IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo направи хибридния XC90 още по-икономичен

Кросовърът на шведите ще харчи едва 2,1 л/100 км

Volvo направи хибридния XC90 още по-икономичен

Най-луксозната и мощна версия на новия Volvo XC90 – хибридната T8 Twin Engine, все още не се е появила на пазара, но шведите успяха да подобрят нейните показатели. От компанията посочват, че това е „най-мощният и най-екологичен кросовър на планетата” и ако се съди от съобщените цифри, твърдението не е далеч от истината.
Volvo свали още разхода на хибридния XC90
Що се касае до определението „най-мощния”, скандинавците малко се изхвърлят, тъй като хибридният XC90 разчита на 407 к.с. и 640 Нм въртящ момент, което съвсем не е най-високият резултат в сегмента. Разходът на гориво при T8 Twin Engine обаче наистина впечатлява – при представянето на модификация той бе 2,7 л/100 км и 59 гр/км СО2, но след последните подобрения разходът вече е 2,1 л/100 км и 49 гр/км СО2.

Освен че са направили хибридният агрегат още по-икономичен и по-екологичен, инженерите на Volvo са успели да подобрят и пробега на кросовъра в напълно електрически режим. Сега без намесата на двигателя с вътрешно горене автомобилът може да премине 43 км.

Хибридният агрегат на Volvo XC90 се състои от 2,0-литров бензинов двигател от семейство Drive-E, развиващ 320 к.с., и електромотор, добавящ още 87 к.с. Ускорението на кросовъра от 0 до 100 км/ч става за 5,9 секунди.

Хибридният XC90 предлага цели 5 режима на управление, които се избират чрез контролер на централната конзола в купето или от дисплея на таблото. Режимът Hybrid е активиран по подразбиране, като автоматично съчетава бензиновия и електрическите двигатели. Режимът Pure Electric е изцяло електрически.

Динамичният режим Power дава максимум от хибридната система, а режимът AWD предоставя постоянно задвижване на всички колела. Последният режим Save "заключва" батерията, за да може складираната в нея електрическа енергия да бъде използвана по-късно, например в центъра на града.

Снимка: Volvo

 

Тагове: volvo xc90
0 от 500