IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилната промишленост поиска отлагане на новите еконорми

Асоциацията на производителите помоли правилата да влязат в сила през 2020 г.

Автомобилната промишленост поиска отлагане на новите еконорми

Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) подаде молба до Европейската комисия (ЕК), в която поиска да бъде отложено с 3 години въвеждането новите екологични норми, съобщава Ройтерс.
Автомобилната промишленост поиска отлагане на новите еконорми
Снимка: Ройтерс

На разширено заседание в Брюксел, на което са присъствали представители на ACEA и EK, е било обсъждано по какъв начин автомобилните производители ще трябва да отчитат разхода на гориво и нивата на вредни емисии СО2. Новият правилник трябва да влезе в сила от 2017 г., но от АСЕА са на мнение, че този срок трябва да бъде удължен поне до 2020 г. и затова са изпратили писмо до ръководството на Комисията.

„Ще продължим активно да си сътрудничим с властите за подобряване на тези показатели, но не е реално да постигнем новите изисквания на ЕК през 2017 г. Трябва да се направят редица нови изпитания, преди законът да влезе в сила”, се казва в писмото на ACEA.

На свой ред от ЕК настояват компаниите-производители да престанат да използват досегашните си трикове при измерването на показателите. По време на изпитанията фирмите покриват елементи от каросерията за намаляване на въздушното съпротивление, използват нестандартни гуми и полигони с идеално гладко покритие, за да постигнат по-ниски нива. В следствие на това реалните резултати са по-високи и клиентът остава излъган.

От ACEA вече успяха да постигнат една победа срещу организациите, настояващи за въвеждане на новите еконорми. Това стана в Германия, където лобито на автомобилните производители принуди правителството да премести въвеждането на новите еконорми от 95 г/км от 2020 за 2021 г. В момента средните нива на СО2 за автомобилите, продавани в ЕС, е 123,4 г/км, като всяка година пада с 2,5%.

0 от 500
  • #40
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    проверих, бях сигурен, че няма какво да гледам. Уникални неща има в базата, изреждам някои:Автоматичен климатикРъчни огледала за обратно вижданеТонирани стъкла в зеленоДневни светлиниОтопляеми странични огледалаToyota Touch6 тонколониСтрахотни неща. Така и не разбрах какво има в базата, което не може да се поръча в "не можеш да ги поръчаш при немските кошници изобщо" Едва ли ще можеш да отговориш смислено. В Приуса има само:Камера за задно виждане с екранHybrid System Indicator
  • #39
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Зуме, Тесла е истината, тогава, когато направят батерии, които да са достатъчни за поне 1000 км. реални да се движиш и да можеш да зареждаш батерията до 30 мин на 100%. До тогава Тесла си остава кола за градските и околоградски пространства, а не за по-дълги разстояния. Водородните автомобили според мен са най-доброто и са бъдещето. Само инфраструктурата за сега липсва, но полека-лека и това ще се направи.
  • #38
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Като си направиш труда да погледнеш екстрите, тогава може да говорим. Ти всъшност нали ги беше гледал екстрите и се исказа неподготвен. За пореден път ти хванахме лъжите. Ако беше чел преди да пишеш, нямаше за пореден път да излезеш, че си трола.
  • #37
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Дай да видим какво има в базата на Приус, което не може да се поръча в немските изобщо. Може би батерии?
  • #36
    0 rate up comment 1 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 8 години )
    tesla e istinata i evtina atomna el. energiq!
  • #35
    9 rate up comment 5 rate down comment
    до: анонимен/баварец ( преди 8 години )
    Я погледни базов Приус какви екстри има и тогава говори глупости! Такива екстри, които ги няма в базовите модели на немските премиуми. А някой екстри, които ги има не можеш да ги поръчаш при немските кошници изобщо. Така, че с тъпата си логика, вземи се хвърли някъде, но преди това погледни базовите версии на немците да видиш какво се казват автомобили голи, като пушки! И понеже си голям отворко се чудя защо изброените модели от теб/бавареца всички са базови, а само Приус е с най-високо ! А?
  • #34
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Напротив, хибридите имат бъдеще, просто защото СО2 емисиите им са 15-30% по-ниски. Освен това ги постигат без директно впръскване, което пък води до високи емисии на канцерогенни твърди частици. И да, в Япония има субсидии за коли с ниски вредни емисии, за разлика от Европа където има субсидии за коли с нисък разход, но пък с високи вредни емисии. Кое е по-логично и кое е откровено малоумие мисля че е очевидно.
  • #33
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    "Toyota е лидер по патенти"...Тойота са лидер само по сeрвизни акции. Заедно с другите дръпноочковци от Таката...
  • #32
    0 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Отделно в Япония с държавните субсидии е съвсем различно положението. Там се карат сравнително малки и евтини коли, основно заради размерите им
  • #31
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    "Дали те ще бъдат заместени от бензинови хибриди или конвенционални бензини, разликата не е от особено значение. "Да, така е. Затова смятам че хибридните, освен ако не са плъг-ин, нямат бъдеще.