IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Спорът за управлението на Volkswagen продължава

Дългогодишният патриарх на компанията Фердинанд Пиех може да загуби мястото си в нея

Спорът за управлението на Volkswagen продължава

Мениджърският спор в най-големия европейски автомобилен концерн продължава. Висшите бордове на Volkswagen планират в близко бъдеще да се срещнат, за да сложат окончателен край на кризата. Целта на срещата на членовете на Президиума на Надзорния съвет е да бъде постигнато „разумно съжителство на председателя на Надзорния съвет Фердинанд Пиех и главния изпълнителен директор на Volkswagen Мартин Винтеркорн“, пише Handelsblatt, като се позовава на източници от мениджмънта. Разбирателството между двамата трябва да функционира, твърди той. Следващата среща трябва да се проведе преди редовното годишно Общо събрание на 5 май.
Спорът за управлението на Volkswagen продължава
Пиех (вдясно) не успя да дръпне стола на Винтеркорн. Снимка: Ройтерс

Мощният „патриарх“ Пиех не успя миналия четвъртък с плана си да отстрани Винтеркорн. Той не успя да убеди нито един от другите водещи мениджъри в Надзорния съвет в предложението си. Срещата обаче е ескалирала почти до бунт срещу Пиех, пише в неделя Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.

Пиех първоначално е отказал упорито Винтеркорн да остане в концерна и да подпише съответната декларация в негова подкрепа заедно с останалите петима членове. Според FAS той е поискал компенсация срещу доброто си поведение. Според Bild am Sonntag той дори е обвинил своя братовчед и съсобственик на компанията Волфганг Порше, че е искал да го убие.

Петте други членове на надзорния съвет - Бернд Остерлох, Бертолд Хубер, министър-председателят на Долна Саксония Щефан Вайл и Щефан Волф, обаче са били твърди. Те са отказали всякакви отстъпки пред Пиех и са били готови, ако е необходимо, да го помолят да подаде оставка.

През уикенда зачестяват спекулациите, че настроението срещу Пиех се изостря и дори неговият пост не е сигурен.

„Старият трябва да си тръгне!“, заявява член на Надзора, пожелал да остане анонимен, и цитиран от Bild am Sonntag.

Освен това вестникът пише, че 14 от 20 члена на борда са готови да гласуват срещу Пиех, което би било достатъчно за нужното мнозинство от две трети.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #9
    16 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    "Провинциите нямат нищо общо с държавата."Ха-ха, не бе, в никъв случай нямат нищо общо, всяка провинция си има отделна валута, отделни закони и може да напусне федерацията когато си пожелае, а, кухи?
  • #8
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Провинциите нямат нищо общо с държавата. Имат си собствен парламент и тн. Пак се пишат евтини глупости, но така е по лесно
  • #7
    17 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    точно така 49% от селската марка е притежание на държавата. после да не се чудите защо наливат в нея милиарди пари от данакоплатците, защо без конглокси повечето държавни автомобили в германия са на ВАГ и не на последно място да не се чудите защо качеството е такова, държавно. нали се сещате какъв стопанин е държавното предприятие. там няма конглокенция. там всичко е на тепсия. лошото е че тази полу-държавна компания дърпа цялата автоиндустрия назад и повечето сделки и далавери са под масата
  • #6
    25 rate up comment 36 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Какво съвпадение! Аз също намразих японските високотехнологични разлагащи се от ръжда ***, заради 2-3 пъпчиви тинейджъри в този форум. Взели по един 25г Сивик 1,3 с цели 75кс и мислещи, че това е върха на сладоледа. Дотогава ми бяха безразлични...
  • #5
    36 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тая марка я намразих много заради тоя глуповат провинциален ***,дето пише по цял ден в тоя форум и главно заради омразата му към японските високотехнологични и здрави марки.Както се казва каквото повикало такова се обадило.
  • #4
    25 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Много просто, Долна Саксония притежава 49% от VW, ама това откъде да го знаете. Съответно има и член в надзорния съвет. То от лаене по форумите не ви остава време за нещо по полезно...Пенясвайте на воля...
  • #3
    22 rate up comment 11 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    Тия във ВАГ са малко като "има ли пилот в самолета". Дедо Фердо искаше миналата седмица да сложи жена си, детска учителка, на местото на оня с рулетката. В едно обаче е прав - Винтеркорн не е способен да вкара ФВ в крак с модерните технологии. Интересно как министър-председателя на Долна Саксония е и член на надзорния съвет. Явно при швабите цъвти социализма и държавната собственост.
  • #2
    30 rate up comment 18 rate down comment
    theEuropean ( преди 9 години )
    VW наистина е без аналог - зачената по заповед на Хитлер, с интелектуална кражба, осъдена да плати десетки милиони обезщететение на Татра заради краден дизайн, най-изостаналата технологично, лансираща доказано канцерогенна технология и лобираща за отлагане на високите стандартите за вредни емисии, които биха я забранили както в развитите страни като САЩ и Япония, автомобилен мършояд, изкупил 11 фалирали марки и получил технологиите им за жълти стотинки. Ето това е ФВ.
  • #1
    26 rate up comment 26 rate down comment
    Дошо ( преди 9 години )
    И тия дъртаняни като едновремешните ген. секретари на ЦК на КПСС или БКП! Впили са се в постове като пиявици, а през това време заводите им бълват дефктни ***!Същото е с другата държавна фирма - рено, ама там арабчето Госн е по-младо но и то се кани да векува със същия резултат.