Тенденцията за възходящи продажби на нови автомобили в Европа се запазва и през май, но продължилият близо две години растеж се забавя, съобщи днес Асоциацията на европейските автомобилопроизводители (ACEA), цитиранa от DPA.
Май е 21-ият пореден месец с нарастване на продажбите, като те са скочили с едва 1,3 на сто на годишна база, сочат данни на организацията. Продадени за били 1,11 млн. нови коли.
В България през май са продадени 1995 нови автомобила, което представлява ръст от 10,7% на годишна база. Между януари и април са били продадени 9 001 нови автомобила, което е нарастване с 8,7 на сто спрямо 8 280 коли година по-рано.
Силен ръст отново има в Италия, където продажбите през май скачат с 11 на сто до около 146 600 броя. В Испания продажбите скачат с 14% до 94 030 нови автомобила, а във Великобритания нарастването е от 2,4 на сто до 198 706 коли.
Пазарен лидер при марките остава Volkswagen, но брандът се е продавал в рамките на ЕС с 1,4 на сто по-слабо, отколкото преди година. При премиум марките лидер по продажби е Audi с 60 311 реализации през май и спад от 6,1% на годишна база. Следват Mercedes с 58 437 продажби (ръст от 5,1%) и BMW с 54 243 продажби (ръст от 1,7%).
Лидерската си позиция през май е запазил като цяло германският концерн Volkswagen с пазарен дял от 25,5 на сто в ЕС, следван от френските Peugeot-Citroen с пазарен дял от 10,3 на сто и Renault с 9,6 на сто. Американската Ford има пазарен дял от 7,2 на сто, а Opel, европейското подразделение на General Motors, държи 7 на сто от европейския пазар.
Снимка: Ройтерс
Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg