IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Fiat-Chrysler удари на камък при опит да придобие GM

Директорът на американския концерн Мари Бара е отказала среща по темата

Fiat-Chrysler удари на камък при опит да придобие GM

Глобалният автомобилен производител Fiat-Chrysler вероятно се е провалил в опита си да придобие американския си конкурент General Motors (GM).
Fiat-Chrysler удари на камък при опит да придобие GM
Серджо Маркионе. Снимка: Ройтерс

Главният изпълнителен директор на Fiat-Chrysler Серджо Маркионе  е написал писмо до колегата си в GM Мери Бара през март, съобщава New York Times, позовавайки се на двама източници, запознати с процеса. Маркионе е предложил на Бара сливане на двата автомобилни производителя, което би донесло спестявания за милиарди долари и би създало нов индустриален гигант. Неговото искане за среща обаче е било отхвърлено.

Главният изпълнителен директор на GM Мари Бара заяви по-рано този месец, че не е имала разговори с Маркионе. Компанията ѝ щяла да продължи да преследва собствените си инвестиционни планове при разработването на различни продукти.

Спекулации за сближаване на двата концерна има не от вчера. Маркионе вече призоваваше за консолидация в бранша и обяви, че компанията му иска да играе активна роля в този процес.

В края на април, при своя презентация, той заяви, че ако други традиционни автомобилни концерни не се съгласят на преговори, то той можело да се консултира с технологични компании като Google и Apple, които работят над по-нататъшното развитие на автомобила.

По собствени признания Маркионе вече се е срещнал с ръководителите на Apple и производителя на електрически автомобили Tesla.

Анализатори спекулират, че Google или Apple може да се обърнат за сътрудничество към съществуваща автомобилна компания или поддоставчик, за да навлязат и на този пазар.

Fiat Chrysler от своя страна има едно от най-високите нива на задлъжнялост в бранша и едва ли скоро ще се справи с този проблем. Анализатори твърдят, че компанията може да похарчи огромна сума пари в продължение на години, за да обнови пренебрегваната досега своя марка Alfa Romeo.

Още по темата:
Шефът на Fiat-Chrysler готви „сделката на века”

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове: general motors
0 от 500
  • #7
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Малиии...тука било пълно с топ мениджъри на световни фирми. Все знаещи и можещи, супер преуспели бизнесмени, чийто имена са известни по-цял свят.
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Майна ( преди 8 години )
    Конглорирагт,конглогенти и разни форумни паляци ...
  • #5
    9 rate up comment 14 rate down comment
    бъчваря ( преди 8 години )
    Продажбите показват, че Крайслер и Фиат все повече губят. Особено Крайслер, отново се заговори за фалит. Фиат също не са цъфнали и вързали. Потеглили са към дъното и за сега няма изглед нещо да го спаси.
  • #4
    25 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Абе не само се опитват ами и успяват. Крайслер се върна на сцената с гръм и трясък в америка, додж също, а Джийп са с най-добрите си продажби от много години назад. Тоя жабар може да пренебрегва европейските модели, ама зад океана сцепва пазара през последните 24 месеца.
  • #3
    19 rate up comment 18 rate down comment
    дпа ( преди 8 години )
    Аз не съм виждал по - хубави коли от Италианските, както и по-грозни от немските(освен някои турски и китайски). Така, че....бе какво да говоря за изкуство на ***!
  • #2
    12 rate up comment 25 rate down comment
    Макароне ( преди 8 години )
    А бе тия *** имат ли нов модел в последните 10 години.То е ясно че са *** ама...поне с дачия да се конглокират или минаха в бизнеса с пръскачки за лозе и прикачен инвентар.Хахаха!
  • #1
    17 rate up comment 25 rate down comment
    Серджо Макароне ( преди 8 години )
    Насраните жабари опитват да спасят непродаваемите си италиански глокници зад гм и крайслер.