IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Американци избраха най-качествените автомобили

Изненадата е второто място на Kia в класацията на J.D. Power and Associates

Американци избраха най-качествените автомобили

Американската компанията J.D. Power and Associates направи нова класация за производителите, предлагащи най-качествените автомобили. Първото място отново е за Porsche, но на второ се е изкачила Kia, която преди година бе на 7-а позиция.
Американци избраха най-качествените автомобили
Класацията е направена след допитване до 84 000 собственици на нови автомобили в САЩ. Те е трябвало да отговорят на 223 въпроса за неизправности, които са открили по време на първите 90 дни след закупуването на возилото. Въз основа на отговорите е съставен списък със средното количество дефекти или повреди на 100 автомобила от даден модел.

Марката Porsche е лидер в класацията за трета поредна година, като резултатът този път е 80 повреди на 100 автомобила. На последна позиция в списъка е Fiat, при чиито машини дефекти са два пъти повече – 161 на 100 единици.

Класация на най-качествените автомобили на J.D. Power and Associates:

Porsche - 80 повреди на 100 автомобила, Кia - 86/100, Jaguar - 93/100, Hyundai - 95/100, Infiniti - 97/100, BMW - 99/100, Chevrolet - 101/100, Lincoln - 103/100, Lexus и Toyota - 104/100, Buick - 105/100, Ford - 107/100, Ram - 110/100, Honda - 111/100, Mercedes-Benz - 111/100, Audi - 115/100, GMC - 115/100, Dodge - 116/100, Volvo - 120/100, Nissan - 121/100, Cadillac -122/100, Mini - 122/100, Mazda - 123/100, Volkswagen - 123/100, Scion - 124/100, Acura - 126/100, Mitsubishi - 134/100, Land Rover - 136/100, Jeep - 141/100, Subaru - 142/100, Chrysler - 143/100, Smart - 154/100, Fiat - 161/100.

В отделните сегменти лидер е General Motors, Nissan и Hyundai, чийто модели печелят първото място в своите класове. Допитването също така показва, че най-големи проблеми за собствениците на нови автомобили създават информационно-развлекателните системи. Въпреки това интересът към тези технологии в автомобилите продължава да се покачва.

Снимка: Kia

0 от 500
  • #21
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Шофер ( преди 8 години )
    80 повреди на 100 автомобила ... че то голфчетата на времето не даваха такива дефекти, какви са тия автомобили днешните ?!
  • #20
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Това че японците са назад наистина е новина, но проблемите идват основно от информационно-развлекателните системи. В другата класация, vehicle dependability study за 3-годишни модели, обаче изненади няма и там Lexus отвява конглокенцията с 89, следват Тойота 111, Хонда и Порше 116. Вагонетките, както винаги, са някъде на дъното - Алди 138 и Фолцвагоните 165...
  • #19
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Кико ( преди 8 години )
    Това за Субару и аз не мога да го повярвам, но като икономист знам следната максима:Има лъжа, има голяма лъжа и има статистика! С други думи как да им вярвам на извадката?
  • #18
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до Анонимен ( преди 8 години )
    На какъв автомобил е дефектирало DSG-то на 300 км и в кой сервиз е подменено?Хайде да говорим с факти!
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Да бе новите коли не се чупели и нямали дефекти. Имат и още как. На 300 км. е блокирала дсг-то на мой познат. Точно на 4-тия ден се случи. Смениха му го гаранционно, но е факт, че се случи. Имало е някаква механична повреда. На друг познат пък турбото му замина на втория месец на Пежото от дефектен лагер. Колкото до тази класация ми се струва доста несериозна с тези допитвания и неустановени критерии по които се прави оценката.
  • #16
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Кольо Камиона ( преди 8 години )
    За всеки който е карал чисто нови коли класацията има смислъл. Винаги в началото излиза по някой проблем който е изпуснат от качествения контрол или поради безбройните компоненти, някой от които може да дефектира. След това идва период на цравнително безппроблемна работа, само смяна на консумативи, и обикновено в момента в който изтече гаранцията, един по един почват проблемите. Ако зачестят е време за продажба на таралясника и покупка на нова кола.
  • #15
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Абе кви са тия двуцифрени повреди на автомобил за 90 дена употреба? Тия чуват ли се и китайските кошници дори 90 дена са безпроблемни. баси 1венеца порше има общо взето почти във всеки продаден автмобил повреда така ли? Пффф глупости, давайте класации от сервизи и подобни организации със статистика, а не с измислици от нета. Та аз ако си взема автомобил и на 90тия ден имам повреда ще го върна директно на дилара - тва да не е миксер за 20 лева баси.
  • #14
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Не думай, бе! Една година Тойота беше първа или втора в същата класация и тогава "такова животно имаше". Скрий се, бе гайдо!
  • #13
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Дефекти в първите 90 дни? То такова животно няма бре... каквото си си купил това е или работи или не. Пък аз не съм виждал автомобил, който да е чисто нов и да не му работи нещо след 2 месеца. Чак толкова зле марки и в миналото не е имало дори. Неква *** класация ми се струва. Да не говорим, че аз мога да си пиша всякакви глупости, независимо от истината. За някой дефект може да е и липса на екстра, която той не си е платил дори :D
  • #12
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    В отделните сегменти лидер е General Motors, Nissan и Hyundai, чийто модели печелят първото място в своите класове. За Hyundai съм склонен да повярвам. Карам от първото поколение дизелово i30 (работя във фармацефтична фирма) на 184 хил. км. и още не е дало дефект или нещо да е проскърцало в интериора. За мен е чудо, защото преди това имах пежо, също ново купено, и мога да напиша есе с дефектите до 100 хил. км.