не са бвм тойота няма да ги има" и обратното. Пък така цяла война с плюнки ще стане. :)
  • #6
    11 rate up comment 6 rate down comment
    11 ( преди 8 години )
    Доколкото помня миналата година подписаха споразумение с Тойота, да вземат от тях всичките им технологични разработки за електрически и водородни двигатели, срещу това да предоставят на японците дизеловите си разработки.Иначе от Тойота обявиха, че ще дадат на всеки който пожелае техните водородни разработки напълно безплатно, за да може земята да се отърве по-бързо от петролната зависимост. Време е и ТЕСЛА да го направят!
  • #5
    10 rate up comment 4 rate down comment
    penev ( преди 8 години )
    Nev, тази статия е за водородния прототип BMW i8, завършен през 2012 г. Инфото, което постваш е за друг автомобил - 5-Series GT fuel cell, който очевидно е създаден по-късно, тъй като BMW и Toyota имат партньорство от 2013 година.
  • #4
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Nev ( преди 8 години )
    "Разработки има от 15 години но само прототипи, няма нищо на пътя."Имай предвид, че в тези 15 години се включва обикновенния бензинов двигател, който БМВ бяха направили да работи и с водород, и който няма нищо общо със съвременните горивни клетки на водород. Все пак, чест им прави на БМВ, че разработват и търсят да внедрят такива екологични технологии в масовото си производство, за разлика от други Меркеландия, които са се посветили да усъвършенстват над 100 годишния дизел само!
  • #3
    7 rate up comment 10 rate down comment
    Nev ( преди 8 години )
    Като се има предвид, че и с едно зареждане БМВ-то ще измина 500 км, което съвсем случайно съвпада абсолютно точно с пробега на серийната Мирай, направо си е водородната технология на Тойта! Браво на БМВ, поне доказват за пореден път, че те бутат германското автомобилостроене с иновативност и прогрес! The vehicle has an operating range of over 500 km (more than 300 miles), with refueling taking under five minutes. BMW says fuel cell technology makes an ideal addition to both the BMW i models
  • #2
    12 rate up comment 12 rate down comment
    :-) ( преди 8 години )
    Разработки има от 15 години но само прототипи, няма нищо на пътя. Що не си признаят че изостават от японците.
  • #1
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Nev ( преди 8 години )
    Аутомедия, много интересно изопачавате инфото, в две разлияни статии от реномирани западни преси, се казва че БМВ са развили технологията с Н2 горивни клетки точно в сътрудничество с Тойота, само вие сте го "пропуснали" това! While no details were offered about the i8 prototype, BMW said the 5-Series GT fuel cell car is powered by an electric motor producing 180kW (245PS) which sources energy from a fuel cell stack developed together with Toyota.