IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW намери начин за направа на евтин електромобил

Концернът обяви, че унифицирането на батериите съкращава разходите с 66%

VW намери начин за направа на евтин електромобил

Инженерите на германския концерн Volkswagen са намерили начин да направят електрическите коли по-достъпни. Това ще стане чрез унифициране на един от най-скъпо струващите компоненти в тези машини - батериите, съобщават от компанията.
VW намери начин за направа на евтин електромобил
e-Golf. Снимка: Volkswagen

Според информацията концернът ще използва за бъдещите си електрически коли един и същ като форма и тип акумулатор, което ще доведе до съкращаване на разходите с цели 66%, сочат изчисленията на германците.

"В момента сме насочили усилията си към създаването на универсална батерия, която ще може да бъде адаптирана за всеки един електромобил на концерна и ще редуцира разходите за акумулатори с 66%", твърди Ханс-Якоб Нойсер, ръководител на отдела за развойна дейност в германската компания.

Въпросният универсален акумулатор, който ще може да бъде произвеждан от различни доставчици, ще позволи също така да бъде увеличена производителността на завода на компанията в Брауншвайг, сочи информацията.

В момента концернът използва различни литиево-йонни батерии за моделите с електрическо задвижване.
Golf GTE, e-Golf и Audi A3 e-tron, например, са с батерия на Panasonic, докато Passat GTE използва батерия на Samsung, която е предвидена и за предстоящите коли с електрическо задвижване на Audi.

Германският концерн разработва също така новаторска литиево-йонна батерия, която е около 5 пъти по-ефективна от настоящите. Ако проектът се окаже успешен, бъдещите електрически коли на концерна ще използват далеч по-компактни и по-достъпни като цена акумулатори.


0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    mn ( преди 8 години )
    Те че VW не могат да направят по-добра батерия от традиционните производители на алектроника е ясно. Или ще купят патент или ще ги поръчат някъде...Но в интерес на истината Apple си проектира процесорите сам. Просто нямат машини да ги произвеждат и по техния дизайн и архитектура се произвеждат в една тайванска фирма TSMC.
  • #16
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ми да бяха направили хибрид, който се продава и носи печалба бе, а не да тракат само с канцерогенните дизели, 90% от които са им разработени от доставчиците. ВАГ са пълна карикатура. Не стига че са технологично изостанали, т.е. пестят пари от развойна дейност, ами и печалбите са им мижави.
  • #15
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    VAG са в състояние да изработят всичко, което си струва, оризарчета смешни!
  • #14
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ха-ха-ха, ама ти си бил много зле бе! Значи смяташ че ВАГ са в състояние да разработят по-добра батерия от Панасоник, Сони или Самсунг, които се занимават с това от десетки години и са инвестирали десетки милиарди в развойна дейност? Ха-ха, казвам ти *** и няма да те обиждам повече. Епъл си разработили айфона, а дали си разработват паметите и процесорите? ***.
  • #13
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Те Японците много неща произвеждат въпреки че не са ги открили те. Така, че не виждам логика във въпроса за Панасоник? Утре ако Китайски завод вземе да бълва по евтини батерии, няма да се купуват батерии от Панасоник. Четеш ли статията? ПИШЕ, ФВ РАЗРАБОТВА СОБСТВЕНА БАТЕРИЯ!! А кой ще е произвежда е друга тема. Епъл си разработват Айфона, ФОКСКОМ/китайска компания им го произвежда/ ДАВАТ разработката на ратина дисплея си на Самсунг, за да им го произвежда! За какво да строиш завод за дисплеи, когато има готови такива, които да ти изпълнят поръчката, за какво ти е завод за болтове, като даваш чертежа в съществуващ такъв да ти ги нарежат по размера който ги искаш. За какво ти е да строиш нефтозавод, за да произвеждаш полимери, за пластмасовите елементи, когато можеш да предоставиш на съществуващ завод формулата, какви съставки в какво съотношение, да пъдат смесени, за да ти произведът специална пластмаса, която да използваш и т.н... Така се прави по цял свят. Не гледай фирмите, скоро и Японците ще купуват от Китайските заводи, нищо че продукта няма да е измислен в Китай.
  • #12
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    "това което виждаме днес във ФВ, утре ще го видим и при японците."Хех, абе ти у ред ли си? Я виж откъде са им батериите на ВАГ - Панасоник и Самсунг. Електрическия им голф е клонинг на Нисан Лийф, но с 5 години закъснение. Хибридите на ФВ са тия дето харчат повече от нехибридните им аналози. За такива пазар няма. Двойния им съединител е на Борг-Уорнър, а модулни платформи японците имат от десетилетия.
  • #11
    5 rate up comment 6 rate down comment
    до долния ( преди 8 години )
    Явно си на дъното на умствената пирамида в обществото, а се опитваш акъл да даваш. Това е доказано, че отчаяните селски фенчета на VW са неграмотни. Нисан ако ще и с 5 км пробег да са били ( което не е вярно) пак представиха цяла готова разработена концепция. Ама на такива, като тебе им дай статии с обещания от ВАГ, а реално са кръгла 0 - кой хибрид на VW е добър и смислен? Джетата с по-висок разход от нормалната джета ли? ***.
  • #10
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Какъв Нисан бе, ел.моделчето им е с пробег 100км. Те Тесле преди 5 години правеха коли с 300км. пробег. Стига с тоя смешен нисан ли е рено ли е?!? Относно статията, това което виждаме днес във ФВ, утре ще го видим и при японците. Така бе и с хибридите, Така бе и с автономните автомобили, скоростната кутия с двойния съединител, самопаркиращите асистенти, общата платформа MQB и тн...
  • #9
    3 rate up comment 6 rate down comment
    kan4o ( преди 8 години )
    Е ... досега как не го намериха.Който търси намира.НАМИРАМЕ И СРЕДЕН РАЗХОД 1-2 ЛИТРА.СМЕШКОВЦИ.
  • #8
    11 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Нисан представиха цяла концепция с разработени унифицирани батерий още преди може би 5 години. Просто петролното лоби все още не позволява да се случат нещата. Това е поредната глупост от рекламния отдел на VW. Те хибрид немогат още да направят смислен, камоли нещо което не е въобще в тяхната област. Най-много да го купят от друга компания. VW и иновации са две несъвместими неща в едно изречение, това всеки го знае.