IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Преди 60 години Volkswagen пропуска шанса за свое Mini

Германците са направили подобен автомобил 2 години преди британците

Преди 60 години Volkswagen пропуска шанса за свое Mini

До началото на 70-те години на миналия век, когато излиза бестселъра Golf, във Volkswagen неизменно се залага на схемата „задно задвижване и задно разположение на двигателя”. Оказва се обаче, че първият разработен изцяло от компанията автомобил (изключваме производните на Beetle, при чиято направа Фердинанд Порше е бил значително повлиян от други дизайнери) всъщност е с предно предаване и разположен отпред мотор. А още по-интересното е, че той доста се доближава до бъдещия по онова време Mini.
Преди 60 години Volkswagen пропилява шанса за свое Mini
Става дума за прототипа EA48, който за разлика от Mini не е с напречно разположен двигател, но в същото време е малък на размери просторен автомобил, чиито неголям двигател предава тягата към предните колела. Самите те също са малки на размери, за да се увеличи вътрешното пространство. А и цялата му конструкция удивително прилича на британското возило, което излиза 2 години по-късно.

Проектът стартира, след като във Volkswagen осъзнават, че имат нужда от лека кола, която да има по-нисък статут от Beetle – нещо, което в този момент изглежда напълно немислимо. Все пак Beetle успява да постигне революция в автомобилната промишленост, тъй като е максимално опростен и евтин.
Преди 60 години Volkswagen пропилява шанса за свое Mini
Прототипът VW EA48 получава половината от 4-цилиндровия боксер на Beetle или казано по друг начин – двигател с 2 цилиндъра и обем 700 куб. см. Неговата мощност е 19 к.с., като по параметри, дизайн и размер напомня агрегата на Citroen 2CV от тази епоха. Което подсказва, че във Volkswagen явно са считали френския автомобил за свой основен конкурент.

На външен вид EA48 също се различава от автомобилите на марката. Той няма задни стъкла, като причините са финансова и камуфлажна (компанията няма тестова писта и изпробва моделите си пред публика). Целта е машината да бъде колкото се може по-евтина, така че конструкторите се лишават от всичко възможно.
Преди 60 години Volkswagen пропилява шанса за свое Mini
Предното окачване на модела е McPherson, което е разработено 4 години по-рано в САЩ и появата му при EA48 всъщност представлява дебют при автомобил с предно предаване и предно разположен двигател. Като цяло конструкцията на машината е дело на инженери, работили по-рано в Lloyd – компания с огромен опит в направата на компактни машини с предно задвижване.
Преди 60 години Volkswagen пропилява шанса за свое Mini
В крайна сметка моделът е „убит” от правителството на Германия. Министърът на икономиката по това време Людвиг Ерхар предупреждава Volkswagen, че влизането на марката в сегмента на субкомпактните модели може да окаже пагубно влияние върху компании като Borgward и същата тази Lloyd.
Преди 60 години Volkswagen пропилява шанса за свое Mini
Остава да гадаем какво би се случило, ако във Volkswagen бяха пуснали този модел на пазара. Две години по-късно Алекс Исигонис създава своето Mini, което прави фурор. Историята обаче явно е можела да поеме и в различна посока.

Снимки: Volkswagen, Autonews

Тагове: mini volkswagen ea48
0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 2 rate down comment
    ghh ( преди 8 години )
    TUHLA kato vsi4ki fa6istki ko6ove
  • #9
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Най много коментари. ( преди 8 години )
    И отново Немския автомобил е най коментиран.Уж го плюете а не спирате да се интересувате какво ново правят,кой модел пускат на пазара,какви екстри имат.Дори в случая се интересувате и от историческите им проекти.Да правилно правите за да сте в час със най доброто автомобилостроене в света.Виж темите за другите марки пустеят най много няколко поста а някой марки горките и без коментари остават.БЕЗИНТЕРЕСНА РАБОТА не е като Немските автомобили.Бъдете здрави и гроздето е кисело.ХАХАХАХАХА
  • #8
    8 rate up comment 2 rate down comment
    глупав ( преди 8 години )
    Класика, човече - плашещи работи пишеш. Да се боготвори купчина ръжда, па макар и неимоверно популярна е комплекс за малоценност. Но в съвремения свят се налага точно това - човечетата да са прости, болни и комплексирани. За да си дават и последните парички на едни не съвсем мили чичковци и лелки ;)
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    KLASIKA ( преди 8 години )
    https://***.youtube.com/watch?v=FXLxYQxci7k&feature=player_detailpage
  • #6
    11 rate up comment 1 rate down comment
    KLASIKA ( преди 8 години )
    Безмислена тема!Нали знаете славата на Костенурката ?Безмислено е ! Колата вече е била измислена за всички времена!!!ДА ВИ ПОДСЕТЯ,ЧЕ ГОЛФ Е ЧАКАЛ И БИЛ ГОТОВ 30 ГОДИНИ !!!!!,ДОКАТО СПРАТ КОСТЕНУРКАТА?!?!?!?!....,И ПОСЛЕ ВЕДНАГА ГО ПУСНАЛИ!!!!Знаем и за Голф! За какво им е друго ???А като са имали най-титулованата кола в света,другото е било шикарни-майтапни експерименти.....,никой не е правил никога НАЙ-ВЕЛИКА КОЛА!:-В Книгата одобрена от световната Асоциадия на спортните журналисти,Авто-журналистите,Пилотите от всички категории:от Ф1 до картинг,основана от Бог да го прости легендарния Мануел Фанджо в Ф1,та до Шумахер който е съпредтседател,потвърдена от ADAG и TUV и то записано под правилото :"ЗА ВЕЧНИ ВРЕМЕНА"и подпечатано от Английските Лордове с"ЧЕРВЕНА ТОЧКА",която се дава за висше изкуство и принос за човечеството,от техно-специалисти,,историци,психолози и философи и удостоена от Английската кралица с ордена наЖартиера,легендарен орден за себеотрицание,защита,висша храброст и закрила .....-всички тези почести са записани в световнопризнатата книга и удостоена с патент за Първи АВТОРИТЕТ и имаща право да раздава световни и исторически,художествени и социални награди признати от човечеството с дълбока признателност за неодушевени предмети...,та всички тези почести са дадени за ЕДНА ЕДИНСТВЕНА КОЛА и започва с заглавието : - ТАЗИ КОЛА Е СИНОНИМ И ПОНЯТИЕ ЗА ДУМАТА /// А В Т О М О Б И Л /// и това е Фолксваген Костенурка !!!!...,и завършва: - вечен еталон за висша техника,лукс,здравина,безаварийно пътуване ,карана и притежание от всички рангове хора,от Лордове,Благородници,светски личности,та до чистачи,Банкери,обикновенните хора и всички от Бийтълс.Кола качила и направила мобилни хората и скъсила разстоянието и използвана от всичките 5 те континента ,от всички раси,нации и религии и превърнала се в Култ и единица мярка за Безопастност и нограничен преход по целия свят в пълна всеотдаденост и пригодност за спокойно ,безаварийно и безотказно достигане до целта на всякакви географски ширини и екстремни пътни и метеррологични условия..............
  • #5
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Европеец ( преди 8 години )
    Фолксваген са гении. Ако бяха пуснали минито нямаше да пуснат битъла. Знаем какъв е успеха на едното и другото.
  • #4
    4 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Я погледнете Хуйда и Глупота от 60те,и вижте каруцарите и сламаджийте от къде са се научили да правят дизайн. И от тогава, само кич, шарения и инжекция 1 клапана
  • #3
    16 rate up comment 8 rate down comment
    .!. ( преди 8 години )
    Лошото е че в сравнение с минито е направо отврат.
  • #2
    28 rate up comment 13 rate down comment
    KKK ( преди 8 години )
    Като го гледам на кво е щяло да прилича, изглежда са спасили света от доста грозна кола :D
  • #1
    31 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Хм на това чудо дизайна му е доста модерен,като на новия гоуф. Може би са му направили файслифт и са го пуснали да се продава под формата на гоуф 7. Виждам, че и интериора е подобен - в един и същи стил е издържан. Браво!