IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda от ново измерение

Изпробвахме новото поколение Superb

Skoda от ново измерение

Трудно ще намерите кусури на първите две поколения Skoda Superb. Те предлагат изненадващо просторен салон, добра возия, добри двигатели и примамлива цена. Е, недостатъкът е очевиден - Superb никога не е изглеждал достатъчно добре, нито пък е предлагал най-новите технологии на VW Group. Това обаче остава в миналото, тъй като пред нас е третата генерация на флагманския модел.
Skoda от ново измерение
Напълно новият Superb определено изглежда добре, дори много добре. Не че до сега дизайнерите на чешката марка не са искали да направят своя върхов автомобил максимално привлекателен. Просто работата им е срещала спънки от факта, че колата е базирана на платформа, създадена за вече съществуващ автомобил. Новото поколение Superb продължава тази традиция и отново използва платформа на Volkswagen - тази на най-новия Passat. Архитектурата обаче е модулна - MQBb, и позволява всевъзможни изменения в размерите, а оттам и в дизайна.

Модулното шаси е развързало ръцете на чехите, позволявайки им да създадат по-динамичен автомобил, с премерени пропорции и стремителен силует. Те са оставили почти непроменена общата дължина на модела, но в същото време са увеличили разстоянието между осите с цели 80 мм. Освен това общата маса е редуцирана със 75 кг.
Skoda от ново измерение
Салонът на колата също е облагодетелстван от новата платформа. Сега пространството отзад е дори повече, а багажникът може да побере 625 литра, или с 30 л. повече от преди.

Материалите в салона са с добро качество и меки на допир, подредени в изчистен немски стил. По-високите версии, каквито бяха подготвили от компанията за международния тест драйв на модела във Флоренция, Италия, предлагат и някои доста интересни неща, заимствани от далеч по-луксозни коли. В предните врати, например, има "скрити" чадъри, а предната пасажерска седалка може да бъде командвана и от задния ред.
Skoda от ново измерение
Всички модификации, които успяхме да изпробваме, бяха оборудвани с адаптивно шаси, предлагащо няколко режима, сред които и индивидуален. Подобна система, влияеща също така на трансмисията, двигателя, чувствителността на педалите и волана, се предлага за първи път в автомобил на Skoda.
Skoda от ново измерение
Също за първи път се предлага адаптивен автопилот, който не само следва предния автомобил, но може и да завива, следейки останалите участници в движението. Сред технологиите, с които може да бъде оборудван автомобила са още система за разпознаване на знаците, система за предупреждение за сблъсък, камера за заден ход, система за автоматично паркиране и много други.

Нова и доста богата е също така гамата от мотори. Тя включва 8 турбо-двигателя - 5 бензинови и 3 дизелови, всички покриващи Евро6. И всички оборудвани стандартно със система за електронна блокировка на диференциала XDS+.
Skoda от ново измерение
По време на тестовете имахме възможност да изпробваме дизеловите модификации със 150 и 190 к.с. Особено в съчетание с трансмисия DSG, агрегатите предлагат достатъчна динамика, нисък разход и плътна тяга.

По-любопитен обаче се оказа компактният 1,4-литров бензинов двигател. Той е снабден с турбо и демонстрира изненадващо добро представяне. Мощността на мотора е 150 к.с., а въртящият момент достига 250 Нм. Двигателят въобще не се усеща муден, дори напротив. С него Superb достига 100 км/час за 8,6 сек. и развива 220 км/час. А и разходът изглежда приемлив - около 6,0 - 6,5 литра на 100 км. при нашия тест.

За тези, които не искат да правят компромис с динамиката е предвиден 2,0-литров турбо двигател, който замества предлагания V6 при старото поколение. Новият мотор развива 280 к.с. и 350 Нм, като се съчетава със система 4х4 и кутия DSG. Тук ускорението до 100 км/час става за под шест секунди - 5,8 сек, а скоростта достига 250 км/час. С този мотор автомобилът спокойно може да бъде определен като RS, въпреки че при Superb такава модификация не се предлага. Агрегатът е изключително отзивчив и буквално може да накара колата да подскочи. А в съчетание със спортния режим може да достави доста високо количество адреналин.
Skoda от ново измерение
Като цяло новият Superb оставя впечатление за по-скъп автомобил, от по-висок клас. Той е много просторен, но при управление не се усеща тежък или голям. Возията е неутрална, а воланът достатъчно отзивчив. Приятно нововъведение са множеството модерни базови и опционални технологии, сред които адаптивното шаси, благодарение на което новият Superb може да промени характера си изцяло само с натискането на бутон.

Да, Superb е станал още по-добър. Той вече не представлява орязана и достъпна версия на Passat, а пълноценен негов конкурент. Това е най-добрата Skoda досега.
Skoda от ново измерение
Колкото до цените, към момента те не са известни. По време на представянето обаче ни разкриха, че новият модел ще бъде с около 10% по-скъп от стария. Стартът на продажбите е насрочен за по-късно тази година, когато ще бъде изнесена и ценовата листа.

Снимки: Automedia.bg, Skoda

Тагове: skoda superb
0 от 500
  • #83
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Много сте смешни пичове. Гумите са ми по 330лв бройката Дънлоп, зимни и летни. Да сменил съм ги, но не го вкарах в сметката, защото на старата са винаги един комплект повече, който трябва да се купи
  • #82
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до: VAGдилъра ( преди 8 години )
    Цитат:Просто бензиновия модел беше на същите пари, та взех дизела.После пише:дизела беше със 1000 лв по скъп от бензиновияПоследно? Ти с всяко свое мнение си противоречиш и все повече излиза наяве как лъжеш безобразно. Дори и тези 1000 лв. , които измисли не са верни, защото няма такова нещо. Разликата е доста по-голяма и винаги е била. Както и да е, оставям те да си лъжеш на воля. Хората ще разберат за поредните ти изписани лъжи. За Пежото що не каза нищо? Истината боли, нали!
  • #81
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ще го застраховам, но върху 25к лева и ще плащам ТРИ пъти по-малко за застраховки, отколкото за новата Шкода.Освен това малко хора могат да се изръсят 80к лева наведнъж за нова кола и най-вероятно ще я вземат на лизинг, където ще оставят на лизинга още 7-8к лева за лихви и такси.
  • #80
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Какво да ти още да ти кажа? За ново Пежо 508? Виж, нещо имаш проблем с четеното, ще ти го обясня по-подробно. Аз не защитавам Шкода, само тезата за нова кола. Всяка нова е по-добра оферта, от сдуханата стара. За да я продава някой, както написах или вече му е омръзнала или почват ремонтите. На какво ще попаднеш е въпрос на късмет. Прочети пак, по бавно какво съм писал.
  • #79
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Най-много ми е смешно като видя някой с "премиум" автомобил на 10 години, на който са сложени 10 годишни гуми Дебика, Корморан или Тигар! :)Ама тарикатите нямат 1000 лева за Мишелинки или Континенталки :)
  • #78
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Не знам какво следиш, и хич не ме интересува, но дизела беше със 1000 лв по скъп от бензиновия сходен по мощност. Затова го взех. Ти сметни, разликата за какво време съм я изкарал., че си по сметките. По мои груби сметки, още първите 5к бях напредДо този в Германия, цените тук в Бг са доста по ниски, политика на ВАГ, та въобще не ме интересува, колко струват в Германия или САЩ Ето ти цените тук, високо ниво, но не L&K:3,6 FSI 260 кс, 6DSG, 4х4 - 28к евро2,0 TDI 170 кc, 6DSG, 4x4 - 33,5к ев
  • #77
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до: VAGдилъра ( преди 8 години )
    Значи хем се праскаш колко си паралия, хем ново караш и парите за теб не са проблем, хем едни гуми не можеш да си смениш с нови и караш с риск за живота си и на другите с ***. Какво е това ми кажи/ Селения, комплексарщина и простотия. Лъжите ти за пореден път лъснаха, като гол г*з на месечина. Карай си виртуалната нова кола и ни остави да се мъчим ние със старите на няколко год. коли за които имаме пари да ги поддържаме в отлично състояние, а ти както се вижда нямаш.
  • #76
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до: VAGдилъра ( преди 8 години )
    Той дилърчето с тези гуми за пореден път се издаде колко е ***, неук и как лъже. Пак ще трябва да му смятам на келемето. За 6-7 г. както каза прави 120 000 км. Ок, повечето хора карат по толкова. За тези км. как така не е сменил гуми се питам аз и отговор не искам! 1. Лъже безобразно2. Кара с галошиСлед 5-тата г. гумите се сменят независимо на колко км. са. Това всеки го знае. Да, но той не го прави. Хайде поне да беше минал малко км.а те не само са стари, но и без протектор.Иначе ново кара
  • #75
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    И като си вземеш 5 годишно BMW, няма да го застраховаш ли?Той и един приятел ми развиваше такива теории за 5 годишната му Е класа, но като му откраднаха парктрониците и една *** с Нисан Кашкаш се натресе в него на едно кръстовище, сам отиде да си направи пълно автокаско!
  • #74
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до анонимен ( преди 8 години )
    Повечето хора, които си вземат нова кола, я карат поне 5 години!След това ако имат възможност си вземат или новия модел, или просто продължават да я карат още!Никой няма да замени кола, която е купил чисто нова от магазина, за някоя трошка "нов внос".