Легендарното италианско ателие ATS, което през 60-те години на миналия век се занимава с направата на спортни автомобили, се завърна на сцената с нова суперкола – 2500 GT, която обединява ретро-дизайн и съвременни технологии.
Това е първият проект на компания от 1963 г. насам. Тогава е представена и първата версия на модела 2500 GT. Нейният наследник има класически за това време външен вид, но технически е напълно съвременен. Това е постигнато благодарение на корбоновия монокок с интегриран каркас за безопасност. Самата каросерия е от въглеродни нишки и алуминий.
Автомобилът се задвижва от V8 двигател с мощност 640 к.с., който се развърта до 10 000 об/мин. Моторът може да работи както с 6-степенна механична скоростна кутия, така и със секвенциална трансмисия със същия брой предавки.
От компанията-производител твърдят, че ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 2,9 секунди, а максималната скорост е 340 км/ч. По-интересното обаче е, че 2500 GT не разполага със система ABS. Теглото на автомобила е 950 кг.
Самата компания ATS (Automobili Turismo e Sport) е създадена през 1962 г. от група служители, уволнени от Ferrari. Сред тях са две легендарни фигури – Карло Кити и Джото Бицарини. Инженерите си осигуряват финансовата помощ на инвеститор от Венеция и година по-късно създават проекта 2500 GT.
Машината обаче излиза в малка серия и инвеститорът губи интерес. Компанията е закрита, но преди няколко години бе възродена благодарение на усилията на дизайнера Емануел Бомбои, който е в основата и на новото 2500 GT.
Снимки: ATS